Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-02-10 12:54:48 följande:

Hur mår du Milou? Har värsta illamåendet lagt sig nu?

Jag har testat massera under fotknölen.

Bra där! Synd med sambons förkylning men försök i morgon ändå! Håller tummarna.

Ja alltså mitt illamående blev lite lättare när jag precis gick in i vecka 12 men kom tillbaka för 3-4 dagar sedan så nu mår jag nästan lika ruttet igen! Fast det känns lättare att må illa nu när barnen vet om graviditeten.

Sen har jag rätt mycket huvudvärk vilket jag aldrig har annars. Förutom det börjar jag må rätt toppen!

Tycker mig ana lite fladder i magen fram mot eftermiddagen - och då blir man ju extra lycklig.
  • Milou3
    mammsen79 skrev 2018-02-12 13:29:20 följande:

Hur tidigt fick du känningar av graviditeten?

Jag blev illamående någon halvtimme redan äl+3, sen igen äl+6 en kort stund. När bröstvårtorna började ömma äl+8 så tog jag ett test - apotekets vanliga - och till min stora förvåning så fanns där ett jättesvagt men ändå tydligt rosa streck. Morgonen efter var strecket redan starkare med samma test.

Kände ingen trötthet alls, men åt kortison då och det ska i sin tur göra en lite piggare. Först runt bim blev alla symptom rätt tydliga. Hade jag inte tagit ett test innan bim så hade mina fjuttiga symptom kunnat gå mig helt förbi :)

Håller tummarna!
  • Milou3

Men blev framflyttad några dagar nu vid kub så att jag kunde testa svagt positivt redan äl+8 kanske betyder att jag redan var på äl+11?! :) och kände illamående först äl+6.

• Milou3
    mammsen79 skrev 2018-02-13 14:56:12 följande:

Okej, jag fått en liten blödning idag så mensen är väl på gång. Blir så ledsen o besviken. Jag som beställt ett tidigt test

Nej vad trist!

Jag småblödde från v.5 till 10 lite då och då så det kan ju gå bra ändå. Är ju absolut inga garantier för mig ändå och jag vet inte hur det funkar om man småblöder innan bim. Håller tummarna att ditt testatidigttest blir en positiv upplevelse ändå :)
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2018-02-24 14:44:44 följande:

Hejsan.

Nån inne som hängt med sedan 2016?????

Detta måste väl ändå vara ett plus. Svagt svagt rött o lika brett som kontrollstrecket. Apotekets egna av nåt slag.

Vi som inte vågade försöka mer. Mannen har sagt ner, jag är sjukskriven för depression efter 5:e missfallet. O vi typ har legat 2 ggr på jääättelång tid.. o så får jag symptom o måste prova.

Började skriva ett svar men det försvann?

Tycker iaf att ditt test ser klockrent positivt ut! Apotekets test?

Håller tummarna för dig. Minns dig från start :)
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2018-02-27 08:54:58 följande:

Hej Milou. 

Hur går d för dig? 

Jag tror att det bara var ett ägg som föste och försvann. Känns som mensen är på g. 

Japp apotekets testa tidigt. Vet nämligen inte när Bim är för jag hde så konstiga blödningar sist. 

Blödde 11 dagar från 2/1-12/1. och då skulle mensen kommit den 6/1 egentligen.

sedan blödningsfri 13 dagar. 

Blödde 26/1-3/2.  

så har varken koll på ev. ål eller bim. 

Men testar ,ed rfsu stickor nu och de visar inget.. Så det var väl bara önsketänk.

Apoteket ska inte ha några ?testa tidigt? test tror jag. De mäter från 25 men är väldigt känsliga ändå.

Testa igen med ett likadant test ist!

För mig rullar det på. Gravid i vecka 18 :)
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2018-02-27 16:50:30 följande:

vad härligt. 

Nej, mensen kom idag, tror jag så vi får se hur det blir i framtiden. 

Nej vad typiskt! :( För man såg ett till streck!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2018-02-27 18:15:06 följande:

Åh redan vecka 18!!! Snart RUL?

Inne o läser men hinner sällan skriva :)

Milo är nu 11 veckor, han är helt underbar! Fortfarande svårt att ta in att han är min <3

Va mysigt!! 11 veckor! Gud så fort tiden går!

Vi väntar troligtvis också en son, enligt kvinnan som gjorde kub. RUL blir om 3 veckor.

Börjar känna små puffar några gånger om dagen nu så känns lite skönt :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2018-03-01 08:48:46 följande:

Jag försvann visst från tråden igen. Gör stimulerade cykler igen, men förra månaden hade jag ÄL på fel sida - två superfina äggblåsor, suck. Är idag på CD6 och ska på VUL nästa vecka för att kolla. Satsar stenhårt på äggkvaliteten nu, så skulle det vara fel sida den här månaden får jag se det som en chans att öka kvaliteten ännu mer till nästa månad igen.

Läkaren skrev ut melatonin, som verkar kunna förbättra äggkvaliteten ganska dramatiskt i vissa fall. Så nu tar jag melatonin, dhea, Q10, multivitamin, E-vitamin, fiskolja, låg dos prednisolon (ökar till högre efter ÄL) + luninus efter ÄL +  trombyl vid eventuellt plus. Äter jättebra och motionerar lagom. Fast har gått ner lite i vikt och ligger på gränsen till undervikt så jag ska försöka äta mer nyttigt fett.

Känner att jag inte kan göra så mycket mer, kör hårt de närmaste månaderna så får vi se!

Wow! Äntligen någon som kör Melantonin! Hade ju en kollega som åt det och blev gravid runt 47-48 års ålder.

Det sägs även vara föryngrande på utsidan ;)
  • Milou3
    mammsen79 skrev 2018-03-03 00:14:20 följande:

Hej alla nu har jag fått hem ett glidmedel som ska vara bra så att man lättare blir gravid, det ska vara lättare för spermie ta sig igenom, någon som hört talas om detta?

Aldrig testat glidmedel men nu sist jag blev gravid så testade jag barnolja som glidmedel och det funkade. Vet dock 2 av mina vänner som kört med pre seed och blivit gravida!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.