38+ och försöker bli gravid.
Dricker 2 msk vetegroddsolja varje dag. Tror det räknas som nyttigt fett väl? :)
Dricker 2 msk vetegroddsolja varje dag. Tror det räknas som nyttigt fett väl? :)
Stort lycka till med att sluta! Vet att det inte är lätt, även om jag inte kan sätta mig in i det riktigt eftersom jag aldrig rökt själv (OK, enstaka gånger i tonåren...). Men att sluta är ju bra på så många sätt, så jag hoppas du klarar det.
Vetegroddsolja låter ju super. Äter du inga mejeriprodukter? Annars är ju typ turkisk yoghurt bra också.
Tack alla som hejar :) fortfarande inte rökt och jag tror jag är klar med den biten! Googlat en massa nu om fertilitet och rökning och det peppar mig som tusan att fortsätta kämpa. Det sjuka är att jag inte ens blir sugen när sambon röker! Kanske blir annat i helgen efter lite rödvin :) men nu ska jag verkligen ge allt för att få en bebis innan jag fyller 42! Förhoppningsvis hakar sambon på snart.
Sov så gott!
Ja verkligen tack för ett inspirerande och peppande inlägg!
Håller tummarna stenhårt för dig Hemflyttad och Sanna inom de närmsta dagarna!
Igår var jag på UL och tvilling 2 hade tappat lite i vikt mot ettan, men inget anmärkningsvärt tyckte läkaren.
Idag har jag tillbringat flera timmar på förlossningen för jag hade dåligt urinvärde som tydde på uttorkning. Jag har mått illa i 2-3 dagar och haft svårt att äta. Fick dropp i ett par timmar, och lite medicin mot om jag har mycket magsyra samt mot illamående så hoppas jag kunna äta lite bättre. Lite förhöjt crp också så ska tillbaka imorgon för nya prover. Trots att det är fullt i magen och jag inte känner mig på topp så hoppas jag ändå de små ligger 12 dagar till, till det planerade snittet.
Samma sak hände mig när vi försökte få vårt första barn(37 år då)Efter 8 månader tog jag tablett mot svamp och efter det blev jag gravid direkt!
Eftersom testet var negativt och det mest kännetecknande symtomet för mig uteblivet har jag ju ändå varit inne på att mensen kommer i vanlig ordning. Så blev det också. Alldeles nyss syntes de första dropparna. Den här bebisverkstan är inte kul.
Jag har skickat in önskan om tid till privatgyn ikväll.
Jag har vaknat med att delar av slemproppen gått och ska in till förlossningen igen för kontroll. Kanske blir bebisar idag!
Eftersom jag inte har nått liv i väntan på bim så är Google ett ypperligt tidsfördriv... Snubblade över denna länken. Hoppas den går att få in med mobilen.
www.google.se/amp/s/healthycleanlifestyle.wordpress.com/2017/02/18/boosta-din-fertilitet/amp/