• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Yonnahanna

Vad spännande!! Då får vi verkligen följas åt :)

Klockan 8 på måndag ska jag dit :)

Kroppen börjar bete sig som vid ägglossning... Sötsugen, lite kort stubin å lite molvärk i magen emellanåt :) känns iallafall lovande :)

jagkan skrev 2016-09-23 21:55:34 följande:

vi lägger rätt lika till tror jag. fick också höja idag och tillbaka för UL på måndag!

• jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-24 09:38:58 följande:

Vad spännande!! Då får vi verkligen följas åt :)

Klockan 8 på måndag ska jag dit :)

Kroppen börjar bete sig som vid ägglossning... Sötsugen, lite kort stubin å lite molvärk i magen emellanåt :) känns iallafall lovande :)

oj spännande! här känns ingenting alls. Jag hade lite kramp för ett par dagar sedan, men inte sedan dess, så jag tvivlar verkligen på att något händer där inne... UL på eftermiddagen på måndag, runt 14, så nu får de rackarna skynda på att växa!!!
  • Juliii86

Imorgon börjar jag äntligen med sprutan gonal-f, så spännande samtidigt nervöst att spruta sig själv :) Är det någon som ska snart börja med sprutan eller har ni redan kommit längre? Känner mig lite ensam här hehe

• 91erica
    Juliii86 skrev 2016-09-25 14:46:19 följande:

Imorgon börjar jag äntligen med sprutan gonal-f, så spännande samtidigt nervöst att spruta sig själv :) Är det någon som ska snart börja med sprutan eller har ni redan kommit längre? Känner mig lite ensam här hehe

Förstår dig. De är verkligen med blandade känslor man gör allt de här. Jag börjar med gonal-f om ca 1 vecka.
  • Juliii86
    91erica skrev 2016-09-25 16:23:22 följande:
    Förstår dig. De är verkligen med blandade känslor man gör allt de här. Jag börjar med gonal-f om ca 1 vecka.
    jaha ok :) vad roligt att du snart kommer få börja med sprutan. Jag fick en tid för UL den 2 oktober. får se hur det går för då :)
  • Yonnahanna

Åh vad spännande! Men drygt att ha tid så långt fram på dagen.. Är glad att jag har tid på morgonen, annars hade jag nog flippat ur... :P

Är så nervös för att det inte ska se bra ut.

Preliminärbokade plock å tillbakasättning denna vecka så hoppas verkligen de vuxit!! :)

jagkan skrev 2016-09-24 13:53:40 följande:

oj spännande! här känns ingenting alls. Jag hade lite kramp för ett par dagar sedan, men inte sedan dess, så jag tvivlar verkligen på att något händer där inne... UL på eftermiddagen på måndag, runt 14, så nu får de rackarna skynda på att växa!!!

• jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-25 19:49:52 följande:

Åh vad spännande! Men drygt att ha tid så långt fram på dagen.. Är glad att jag har tid på morgonen, annars hade jag nog flippat ur... :P

Preliminärbokade plock å tillbakasättning denna vecka så hoppas verkligen de vuxit!! :)

jag kunde fått det tidigare, men jag ville undvika att gå tillbaka till jobbet efteråt. Hur stora var dina sist? och när är plocket inbokat till?

Jag hoppas verkligen dem växt... jag känner fortfarande ingenting alls... hur känner du dig? har du kramp och liknande som innan äl?
  • jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-25 19:49:52 följande:

Lycka till idag!
  • Yonnahanna

Jaha men det förstår jag :)

Mina var 7 sist, nu låg dom på 12. Så i em ringer dom om en ny tid för vul samt för att säga vilken dos jag ska ha nu... :/

De sa att det ändå var positivt att de växer sakta, för jag har så pass många ägg nu.

Har kramper emellanåt, precis som innan äl. Sötsugen & fått lite finnar i ansiktet.

Lycka till idag på em!!! :)

jagkan skrev 2016-09-25 20:30:57 följande:

jag kunde fått det tidigare, men jag ville undvika att gå tillbaka till jobbet efteråt. Hur stora var dina sist? och när är plocket inbokat till?

Jag hoppas verkligen dem växt... jag känner fortfarande ingenting alls... hur känner du dig? har du kramp och liknande som innan äl?

• jagkan

då växer dem i alla fall, vilket är positivt! Mina var runt 7 också, förutom en som låg på 10, och sedan en massa småttingar som dem inte räknade. Vi får se vad dosändringen gav...känner ju absolut ingenting så jag tror det blir doshöjning igen.... men vi får se!

Svar på tråden IVF-hösten 2016