• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86
    Tomkartong skrev 2016-09-11 20:47:37 följande:

Hej!!

Jag har mitt första äggplock imorgon bitti. Är så otroligt nervös!!!

åh vad roligt! :) förstår att du känner dig nervös men det kommer gå bra. ska hålla mina tummar att det finns många ägg att plocka ut. lycka till imorgon!
  • Yonnahanna

Stort lycka till!!! Håller också tummarna för att det finns många fina ägg där :)

Hej!!

• 91erica

Antar att första sprutan är den jobbigaste, när den väl gått bra så rullar de väl bara på. :)

Dem flesta av våra nära vänner och familj vet också läget. Men vet dessvärre inte hur jag ska göra på jobbet..berätta eller inte..blir förhoppningsvis fastanställd i november så är rädd att de kan påverka..trotts att de inte får göra det.

Vi har inga barn sedan innan heller.

• 91erica

Åh va spännande. Stort lycka till. :)

Har ni kört de långa eller korta protokollet?

Hur har du mått?

Hej!!

• Tomkartong
    91erica skrev 2016-09-11 22:00:53 följande:

Åh va spännande. Stort lycka till. :)

Har ni kört de långa eller korta protokollet?

Hur har du mått?

Tack!!
    Jag är faktiskt mest nervös över att behöva ta morfin och lugnande.. Känns obehagligt att inte veta hur kroppen reagerar.

Vi har kört det korta.. Såklart lite jobbigt att behöva sticka sig själv men överlag har det gått bra.  De sista gångerna har jag använt bedövningssalva på magen för att slippa så mycket obehag som möjligt.
    Utöver att jag blivit lite öm på magen så har det gått jättebra :)
  • Juliii86
    91erica skrev 2016-09-11 21:57:58 följande:

Antar att första sprutan är den jobbigaste, när den väl gått bra så rullar de väl bara på. :)

Dem flesta av våra nära vänner och familj vet också läget. Men vet dessvärre inte hur jag ska göra på jobbet..berätta eller inte..blir förhoppningsvis fastanställd i november så är rädd att de kan påverka..trotts att de inte får göra det.

Vi har inga barn sedan innan heller.

Min närmaste vän vet om min situation men inte de andra för jag tycker det är jobbigt att prata om det för de förstår inte riktigt hur det är för mig och min man. Angående om att berätta för kollegor så har jag valt att berätta för en person som jag jobbar med sen har jag varit tyst om det för de andra.
    Åh hoppas att du får fast anställd i november :) Jag förstår hur du menar att du är rädd att berätta för jobbet. Det är så tråkigt att man ska behöva vara rädd att förlora sitt jobb på grund av att man planerar barn.
  • Glitter42

Hej på er !
    Jag och min sambo har försökt nu i 2 år att bli med barn men tyvärr inte blivit något än. vi har inga barn sen tidigare.Nu har vi fått ett brev från Ivf kliniken i umeå att de har våra handlingar och att läkarna på kliniken ska nu bedöma våra handlingar och senare hör de av sig med mer info om datum mm. Hoppas på att inte behöver vänta så länge för första ivf försöket.

• 91erica

Ja jag förstår. Hur har de gått idag? :)

Skönt att höra, vi kör också de korta. Jag har hämtat ut alla sprutor idag. 20 dagar kvar till bm. Har aldrig längtat mer!!!!

Tomkartong skrev 2016-09-11 22:44:32 följande:

Tack!!

Jag är faktiskt mest nervös över att behöva ta morfin och lugnande.. Känns obehagligt att inte veta hur kroppen reagerar.

Vi har kört det korta.. Såklart lite jobbigt att behöva sticka sig själv men överlag har det gått bra.  De sista gångerna har jag använt bedövningssalva på magen för att slippa så mycket obehag som möjligt.

Utöver att jag blivit lite öm på magen så har det gått jättebra :)

• 91erica
    Juliii86 skrev 2016-09-11 22:56:52 följande:

Min närmaste vän vet om min situation men inte de andra för jag tycker det är jobbigt att prata om det för de förstår inte riktigt hur det är för mig och min man. Angående om att berätta för kollegor så har jag valt att berätta för en person som jag jobbar med sen har jag varit tyst om det för de andra.

Åh hoppas att du får fast anställd i november :) Jag förstår hur du menar att du är rädd att berätta för jobbet. Det är så tråkigt att man ska behöva vara rädd att förlora sitt jobb på grund av att man planerar barn.

De är svårt att ta upp de och de är ju såklart svårt för andra runt omkring att veta hur de ska reagera också. För min egen del tycker jag nog att de är lättare att svara på frågan om hur de går än att alltid behöva ta upp den.

Jag och min sambo tyckte de va jobbigast att ta upp de för familjen. Så vi skickade något så fegt som sms, men de kändes bäst för oss, och de är ju de viktiga.

Tack de hoppas jag med. De är så jobbigt, vet verkligen inte hur jag ska göra. Kommer ju behöva vara borta en del, samt att man inte vet hur man kommer må under tiden..

Hur går de för dig? Börjat med sprutorna? :)
  • Juliii86
    91erica skrev 2016-09-12 19:45:01 följande:
    De är svårt att ta upp de och de är ju såklart svårt för andra runt omkring att veta hur de ska reagera också. För min egen del tycker jag nog att de är lättare att svara på frågan om hur de går än att alltid behöva ta upp den.

Jag och min sambo tyckte de va jobbigast att ta upp de för familjen. Så vi skickade något så fegt som sms, men de kändes bäst för oss, och de är ju de viktiga.

Tack de hoppas jag med. De är så jobbigt, vet verkligen inte hur jag ska göra. Kommer ju behöva vara borta en del, samt att man inte vet hur man kommer må under tiden..

Hur går de för dig? Börjat med sprutorna? :)
    Jag tycker man ska göra vad som känns tryggast för en, oavsett om man skickar sms, ringer eller skriver ett brev så har man tagit det steget att berätta :)

Det kommer lösa sig ska du se :) Dom kan ju inte sparka dig för att du ska göra IVF, det är ju bara dumt! Det ska ju finnas en vettig anledning till att inte ha dig kvar. Säg bara att du behöver göra behandlingar för det gjorde jag. Sa absolut inget om IVF bara att det är behandling.

Hehe det går jätte segt! Väntar på att mensen ska starta igång för jag fick inte börja med sprutorna när jag fick min mens senast då det var fullt bokat. Så vecka 38 måste jag ringa och berätta om jag har fått mensen eller inte annars börjar jag med provera. Hoppas att jag slipper provera för den är ingen kul att ha och göra med.

Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF-hösten 2016