• Juliii86

IVF-hösten 2016

louise17 skrev 2016-10-28 20:27:45 följande:
    Järntabletter rekommenderas generellt till de som blir yr av stort blodförlust vid mens, fråga läkare eller apotekare. Har ingen erfarenhet av ivf/missfall, väntar ännu på min kallelse dit, men ta hand om dej <3
    Tack för ditt svar! jag har en tablett ask som innehåller järn och andra vitaminer. får bli att att använda det nu när man har förlorat mycket blod. Tyvärr blev det ingen graviditet utan bara blödde som en tok med klumpar som påminner om missfall.... känns jobbigt. Jaha ok, hur länge har ni väntat på kallelsen? Tack, det det ska jag absolut göra <3
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-28 21:03:13 följande:

Vi var hos läkaren i tisdags eftersom jag hade problem med lutinus. Läkaren gjorde då ett ultraljud och man kunde se ett hjärta slå. Läkaren såg också en gulsäck och jag kunde tack och lov sluta med lutinus. Det officiella ultraljudet är nu den 1/11.

Åh vad roligt att höra att allt ser bra ut :) Vad bra att du äntligen fick sluta med lutinus. Hoppas att du slipper ha ont nu och att det läker fint.
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-29 01:10:45 följande:
    Hade en liknande upplevelse. Dag 2 låg jag i soffan med varmvattenflaska och panodil. Hade fruktansvärt ont, var knappt jag orkade jobba.

Ta järntabletter, det har jag gjort hela tiden.

Stor stor kram. Vi hörs av. Får se när vi fortsätter med nästa behandling, blir nog inte innan jul.
    men usch så hemskt :( förstår dig precis.. fy så jobbigt.

Ok, det ska jag absolut göra.

Stor kram tillbaka! Ok, du får ta hand om dig och så kanske vi syns igen nästa år. Stort lycka till!
  • Juliii86
    Mabe skrev 2016-10-30 11:15:21 följande:

Idag börjat blöda. Kan nog lägga ivf nr 7 bakom mig....

Fy så tråkigt :( finner inga ord. stor kram!
  • Juliii86
    shrigley skrev 2016-10-31 10:12:53 följande:

Tjuvtest RD 9 (igår). Är det två begynnande streck...?

Japp, två tydliga streck. Grattis!
  • Juliii86
    shrigley skrev 2016-10-31 19:26:29 följande:
    Tack! Verkar starkare idag :)
    vad kul! hoppas det fortsätter så.
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-11-01 11:52:31 följande:

ok, jag hade inga problem att ta lutinus efter ÄP, förutom att mycket rinner ut, men det skall nog vara rätt normalt. Vad jag har upptäckt efter ET är att den blir svårare att få in, nästan som om att det inte finns lika mycket plats som förut, är det vanligt? blir det bättre?

Så var det med mig efter ÄP att det var så trångt och det gick inte få in hela men det blev bättre efter några dagar. Jag fick tips att använda binda om det skulle kännas jobbigt att det rinner så det gjorde jag. Inte så kul att ha binda hela tiden men det hjälpte.
  • Juliii86
    typjag skrev 2016-11-04 07:06:43 följande:

Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt än på bilden . Jag är såååååå lycklig och pirrig. kan de va sant?!

åh vad roligt! självklart att det är sant, stort grattis! =)
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-11-08 07:49:04 följande:

hur går det för alla?

Väntar fortfarande svar från Sahlgrenska om jag får börja detta året eller om det blir att börja om nästa år.
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-11-09 19:25:26 följande:
    Håller tummarna att det blir i år så ni slipper vänta.
    Det spelar nog inte så stor  roll längre om det blir av i år eller nästa :) Men jag blir ändå glad om får försöka i år.
    Jadu skrev 2016-11-09 20:03:36 följande:
    Vet du om sahlgrenska stänger julveckan eller hur d gör?!
    Jo bm sa att de tyvärr stänger i julveckan, fick en bokad tid vecka 50 så det är sista veckan för december som är öppet. Jätte tråkigt!

Svar på tråden IVF-hösten 2016