• Juliii86

IVF-hösten 2016

Hej!

Jag ska också börja med mitt första IVF och ska börja denna månad med sprutorna om min mens bestämmer sig för att starta då mensen är oregelbunden annars måste jag börja med provera. Ägguttaget är inbokad till vecka 41 men den kan ändras beroende på när min mens kommer. Känner mig så taggad att börja redan nu :)

• Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-11 14:52:07 följande:

Men vad roligt att följas åt!! Vi har preliminärbokat äggplock vecka 39 :) ska få min mens vilken dag som helst... Drygt när det blir så att den typ inte kommer bara för att man så gärna vill & bara inte kan sluta tänka på det :)

Jaha då har vi ganska nära med äggplock :) Vad roligt! I vilket sjukhus går du på? Jag är på Sahlgrenska sjukhus och har en timmes resa dit. Ja, eller hur! Jätte svårt att inte tänka på när mensen ska börja och då dagarna ännu segare.
  • Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-11 19:05:54 följande:

Men precis!! Lite närmre vårt mål! :)

Jag bor i Dalarna, vi är på IVF-kliniken i Falun och har en timmes resa dit :)

jaha ok :) vad spännande! har försökt hitta trådar som är i samma fart som mig men nu hittade jag din tråd så jag känner mig att jag inte är ensam om att vänta på ta sprutorna.

Hoppas att vi alla lyckas nu i denna tråd! :)

• Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-11 20:31:05 följande:

Ja men samma här... De flesta är ju längre fram å känns som de har stenkoll på allt liksom :)

Har någon av er barn sen förut eller är det ert första? :)

Jag har inga barn :( så min barnlängtan har varit nu i 9 år så jag hoppas verkligen att IVF kan hjälpa oss. Har ni barn sedan tidigare?
  • Juliii86
    Tomkartong skrev 2016-09-11 20:47:37 följande:

Hej!!

Jag har mitt första äggplock imorgon bitti. Är så otroligt nervös!!!

åh vad roligt! :) förstår att du känner dig nervös men det kommer gå bra. ska hålla mina tummar att det finns många ägg att plocka ut. lycka till imorgon!
  • Juliii86
    91erica skrev 2016-09-11 21:57:58 följande:

Antar att första sprutan är den jobbigaste, när den väl gått bra så rullar de väl bara på. :)

Dem flesta av våra nära vänner och familj vet också läget. Men vet dessvärre inte hur jag ska göra på jobbet..berätta eller inte..blir förhoppningsvis fastanställd i november så är rädd att de kan påverka..trotts att de inte får göra det.

Vi har inga barn sedan innan heller.

Min närmaste vän vet om min situation men inte de andra för jag tycker det är jobbigt att prata om det för de förstår inte riktigt hur det är för mig och min man. Angående om att berätta för kollegor så har jag valt att berätta för en person som jag jobbar med sen har jag varit tyst om det för de andra.
    Åh hoppas att du får fast anställd i november :) Jag förstår hur du menar att du är rädd att berätta för jobbet. Det är så tråkigt att man ska behöva vara rädd att förlora sitt jobb på grund av att man planerar barn.
  • Juliii86
    91erica skrev 2016-09-12 19:45:01 följande:
    De är svårt att ta upp de och de är ju såklart svårt för andra runt omkring att veta hur de ska reagera också. För min egen del tycker jag nog att de är lättare att svara på frågan om hur de går än att alltid behöva ta upp den.

Jag och min sambo tyckte de va jobbigast att ta upp de för familjen. Så vi skickade något så fegt som sms, men de kändes bäst för oss, och de är ju de viktiga.

Tack de hoppas jag med. De är så jobbigt, vet verkligen inte hur jag ska göra. Kommer ju behöva vara borta en del, samt att man inte vet hur man kommer må under tiden..

Hur går de för dig? Börjat med sprutorna? :)
    Jag tycker man ska göra vad som känns tryggast för en, oavsett om man skickar sms, ringer eller skriver ett brev så har man tagit det steget att berätta :)

Det kommer lösa sig ska du se :) Dom kan ju inte sparka dig för att du ska göra IVF, det är ju bara dumt! Det ska ju finnas en vettig anledning till att inte ha dig kvar. Säg bara att du behöver göra behandlingar för det gjorde jag. Sa absolut inget om IVF bara att det är behandling.

Hehe det går jätte segt! Väntar på att mensen ska starta igång för jag fick inte börja med sprutorna när jag fick min mens senast då det var fullt bokat. Så vecka 38 måste jag ringa och berätta om jag har fått mensen eller inte annars börjar jag med provera. Hoppas att jag slipper provera för den är ingen kul att ha och göra med.

Hur går det för dig?
  • Juliii86
    91erica skrev 2016-09-13 21:54:41 följande:
    Ja såklart de är helt sant. :)

De skulle jag ju faktiskt kunna göra, det ordnar sig alltid.

Åh va segt de är. Det gör jag med just nu, min är ganska punktlig. Så hoppas att den även är de denna gången. Hoppas såklart att din dyker upp också.

Vart går ni?
    Jaha, åh vad skönt att din mens är som en klocka. Ja, jag hoppas det också :)

vi är i Sahlgrenska sjukhus, vart går ni? :)
  • Juliii86
    Tomkartong skrev 2016-09-16 10:50:00 följande:

Igår sattes ett liiitet embryo tillbaka in i mig. Ingreppet var smärtfritt och gick väldigt snabbt.
    Nu det det den långa väntan innan jag får/kan testa mig.

Jag har dock börjat oroa mig för skador på fostret(om jag skulle bli gravid) Jag har läst att det eventuellt är större risk för kromosomfel och andra skador. Jag vet att jag inte ska oroa mig men det är svårt att tänka bort.

Jag hoppas verkligen att det går på första försöket!!

Vad roligt! Ska bli spännande följa dig hur det kommer gå :) Självklart håller jag tummarna på att det blir ett fint plus.
  • Juliii86
    Virveldimma skrev 2016-09-16 22:02:54 följande:

Då var äggen "skördade"... känner mig fortfarande lite groggy, men hela proceduren var betydligt lugnare än vad jag skrämt upp mig själv kring ????

Fick ju lugnande som gjorde att jag sov eller låg och sjöng, och under ingreppet pratade jag tydligen nonstop om mina tatueringar.. ???? (har fått återberättat från bättre hälft)

10 ägg fick de ut i alla fall, och det blir ICSI eftersom hans produktion inte är ultimat.. så nu återstår bara oron tills de hör av sig imorgon med eventuella bra besked..! Håll tummarna!

Sen kommer jag förhoppningsvis få oroa mig i ca 9 månader till ????????

Oj 10 ägg är jätte bra :) hoppas att det blir många bra ägg som kan frysas ner. Dom också göra ICSI med sambos spermier. Han har lite för lite spermier fast med bra simmare men hon tyckte ändå att det kan vara bra att göra ICSI för vi har försökt så pass länge.

Hahaha, vad roligt att du började sjunga och prata om dina tatueringar :D

Hur gick samtalet med sjukhuset? Hoppas dom gav dig bra nyheter :)

Jag håller mina tummar för er!
Svar på tråden IVF-hösten 2016