Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-09-26 08:02:55 följande:

Nej, inga värden eller så kollade än. Vi måste väl få tid hos fertilitetsenheten för det?

Jag har testat med ägglossningstest och får tydlig LH-stegring precis när den ska komma.

Nej, rosenrot har jag inte testat? Hur funkar det? Finns det evidens för att det funkar?

Du verkar väldigt kunnig om detta, vet du hur det är med blodförtunnande och hur det ev ökar chansen för graviditet om man har benägenhet att bilda proppar?

Haha nä jag är nog den som kan minst i den här tråden - av oss som hängt i tråden senaste året iaf. Men lite har man lärt sig av allt googlande och goda råd och kunskap från övriga här samt läkare.

Du behöver inte gå till en fertilitetsläkare för att kolla TSH, det kan du höra hos vårdcentralen. Det är alltså sköldkörteln som man kan ha för höga värden av och därmed ställa till det rent fertilitetsmässigt. AMH är äggreserven och jag fick det kollat av min gyn sist.

Ang Rosenrot så finns det begränsat med forskning då ingredienserna är naturliga och inte går att ta patent på. Dvs läkemedelsindustrin tjänar inga pengar och därför är helt ointresserade av att forska vidare. Men jag är inte heller så mycket för vetenskapliga bevis. Jag tror mer på människan och dess upplevelse och erfarenheter. Många som försökt länge med att bli gravida som lyckats av RR. Sen finns det självklart de som ätit RR och ändå inte lyckas. Man får googla en massa och prova sig fram.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-26 15:48:14 följande:

Tog nyss ett äl test men det visade som vanligt inget. Tror äl kommer senare. Hade räknat med imorgon men har ännu inte haft något trådigt sekret. Brukar ha det en till två dagar innan. Hoppas på sex ikväll då har vi i alla fall fått till det en gång innan äl om den kommer på torsdag eller fredag.

Ska du inte vänta med sex tills äl ger utslag? Om han nu är lite svårflirtad tänkte jag. Fast det bästa är nog i kväll och på torsdag om äl är någon dag sen :)
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-26 09:39:53 följande:

Och när tempen är på väg ner innebär väl det att mensen kommer i vanlig ordning?

Oftast är mensen på g ja. Tyvärr. Men många får drop för att sen runt BIM få en extra höjning!
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-26 16:47:33 följande:

Lyckades få ett spökstreck på cb plus idag med. Visade sonen och frågade om han såg nått och han såg på både cb early och plus... Blir bara förvirrad av spöken och dippar

Men visa oss då! :)

Kanske ett mer tränat öga än sonen ;)
  • Milou3

Äl+4 i dag och vaknade i natt av att jag höll på att spy!

Mår fortfarande illa nu på morgonen och jag hoppas sååå att detta bådar gott och inte magsjuka på g!! Drömde att jag födde en son som var så söt å go. Åh hoppas hoppas det var en sanndröm :)

• Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-27 08:41:03 följande:

Kan du skicka ett pm till mig?

Hur gör jag det via telefonen?
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-27 08:47:24 följande:

tänkte du satt vid en dator har inte heller listat ut hur man gör via mobilen.. Ha ha

Jobbar halvdag på plats i dag så gör det via datorn efter lunch :)
  • Milou3

Började med progesterall nu i kväll. Känns ändå bra att stödja upp lite med det OM det nu skulle ta sig denna gång. Minskar både pms och mensvärk iaf!

Även börjat med 2 skivor färsk ananas per dag i dag! Sägs vara lättare för ägget att fästa :) gott är det med. Å nyttigt :) Nattens och morgonens illamående försvann sakta runt lunch så ingen magsjuka på g!

Hur mår ni andra?

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-09-28 15:56:43 följande:

Vårt lilla underverk idag <3

1479 g vilket stämde jättebra med dagen. Alla organ och flöden såg bra ut, sååå skönt med en extra koll.

Vad skönt att allt såg bra ut!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.