Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Min mens kom i går kväll så i dag är andra dagen med goa kramper och blod ;) började med RR i går kväll med.

Min äl har kommit CD 12-13 nu senaste 2 månaderna så då kör jag med RR från start. Och vet ni, om min äl nu kommer CD 12-13 så skulle jag kunna få ett plus på min födelsedag :) och blir det inget plus är det ju ändå en födelsedag värd att firas!

I morgon åker vi till sambons föräldrars landställe och ska fiska kräftor och leta svamp :) ska bli såå mysigt! Sen en hård jobbvecka och spännande läkarbesök på onsdag. Och sen äl! Tjohoo jag är såå taggad.

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-08-17 20:29:31 följande:

Zora: Så svår situation och jobbigt lidande för er. Önskar jag kunde komma med något bra tips men du tillsammans med övriga här har väl analyserat det mesta redan. Hoppas det snart känns bättre för dig!

Vad roligt att läsa att du verkar så glad och är taggad! Vilken helomvändning mot för ett par veckor sedan när du skrev att du lämnar tråden. Heja er nu Milou!

Ja jag har bestämt mig för att vara positiv nu! :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-08-17 21:44:07 följande:

Mer och mer osäker på hur jag ska göra ju mer jag funderar... kanske är bäst att vänta två veckor till iallafall och hoppas att kroppen tar hand om det? Samtidigt, om jag väntar två veckor till så kanske jag ändå måste få tabletter... + att jag då varit gravid typ 3 månader till ingen nytta :( Måste ha bestämt mig till imorgon.. suck

Förstår din frustration! Men om du nu räknat att det typ är omöjligt att du är i V. 6+3 och han inte såg nåt hjärta så har det ju troligtvis avstannat. Har du symptom? Vad säger magkänslan? Usch vad svårt!! :(
  • Milou3

Inleder helgen med att vara positiv och tänker att dagens tömning av varböld bredvid snippan ( såg ut som en tredje blygdläpp tittat fram) och påföljande antibiotikakur i 10 dagar bara gav ett sexförbud på 7 dagar! Då hinner vi förhoppningsvis lagom till äl slutet av nästa helg. Glädjs även åt att läkaren tyckte jag skulle ta mig ett par järn i kväll för att lindra smärtan. Alkohol och antibiotika funkar tydligen finfint i lagom mängd :)

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 07:40:12 följande:

Jag måste nog testa idag, spänd av försökt. Just nu så tror och fantiserar jag att jag är gravid.

Va? Men Gud så spännande!!! Testa testa nu! :)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 12:17:11 följande:

Jag hann inte testa, mensen kom. Känner mig grundlurad!

:( fy! Bara på't igen Sanna!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-08-21 08:47:02 följande:

Jobbigt men skönt på ett sätt att kroppen verkar ha förstått...kram!Usch vad tråkigt...nya tag! Kram!Ge inte upp helt än...om ett ägg har fäst sent så kan du fortfarande få plus! Men jag vet känslan..ser jag ingenting på ÄL+10-11 brukar jag med ge upp...har alltid plussat tidigt. Hoppas det snart är er tur!

Skönt att se dig aktiv i tråden igen!

Tack :) hur mår du Nykär15?

Hoppas hoppas min äl kommer CD 13-14 ist för mitt sår i ljumsken måste hinna läka innan vi börjar sexa och det varar tyvärr fortfarande : / CD 12 är på söndag så jag planerar ( för mig själv ) lite gos på söndag kväll och då borde det börjat läka ihop. Ska spolas rent sista gången i morgon. Väntar även med penicillinet ett par dagar till då jag inte vill blanda det med RR, som jag vill hinna äta några dagar till. Mycket planering här ;)

Fast får vi tillfälle blir det nog fredagsmys också.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-08-21 13:03:03 följande:

Ah låter som du har en plan, hoppas såret läker ihop! Borde inte vara nån fara blanda RR med penicillin men vad vet jag :)

Jag mår just nu väldigt bra, inga krämpor av svårare slag än. Foglossning har tack o lov hållt sig borta hittills, det enda som stör mig är revbenen på vänster sida..har problem med dem sen innan pga trattbröst men de gör väldigt ont som gravid och främst på den sidan...det blir värre när jag sitter mycket, vilket jag gör på mitt jobb..så det är lite segt. Känner lilla grynet varje dag och får en del riktigt stora sparkar då och då  

I morgon ska jag mysa med nyfödd, en av mina bästa vänner fick barn i tisdags och nu har de kommit hem äntligen. Ska bli såååå mysigt! Som jag längtade efter vår förlossning när hon ringde strax efter och berättade allt och man hörde honom pipa där i bakgrunden...magiskt! 

Är i v 24+1 nu  

Åh du är ju i den mest mysiga graviditetsveckan nu! Mer än halvvägs :)

Bara njut av allt och hoppas du slipper foglossning på länge!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-08-22 08:38:55 följande:

Här kom mensen i morse med buller och bång. En lutealfas på 13 dagar var ju bra, utan extra progesteron och med väldigt tidig ÄL. Dags att rikta in sig på månadens försök då. Suck.

Fy för mens :( Nu jäklars ska det bli plus i tråden tycker jag!

Kommer du köra med progesteron denna cykel?

Någon som vet hur Too tiki mår?

Är själv på CD 7 i dag och kommer inte köra äl-test denna gång. Ska ist försöka börja tempa från i morgon och hålla lite koll på sekret. Blir så sjukt stressad och forcerad av äl-test.

Visst borde väl gyn kunna se hur mitt progesteronvärde ser ut direkt i morgon på besöket?
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-08-22 10:58:56 följande:

Här är det oxå mens på gång tror jag. : (

Tog ett test i morse som var negativt, mensen borde komma på fredag

Det känns som att jag inte fått äl sen mitt missfall, Ni som äter RR, är detta för att få bättre äl?

Vill oxå att vi ska få se ett plus här snart : )

Nä jag har alltid haft en stark och tydlig äl men äter RR mest för att de som knaprat det ( många iaf) blivit snabbare gravid :) vilket jag också blivit men fått mf och kemiska graviditeter.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.