91erica skrev 2016-09-12 19:45:01 följande:
De är svårt att ta upp de och de är ju såklart svårt för andra runt omkring att veta hur de ska reagera också. För min egen del tycker jag nog att de är lättare att svara på frågan om hur de går än att alltid behöva ta upp den.
Jag och min sambo tyckte de va jobbigast att ta upp de för familjen. Så vi skickade något så fegt som sms, men de kändes bäst för oss, och de är ju de viktiga.
Tack de hoppas jag med. De är så jobbigt, vet verkligen inte hur jag ska göra. Kommer ju behöva vara borta en del, samt att man inte vet hur man kommer må under tiden..
Hur går de för dig? Börjat med sprutorna? :)
Jag tycker man ska göra vad som känns tryggast för en, oavsett om man skickar sms, ringer eller skriver ett brev så har man tagit det steget att berätta :)
Det kommer lösa sig ska du se :) Dom kan ju inte sparka dig för att du ska göra IVF, det är ju bara dumt! Det ska ju finnas en vettig anledning till att inte ha dig kvar. Säg bara att du behöver göra behandlingar för det gjorde jag. Sa absolut inget om IVF bara att det är behandling.
Hehe det går jätte segt! Väntar på att mensen ska starta igång för jag fick inte börja med sprutorna när jag fick min mens senast då det var fullt bokat. Så vecka 38 måste jag ringa och berätta om jag har fått mensen eller inte annars börjar jag med provera. Hoppas att jag slipper provera för den är ingen kul att ha och göra med.
Hur går det för dig?