-
Idag mår jag mycket bättre än igår :) Det var ingen rolig dag igår men det gick över sent på kvällen. Imorses tog jag lutinus och jag kom på ett knep för att det inte ska göra så ont när man för in den. Jag har är så torr i underlivet att det inte går alls föra in den och då tog jag varmt rinnande vatten som jag sedan svepte igenom två gånger tills tabletten blev lite smulig ovanpå. Förde in den direkt efter och vips gled den in. Det kan jag rekommendera för er som har det svårt o lider av smärtan. Tabletten smälter lite ovanpå och det känns som om man har smörjt den med glidmedel. Nä igår var det som värst, det sved som in i helvete..gammelpysen skrev 2016-10-08 11:16:01 följande:Hur går det för dig?
-
Veronicasnart30 skrev 2016-10-08 14:36:23 följande:Vad skönt att höra att det gick bra ändå! 4 ägg är bra, jag fick ut fem under min äggplock =) Jag fick jätteont efteråt men det är tur att det finns morfin och annat härligt efter och under äggplock. Nu håller vi tummarna att äggen blir befruktade!Ja, det gick ändå bra i slut ändan :) Ok, det är ju bra det också, inte illa! Jag fick bara morfin innan äggplock men inget efteråt. Fick bara en värme kudde som jag fick lägga på magen. Morfinen höll sig kvar i kroppen men sen slutade värka efter hemkommen. Måste erkänna att jag var rätt envis med att be om mer morfin under tiden de plockade, kände att jag inte vill ha mer än vad bm gav mig.Veronicasnart30 skrev 2016-10-08 14:39:25 följande:Har samma problem i underlivet efter lutinus, svider och torrt! Och sen trosskydd på det. Min läkare sa för ett par dagar sedan att skippa staven för lättare insättning eftersom den irriterar ännu mer. Tar lite barnolja eftersom det kliar också. Allt är ju värt det om det går vägen, tänker jag.
Tack för att du håller tummarna :) Hoppas att det går bra och hoppas att de inte ringer mig innan kl 12 imorgon. Så nervös! Man får alltid den tanken, men tänk om..?
Usch, det är jobbigt när det ska kännas så torrt där nere. Jag kom på knepet igår att svepa över med varmt vatten tills det blir lite smulig ovanpå tabletten och så glider den in lättare. Annars är det helt omöjligt för mig att föra in den, den kommer bara in en cm. Ja, precis! Det är så värt allt man går igenom i ivf så det är bara till att stå ut och kämpa.
-
hej angiiee!angiiee skrev 2016-10-08 19:43:23 följande:
Hejhej :) längesen jag skrev här men hur går det för alla ?
Är det några som ruvar ? Eller är snart där ? :)
Har någon kommit så långt till testdag ? :)
Jag gjorde äggplock i fredags och imorgon blir det insättning kl 13.00 så jag kommer snart ruva :) Hur går det för dig? -
Tack så mycket :)angiiee skrev 2016-10-08 20:39:15 följande:Åh va spännande lycka till, hoppas allt går jättebra :)
Jaa jag hoppas att det går bra , har inte känt av så mycket förutom gasig mage men förmodligen av lutinus,
Har testdag på måndag så snart får man veta :) men kommer nog tjuvtesta imorgon
Jaha :) åh vad spännande att du snart har testdag! Hoppas det blir ett fint plus :) Aha, tar du också lutinus, jag började med det i fredags. -
Ja, det är klart det är värt :)angiiee skrev 2016-10-08 21:29:04 följande:Åh tackar :) det hoppas jag med :) hehe jaa och lutinus har varit lite jobbig, mycket geggiga flytningar och gaser som sagt :P men hoppas att det har varit värt det :)
Hur mår du annars under behandlingen ? :)
Idag mådde jag jätte bra på morgonen och eftermiddag men nu på kvällen känner jag som mensvärk, vet inte om det beror på ÄP från fredags eller lutinus? Det är min första gång jag gör IVF så jag har inte den blekaste vad som gör vad hehe. -
Jaha ok :) vad spännande att det är första gången, hoppas det blir bara en gång vi alla får göra.angiiee skrev 2016-10-09 03:39:07 följande:
Det här är min första gång också :) jaa asså jag mådde dåligt av äggplocket både under och efter behandling men det berodde på medicinerna inte själva ingreppet :)
-
Om liter mer än 2 timmar åker vi iväg till sahlgrenska och hoppas, hoppas att ingen kommer ringa oss att der inte går göra insättning idag. Än så länge har ingen ringt oss :)
-
tack :D:D:DNiaa skrev 2016-10-09 09:39:17 följande:Åh så spännande!! Lycka till! :) :)
-
Jag har både goda och dåliga nyheter. Av alla 4 ägg som de plockade ut blev ett befruktad och resten gick inte att rädda. Ett som inte blev befruktat, ett som inte blev mogen och ett som blev befruktad men överlevde inte. Jag visste det, visste att något skulle gå illa, så nu har jag ett befruktad som lever i mig och jag hoppas, eller jag vet inte om jag vågar hoppas, att den fäster som den ska. Det känns tråkigt att bara ha ett som överlevde men vad ska man göra? Om denna omgång inte blir något då ska de kanske öka min dos eller ge mig den långa protokollen. Anledningen till de gav mig en försiktig dos var att jag har PCO och de var rädda att jag skulle bli överstimulerad...Sen kunde inte läkaren svara på varför min vänstra äggstock var fylld med väska, det fanns ju inga ägg alls.
Nä jag vet inte vad jag känner just nu. Känns bara skit alltihop...Självklart är jag glad att jag fick ett fint befruktad ägg samtidigt som jag känner att det kommer inte ta sig, det känns jobbigt just nu... Förlåt för en deppig inlägg, behövde skriva av mig... -
Tack för ditt stöd, får se hur det blir den 24:e.gammelpysen skrev 2016-10-09 16:08:38 följande:Känn inte så. Du fick med dig ett ägg hem. Jag tror att vi alla känner så när vi får ett ägg, att "shit, hoppas det fäster", och det är ju inte alls säkert att man kan frysa äggen - enigt vår läkare går det oftast inte att frysa! Ta hand om dig!