• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Yonnahanna

Men vad skönt att höra!! Det där behövde jag & det lugnade mig verkligen!!! :D

Ja det SKA vi bannemej :D

Åh vad spännande på torsdag!! Ser fram emot uppdatering för att få höra hur det gått :D

angiiee skrev 2016-09-20 20:03:28 följande:

Åh hoppas på att dom växer på sig till på fredag :) det gör det säkert jag ska hålla tummarna :)

För på min första kontroll så var det också många små och en jättestor men förmodligen som va kvar från förra månaden sa hon.. Men idag så såg det jättefint ut, jag såg många fler och stora :) så det händer mycket på 3 dagar :)

Så inge mer menopur lr orgalutran idag som det va tänkt utan ovitrelle blir det :) känns som en evighet tills på torsdag hahaha

Vi ska fixa det här på första försöket ! :D

• angiiee

Haha exakt väntar aldrig för länge..

Men förstår vad du menar tiden går så långsamt när man räknar mer dagarna..

Jaha jasså varför blir dom nekade ? Visste inte att det kunde ske

91erica skrev 2016-09-20 20:16:17 följande:

Jo tack. Här hos mig är väntan lång..men den som väntar på nått gott..:)

Har 13 dagar kvar till mens. Och då hoppas jag få starta. Verkar som många blir nekade..framförallt i Malmö. Vi går i Linköping, någon som vet om de är samma där? :)

• angiiee

Hejhej,

Okej jag hoppas det finns någon som kan ge mig svar på min fråga :)

Det är nämligen så att igår tog jag min ägglossingsspruta, och jag och min man hade sex ( ja jag vet det var dumt av oss :( )

Jag trodde först att det va inom två dagar minst mannen skulle "hålla" sig och tänkte att man ska passa på innan äggplock för sen vågar jag inte göra något. Och så läser jag nu att det va tre dagar innan.

Någon som har varit med liknande och det inte har varit någon fara?

Jättetacksam för svar

• Regnbågsdröm
    angiiee skrev 2016-09-21 06:49:23 följande:

Hejhej,

Okej jag hoppas det finns någon som kan ge mig svar på min fråga :)

Det är nämligen så att igår tog jag min ägglossingsspruta, och jag och min man hade sex ( ja jag vet det var dumt av oss :( )

Jag trodde först att det va inom två dagar minst mannen skulle "hålla" sig och tänkte att man ska passa på innan äggplock för sen vågar jag inte göra något. Och så läser jag nu att det va tre dagar innan.

Någon som har varit med liknande och det inte har varit någon fara?

Jättetacksam för svar

Jag skulle definitivt ringt kliniken och frågat om jag var du. Det blir ju aningen pinsamt på äggplocket annars också om du bara låter bli att säga något. För det kommer de ju med all sannolikhet att se.
  • Regnbågsdröm
    angiiee skrev 2016-09-21 06:44:53 följande:

Haha exakt väntar aldrig för länge..

Men förstår vad du menar tiden går så långsamt när man räknar mer dagarna..

Jaha jasså varför blir dom nekade ? Visste inte att det kunde ske

Nekad blir man pga kö. Det är det ofta i Malmö.
  • angiiee

Jo ringa kommer jag självklart göra men tänkte ifall det var någon här som visste eller själv har varit med om liknande ?

Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 06:52:31 följande:

Jag skulle definitivt ringt kliniken och frågat om jag var du. Det blir ju aningen pinsamt på äggplocket annars också om du bara låter bli att säga något. För det kommer de ju med all sannolikhet att se.

• angiiee

Jahaa det visste jag inte..

Har pratat med kliniken och det va ingen fara med det som hände, så det va skönt , vaknade med lite ångest och tänkte att nu är allt kört och med dåligt tålamod så ville jag veta på en gång om det var fara och dom öppnade inte förrän 9.. Så därför chansade jag fråga här också :)

Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 06:53:06 följande:

Nekad blir man pga kö. Det är det ofta i Malmö.

• jagkan

jag började med orgalutran igår, mådde skit hela kvällen. Hur mår ni andra? Imorgon är det dags för ultraljud så får vi se hur det står till så här långt... gör dem något annat än UL?

• Yonnahanna

Drygt att du mådde skit :/ illamående??

Jag ska också på koll imorgon igen, efter höjning på menopur.

Sjukligt trött, ont i huvudet, svullen om magen här...

jagkan skrev 2016-09-22 11:50:38 följande:

jag började med orgalutran igår, mådde skit hela kvällen. Hur mår ni andra? Imorgon är det dags för ultraljud så får vi se hur det står till så här långt... gör dem något annat än UL?

• jagkan

ja precis, men idag verkar det bättre. ultraljud imorgon bitti men jag tror nästan att det måste bli höjning här med, förväntade mig definitivt mer kramp än vad jag har, men jag vet inte riktigt, har inte något att jämföra med så jag vet inte vad som känns rätt eller fel. men det fixar sig nog.

Svar på tråden IVF-hösten 2016