Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-10-18 19:17:21 följande:

Rosenrot från dag 5. Än så länge har jag blivit gravid 100 % av de månader jag använt roserot, det vill säga denna och förra.

Fiskolja, e-vitamin, 25 mg dhea

Prednisolon, lutinus, trombyl från plus.

Testet var inte helt blankt men det ser svagare ut än för två dagar sedan. Har slutat med medicinerna. Börjar känna mig OK nu, sover så dåligt på prednisolonet och har väl slappnat av lite efter att ha varit nervös och spänd i två dagar.

Men nu måste det väl ändå snart bli ett plus som stannar i 9 månader för oss! Kämpa på nu för sjutton gubbar!

Ja fasiken alltså! Inga fler kemiska eller mf mer nu.

Nu lovar vi varandra det :)
  • Milou3

Zora och Hemflyttad: lider med er och den ovisshet ni känner nu. Håller timmarna!!

• Milou3

Äl +10 och fick glad gubbe i kväll! Rejält starkt på stickan också när jag tog ut den så i kväll måste jag få till det!

Håll tummarna :) sambon ska i väg lördag morgon och kommer inte hem förrän söndag så det är i kväll eller i morgon som gäller men Iom att det moler på här och stickan var så stark så tror jag på i kväll! Dock väldigt lite eggwhite :(

• Milou3
    Zora skrev 2017-10-19 22:09:46 följande:

Hejja!!! Kör så det ryker! Kanske både idag och imorgon? Eller nåt snabbt på morgonen innan han åker?

Sambon fixar absolut inte dagen efter varandra :( och nyss blev jag så ivrig att jag nämnde äl ändå!! Fan. Så risken är att det fullkomligt låser sig för honom och att det inte blir nåt alls denna cykel. Han börjar dessutom 06 i morgon så det är i kväll jag har en chans. Om än nu rätt minimal :((((
  • Milou3

Fick iaf till det nyss! :) får hoppas det räcker.

Annars testar jag söndag igen om inte tempen ökat på lördag.

Någon som testat Borago? Hörde på annat håll att det kan hjälpa till.

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-20 07:55:04 följande:

Bra ni fick till det igår Milou. Kanske du kan locka honom ikväll också även om det sällan brukar gå.

Här inte hört något om Borago? Är det salvan?

I kväll blir omöjligt. Ingen idé att ens försöka :/ söndag kväll som tidigast eller om jag har extrem tur och han kommer hem i bra skick och hyfsad tid ( ska köra en heldag med ett grabbgäng på lördag) på lördag.

Borago ska hjälpa fertiliteten precis som RR. Vet inte så mycket om den än, ska googla lite!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-10-21 06:32:23 följande:

Det digitala visar inte gravid och stickan är om möjligt ännu svagare.. så det är väl kört då ;(

Men usch :( så länge mensen håller sig borta och tempen inte sjunker så försök hålla hoppet uppe! Kram
  • Milou3

Måste bara fråga er proffs härinne. Kör ju med CB digitala äl-test, de vanliga rosa. I onsdags morse fick jag rund ring, nästa gång jag testade va torsdags kväll vid 19.30 och hade då börjat känna av en hel del mol och då blev det glad gubbe och teststrecket var starkare än kontrollstrecket. Hade sex runt 23.30.

Morgonen efter vaknar jag av jättevärk och mol i "mensmagen"/livmodern. Rejält öm!! Värre än vanligt. Men fortfarande glad gubbe på testet. I morse sköt tempen från torsdagens 36.5 till 36.9 ( visserligen vaknade jag 1 h senare och hade druckit 3 glas vin)

Men då helt lugnt i magen. Inte känt nåt på hela dagen. Dock fortfarande glad gubbe men något svagare teststreck på stickan. När inträffade äl tror ni?

• Milou3
    Anonym (stress) skrev 2017-10-21 23:22:57 följande:

Hoppar in här om det är okej!

Jag är 38 år och försöker bli med barn med min sambo. Jag har 2 barn sedan tidigare och har haft oerhört lätt att bli gravid tidigare. Längst tid tog 4 månader med barn 2 och då hade jag 2 missfall på de 3 månaderna så alltid blivit gravid i stort sätt varje månad vi försökt...

Nu är vi inne på försök nr 3, dock mer aktivt första ggn denna månad... jag bara känner att "nä fan detta kommer inte att gå" jag kommer inte bli gravid och det kommer bli försent. Känner en oerhörd press över att det måste gå "snabbt". Jag längtar så och min sambo längtar nog ännu mer eftersom han inte har några barn sedan tidigare.

Hur lång tid tar det eg att bli gravid när man är "gammal"??? Blir sjukt stressad då vi gärna vill ha 2 barn...men såklart nöjd bara vi kan få ETT tillsammans... men ändå en dröm vi har med 2 barn.

Har inte läst hela tråden för den är lång, men frågar ändå, även om frågan ställts förut. Hur känner ni inför detta?? Också stressade??

De flesta här inne har hunnit fylla 40 och många av oss är ännu äldre! ( jag 41 år) så 38 är ändå "ungt" :)

Har som dig varit extremt fertil innan! Gjorde 3 aborter under 1 år vid 35-36 trots p-piller och avbrutet samlag.

Det som verkar vara fallet när vi blir äldre är mer mf. Tyvärr. Blev gravid på 3:e försöket efter uttag av hormonspiral men fick mf. Sen tog det 6 månader att få till nästa plus - även det mf. Nu har ytterligare 4 månader gått och jag hoppas innerligt att vi plussar denna cykel. Har själv 2 barn sen innan men min sambo har inga.

Mitt råd till dig är att testa Rosenrot! Många verkar ha blivit gravida ned hjälp av det. Eller Borago. Pumpa i dig d-vitamin, e-vitamin och omega 3.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.