Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-07-27 14:07:06 följande:

Tillbaka till tsh värdet. Mitt låg på 3.2. Försvårar ett högre värde än 2 chansen att bli gravid? Eller ett högre värde ökar risken för missfall?

Både och har jag läst men tror Nykär15 är mer påläst inom just TSH. Det är ju inte skyhögt värde, men bör nog komma ner till under 2.0
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-07-27 15:07:42 följande:

VUL stör inte det minsta, så oroa dig inte över det :)

Här är jag i v 20+4 och njuter av min andra semestervecka av fyra. Liten gör sig påmind i magen dagligen, total lycka!

Shit vad fort det går!! Och vad glad jag är att du verkar må bra. Njut av mage och semester :)
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-07-27 16:45:49 följande:

Här händer inte mycket heller, semester på Österlen och nedräkning till bim

Vadå cysta, hur känner man det?

Hoppas ni lyckas tajma bra till helgen:)

Hade en cysta för 6 år sedan på höger äggstock som togs bort med titthålsoperation. Lite nojig att den kommit tillbaka. Tycker det molar till och tynger lite där när jag ligger i vissa ställningar. Kan ju vara att ägget växer till sig iof också. Får väl se på tisdag hur det står till iaf.

Åh Österlen är så vackert!!

Hur många dagar kvar till bim?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-28 09:23:14 följande:

Gud, klimakteriet! Det är väl ändå flera år kvar till dess. Tror ärligt talat jag behöver hitta något annat "projekt" att engagera mig i, för jag mår rätt dåligt just nu. Det påverkar mitt humör och allmänna mående för mycket. Inte bra.

Ha en skön semester, och hoppas mensen håller sig borta vid bim!

Usch :( låter bra med ett projekt medan ni försöker.

Eller en långsiktig plan kanske? Jag känner precis som du. Så min tanke ( skriver det för att förhoppningsvis inspirera) är att komma i balans både fysiskt och själsligt. Så om man skriver ner en lista på saker som får en att må bättre fysiskt och själsligt och sen utövar detta varje dag. Då blir det ju lite av ett projekt :)

Nu är du även inne i den svarta perioden; avsaknaden av ett positivt test och inväntar mens. Du ska se att du snart mår lite bättre.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-28 09:56:38 följande:

Jag är också inne i en trist perios. Funderar mycket på hur länge till jag ska försöka baka bebis. Jag hoppas innerligt augusti är vår månad. Planen är att pricka in äl som verkar bli på tisdag, om 1.5 vecka alltså. Tror inte jag med mannen två dagar i rad så siktar på måndag och kanske lördag innan. Sen får vi se.. hoppas det går allas vår väg nu.

Usch Sanna :( du har lite för långt till äl så förstår att du känner dig modfälld nu. Snart kommer det kännas bättre!

Under min barnvecka får jag vara glad om vi får till det en gång vid äl! Så min plan är att ha sex dagen efter glad gubbe, som vi hade sist jag blev gravid. På CD 9 i dag och ingen glad gubbe i morse men känner hur det molar svagt så tror äl kommer på måndag som min app förutspår.

Hoppas augusti blir vår månad nu!!!!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-28 12:53:13 följande:

Kom på att du ju brukar få ÄL senare än dagen efter första glada gubben, visst var det så? Att du kan få glad gubbe flera dagar och får ÄL efter sista? Då borde det ju funka jättebra att göra som du planerar. Förlåt att jag lägger mig i.

Jag uppskattar att du lägger dig i! Hellre det än blasé!

Jag kommer troligtvis bara ha en dag för sex mtp min sambo och då chansar jag på dagen efter glad gubbe. Kanske. Inte bestämt mig riktigt än. Kommer nog testa samma dag som glada gubben ändå. Känns mer safe!

Och om vi inte får till det då blir det dagen efter hoppas jag!
  • Milou3

Har en sms-konversation just nu med en kompis som ligger och ska föda barn. Så otroligt häftigt att få följa henne och hjälpa ( förhoppningsvis) henne. Hennes första barn. Kämpar med värkar hemma pga platsbrist men de ska snart åka in. Längtar sååå och hoppas verkligen att man får vara med om det igen!

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-07-28 22:27:09 följande:

Ojdå, ja då förstår du mig också, hur jag tänker. Håller tummarna för dig att du får ett positivt samtal hos bm och att du kan få tro på en vaginal förlossning när det är dags.Åh grattis! Det var goda nyheter! Hoppas det går bra nu. Vi har väl alla hört att varje graviditet är unik och att man kan må helt olika, så oroa dig inte för uteblivet illamående än så länge. Ska du på något vul?Men tänk att han ska vara så svår att få med på noterna :-/ Jag tycker synd om dig. Har ju inga tips och råd att ge heller, tyvärr.

prestationsångest eller vad det nu handlar om är inte att leka med! Sjukt jobbigt!! Hoppas verkligen att det blir bättre. För jag är en ganska sexuell person och detta kommer jag inte fixa i längden ...
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-07-29 09:17:59 följande:

Håller tummarna för dig nu!Har det varit lättare att få till det före ni försökte få barn? Ja då kan det ju vara prestationsångest och det låter ju synd om det är så. Men han vågar inte ens försöka för risken att inte lyckas skjuta av? Jobbig sits. Får du med mannen på besöket 2 aug? Eller känner han kanske ännu mer att han ska lyckas då när du är under utredning? Hoppas det vänder till det bästa för er!Ja det är orättvist att vissa ska få vara med om så mycket motgång, känner med dig med allt du fått genomgå. Det är bara att hålla tummarna att det är er tur som kommer nu. Sluta aldrig hoppas så länge ni försöker!Wow, härligt, skönt att höra sådana historier som din, det ger hopp! Jag är också gravid med tvillingar, i v. 29.

Ja innan så var det inte alls så här. Visserligen så hade han lite svårt att koppla av med sex under mina barnveckor, men vi hade ingen hundvalp då heller.

När vi väl har sex så har han inga problem att komma men det är som att när han vet att det "gäller" får honom att tappa lusten helt. Vilket låter som att han inte vill ha barn men det vet jag att han vill. Och i bland är han på när jag sagt att jag har äl, men i bland får han som en blockering - som han uttrycker det. Fick precis glad gubbe så ska försöka få till det i kväll och om jag märker att han inte vill har jag en chans i morgon kväll också. Brukar som sagt ha äggsläpp 1,5 dag efter glad gubbe och i bland 2 dagar.

Han jobbar på tisdag och de ska göra vul på mig så känner inte att jag vill ha med honom ens. Men han vet om att jag ska dit.
  • Milou3

Vill bara säga hej då och önskar er alla all lycka med bebisverkstan! Har nu haft ett långt samtal med sambon och han tycker allt blir för jobbigt och blockerande med sex kring ägglossning så vi har bestämt att lägga allt på hyllan ett tag. Blir inga mer vitaminer, äl-test osv. Jag kommer inte heller gå in på fl något mer eller räkna dagar hit och dit.

Kram på er och tack för oerhörda fina råd, tips och stöd.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.