• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-26 18:36:30 följande:
    nej jag tror inte att dem har försvunnit. Han hittade ju bara en äggstock, och slutade leta efter han hittade de två äggen. Jag är säker på att de andra finns där också, för sånt kan ju inte bara försvinna tycker jag...men har han rätt och det bara finns två, så tror jag inte att det är lönande att chansa bort en av de tre ivf försöken man har.
    Men finns ju ingenting som säger att du utvecklar fler till nästa gång? Jag tycker det var dumt av läkaren att avbryta när du hade blåsor som var tillräckligt stora ju. Men nu är det som det är. Önskar er all lycka!
  • jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-26 18:43:45 följande:
    Men finns ju ingenting som säger att du utvecklar fler till nästa gång? Jag tycker det var dumt av läkaren att avbryta när du hade blåsor som var tillräckligt stora ju. Men nu är det som det är. Önskar er all lycka!
    japp.jag håller med helt. Men innan vi började cykeln så var jag inne på ultraljud, och då hade jag fått pergo innan och då hade jag 10 på vardera sida, så jag vet att jag kan ha mer.
  • Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-26 18:49:55 följande:
    japp.jag håller med helt. Men innan vi började cykeln så var jag inne på ultraljud, och då hade jag fått pergo innan och då hade jag 10 på vardera sida, så jag vet att jag kan ha mer.
    Okej. Får hoppas det går bättre nästa gång. Håller tummarna <3
  • Veronicasnart30
    jagkan skrev 2016-09-26 18:41:57 följande:
    ja det är lite deprimerande. Nästa omgång höjer de dosen till 300. Denna omgång började jag på 150 sedan höjdes det i fredags till 225. Så hoppas 300 är den magiska siffran...
    Dem sade inte så mycket, jag tycker det är konstigt att hittar man inte ena äggstocken, så letar man väl tills man hittar den för att få ett rätt antal med ägg som finns? Och han försökte inte ens värst mycket på den sidan han hittade, två ägg sedan slutade han leta.
    Jo det trodde jag alla läkare gjorde, tittar tills man hittar!? Vilken hormonspruta tar du? Även fast man är van att sticka sig själv så känns ju magen som en nåldyna =( På mig trycker de ner äggstocken utifrån, på magen, för att kunna se äggstocken ibland, gjorde de inte ens det?
  • jagkan
    Veronicasnart30 skrev 2016-09-26 20:41:36 följande:
    Jo det trodde jag alla läkare gjorde, tittar tills man hittar!? Vilken hormonspruta tar du? Även fast man är van att sticka sig själv så känns ju magen som en nåldyna =( På mig trycker de ner äggstocken utifrån, på magen, för att kunna se äggstocken ibland, gjorde de inte ens det?
    Jo trodde det med, och han tryckte och höll på med. Jag tar bemfola, började med 150 sedan gick upp till 225 i fredags. Som tur är behöver jag inte ta sprutorna själv, min man studerade till sjukskötare för länge sedan, så han har varit en enorm hjälp med det. Tror jag inte skulle kunna göra det själv...
  • Juliii86

Igår började jag med sprutan på andra dagen :) Det känns overkligt att jag ska börja med sprutorna. Nu hoppas vi på att det blir plus i tråden :D

• jagkan
    Juliii86 skrev 2016-09-27 12:27:52 följande:

Igår började jag med sprutan på andra dagen :) Det känns overkligt att jag ska börja med sprutorna. Nu hoppas vi på att det blir plus i tråden :D

vad skönt att komma igång nu! lycka till!
  • Niaa

Hej! Jag hoppar gärna in här då fler verkar ligga i fas med vår egen ifv behandling :) vi är inne på ivf nummer två efter ett avbrutet försök i våras och sedan ett misslyckat försök med blactocyst i juni. Inget till frysen så vi kör det långa protokollet även denna gång. Börjar med sprutorna imorgon och förväntat ÄP lär bli vecka 41. Känner just nu väldigt mycket biverkningar av sprayen med värmevallningar, nedstämdhet och huvudvärk men för övrigt glad över att vara igång igen :)

• Kezza
    Niaa skrev 2016-09-27 12:57:36 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här då fler verkar ligga i fas med vår egen ifv behandling :) vi är inne på ivf nummer två efter ett avbrutet försök i våras och sedan ett misslyckat försök med blactocyst i juni. Inget till frysen så vi kör det långa protokollet även denna gång. Börjar med sprutorna imorgon och förväntat ÄP lär bli vecka 41. Känner just nu väldigt mycket biverkningar av sprayen med värmevallningar, nedstämdhet och huvudvärk men för övrigt glad över att vara igång igen :)

Välkommen!

Jag ska börja med sprutorna på torsdag och har också beräknat äggplock vecka 41 så vi ligger ju väldigt lika till :)
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-09-27 12:37:45 följande:
    vad skönt att komma igång nu! lycka till!
    ja det känns jätte bra att äntligen komma igång. tackar :)

Välkommen Kezza!

Kezza och Niaa, åh ska ni också ha ÄP i vecka 41? För det ska jag också göra om det inte blir ändringar :)
Svar på tråden IVF-hösten 2016