• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Niaa
    Juliii86 skrev 2016-09-27 18:26:10 följande:

ja det känns jätte bra att äntligen komma igång. tackar :)

Välkommen Kezza!

Kezza och Niaa, åh ska ni också ha ÄP i vecka 41? För det ska jag också göra om det inte blir ändringar :)

Så roligt att följas åt kezza & juliii86! Går ni också i Malmö? Vi åker på weekend och laddar batterierna i eftermiddag och kommer hem igen på söndag sedan är det VUL på onsdag morgon. Fick börja med lägre dos denna gången. Enbart 100 enheter då jag är ganska liten av mig och var på gränsen till att bli överstimulerad sist. Känns iaf skönt att man har varit igenom detta en gång tidigare och tar hela behandlingen lite mer med ro än vid tidigare försök!
  • Kezza
    Juliii86 skrev 2016-09-27 18:26:10 följande:
    ja det känns jätte bra att äntligen komma igång. tackar :)

Välkommen Kezza!

Kezza och Niaa, åh ska ni också ha ÄP i vecka 41? För det ska jag också göra om det inte blir ändringar :)
    Ja, ÄP är planerat till vecka 41 om inget händer :)
  • Kezza
    Niaa skrev 2016-09-28 06:54:45 följande:
    Så roligt att följas åt kezza & juliii86! Går ni också i Malmö? Vi åker på weekend och laddar batterierna i eftermiddag och kommer hem igen på söndag sedan är det VUL på onsdag morgon. Fick börja med lägre dos denna gången. Enbart 100 enheter då jag är ganska liten av mig och var på gränsen till att bli överstimulerad sist. Känns iaf skönt att man har varit igenom detta en gång tidigare och tar hela behandlingen lite mer med ro än vid tidigare försök!
    Ja, roligt med fler som är "på samma ställe" i behandlingen :)
    Jag går också i Malmö.

Vad skönt att få komma iväg och ladda. Hoppas att ni får en trevlig resa :)

Detta är min första ivf och jag börjar med 200 enheter Gonal-f. Jag antar att de höga dosen beror på min låga äggreserv. Jag ska ta första sprutan i morgon och är lite nervös inför att sticka mig själv. Ska man ta sprutan vid samma tidpunkt som kvällssprayen?
  • Niaa
    Kezza skrev 2016-09-28 09:50:24 följande:

Ja, roligt med fler som är "på samma ställe" i behandlingen :)

Jag går också i Malmö.

Vad skönt att få komma iväg och ladda. Hoppas att ni får en trevlig resa :)

Detta är min första ivf och jag börjar med 200 enheter Gonal-f. Jag antar att de höga dosen beror på min låga äggreserv. Jag ska ta första sprutan i morgon och är lite nervös inför att sticka mig själv. Ska man ta sprutan vid samma tidpunkt som kvällssprayen?

Ja så kan det säkert vara :) känns otroligt skönt att vara igång va? Har du märkt av några biverkningar av sprayen än?

Jag har inte fått några restriktioner kring huruvida spray och spruta ska tas tillsammans men jag vill minnas att jag gjorde så sist - mest av praktiska skäl. Det viktigaste är att du tar sprutan och sprayen ungefär samma tid varje dag sen om du tar dom tillsammans eller inte tror jag spelar mindre roll :)

När har du VUL inbokat? Borde vara nästa vecka då också?
  • jagkan

är det någon här som vet vad det är för skillnad mellan gonal-f och bemfola? Gick på bemfola första gången, men nu ser jag att jag får gonal-f till andra omgången. 

• Kezza
    Niaa skrev 2016-09-28 10:03:20 följande:

Ja så kan det säkert vara :) känns otroligt skönt att vara igång va? Har du märkt av några biverkningar av sprayen än?

Jag har inte fått några restriktioner kring huruvida spray och spruta ska tas tillsammans men jag vill minnas att jag gjorde så sist - mest av praktiska skäl. Det viktigaste är att du tar sprutan och sprayen ungefär samma tid varje dag sen om du tar dom tillsammans eller inte tror jag spelar mindre roll :)

När har du VUL inbokat? Borde vara nästa vecka då också?

Ja, det känns riktigt bra att äntligen få vara igång :) Jag har änsålänge inte kännt av sprayen speciellt mycket. Inget av de vanliga biverkningarna som huvudvärk och värmevallningar.

Då tar jag sprutan tillsammans med kvällssprayen så blir det lättare att komma ihåg :)

Jag har vul inbokat nästa torsdag 6/10. Det ska väl väldigt att se om det då har växt till en massa äggblåsor :)
  • typjag

Hej! jag och min sambo kör igång försök nummer 4 nu i oktober efter en operation där de tagit bort båda äggledarna.... Hoppet börjar tryta men samtidigt TÄNK OM det är vår tur nu.....

• Juliii86
    Niaa skrev 2016-09-28 06:54:45 följande:
    Nä, jag går i göteborg, Sahlgrenska sjukhus :) Åh, vad mysigt med en weekend resa, hoppas att ni får det skoj på eran äventyr. Jaha, så ni ska ha VUL på onsdag, jag fick inbokad till söndag denna veckan, riktigt spännande och se hur det ser ut. Det är mitt första IVF så jag är rätt ny på det här.
    Kezza skrev 2016-09-28 09:47:09 följande:
    Ja, ÄP är planerat till vecka 41 om inget händer :)
    Ok vad spännande :) Hoppas det blir många fina ägg plock. När ska du göra VUL?
  • Kezza
    Juliii86 skrev 2016-09-28 18:03:32 följande:

Nä, jag går i göteborg, Sahlgrenska sjukhus :) Åh, vad mysigt med en weekend resa, hoppas att ni får det skoj på eran äventyr. Jaha, så ni ska ha VUL på onsdag, jag fick inbokad till söndag denna veckan, riktigt spännande och se hur det ser ut. Det är mitt första IVF så jag är rätt ny på det här.Ok vad spännande :) Hoppas det blir många fina ägg plock. När ska du göra VUL?

Jag ska på vul nästa torsdag 6/10. Jag hoppas att det visar att jag då har många äggblåsor :)
  • Juliii86
    Kezza skrev 2016-09-28 18:08:44 följande:
    Jag ska på vul nästa torsdag 6/10. Jag hoppas att det visar att jag då har många äggblåsor :)
    jaha ok :) håller mina tummar!

Usch, idag sved till med sprutan och blödde pytte lite.. det har jag inte lyckas med dom andra gångerna. Konstigt hehe. Är det någon som tar Gonal-f? Hur många omgångar blev det innan det tog slut? Jag tar för övrigt 125..
Svar på tråden IVF-hösten 2016