38+ och försöker bli gravid.
Nej, inga värden eller så kollade än. Vi måste väl få tid hos fertilitetsenheten för det?
Jag har testat med ägglossningstest och får tydlig LH-stegring precis när den ska komma.
Nej, rosenrot har jag inte testat? Hur funkar det? Finns det evidens för att det funkar?
Du verkar väldigt kunnig om detta, vet du hur det är med blodförtunnande och hur det ev ökar chansen för graviditet om man har benägenhet att bilda proppar?
Du behöver inte gå till en fertilitetsläkare för att kolla TSH, det kan du höra hos vårdcentralen. Det är alltså sköldkörteln som man kan ha för höga värden av och därmed ställa till det rent fertilitetsmässigt. AMH är äggreserven och jag fick det kollat av min gyn sist.
Ang Rosenrot så finns det begränsat med forskning då ingredienserna är naturliga och inte går att ta patent på. Dvs läkemedelsindustrin tjänar inga pengar och därför är helt ointresserade av att forska vidare. Men jag är inte heller så mycket för vetenskapliga bevis. Jag tror mer på människan och dess upplevelse och erfarenheter. Många som försökt länge med att bli gravida som lyckats av RR. Sen finns det självklart de som ätit RR och ändå inte lyckas. Man får googla en massa och prova sig fram.