• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-18 19:40:59 följande:

Självklart får du komma in här!! Välkommen!! :) vart i landet går Du på ivf-klinik? :)

jag går på karolinska universitetssjukhuset i stockholm
  • Yonnahanna

Åh imorgon klockan 8 ska jag på ultraljud å provtagning, för att se hur jag svarat på menopur. Nervöst å spännande samtidigt :)

• Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-19 21:34:40 följande:

Åh imorgon klockan 8 ska jag på ultraljud å provtagning, för att se hur jag svarat på menopur. Nervöst å spännande samtidigt :)

lycka till imorgon, hoppas att du får bra besked! håller tummarna :)
  • 91erica

Stort lycka till! Jag ska hålla tummarna! :)
  • angiiee

Hoppas det gick bra idag :)

Själv var jag på andra kontrollen och som det ser ut så blir det plock på torsdag redan :) nu blev man lite nervös :)

• Yonnahanna

Blir en andra kontroll här med... Många men för små ägg... Så nu höjd dos till 112,5 menopur å ingen andra spruta än. Kanske inte överhuvudtaget. Kan bli äggmognadssprutan direkt sen sa dom... Så trycka på med lite mer hormoner nu då och hoppas på att de växer på sig tills på fredag då. Fy! Blir så nervös för att det ska krångla å inte bli något denna första gång :/ :(

Men vad spännande med plock redan på torsdag!! Heja!! Håller tummarna!! :D

angiiee skrev 2016-09-20 11:41:46 följande:

Själv var jag på andra kontrollen och som det ser ut så blir det plock på torsdag redan :) nu blev man lite nervös :)

• 91erica
    angiiee skrev 2016-09-20 11:41:46 följande:

Åh va kul att allt ser så bra ut! Lycka till på torsdag! :)
  • angiiee

Åh hoppas på att dom växer på sig till på fredag :) det gör det säkert jag ska hålla tummarna :)

För på min första kontroll så var det också många små och en jättestor men förmodligen som va kvar från förra månaden sa hon.. Men idag så såg det jättefint ut, jag såg många fler och stora :) så det händer mycket på 3 dagar :)

Så inge mer menopur lr orgalutran idag som det va tänkt utan ovitrelle blir det :) känns som en evighet tills på torsdag hahaha

Vi ska fixa det här på första försöket ! :D

Yonnahanna skrev 2016-09-20 15:33:38 följande:

Blir en andra kontroll här med... Många men för små ägg... Så nu höjd dos till 112,5 menopur å ingen andra spruta än. Kanske inte överhuvudtaget. Kan bli äggmognadssprutan direkt sen sa dom... Så trycka på med lite mer hormoner nu då och hoppas på att de växer på sig tills på fredag då. Fy! Blir så nervös för att det ska krångla å inte bli något denna första gång :/ :(

Men vad spännande med plock redan på torsdag!! Heja!! Håller tummarna!! :D

• angiiee

Åh tack så mycket :) hur går det för dig ? :)

91erica skrev 2016-09-20 17:24:53 följande:

Åh va kul att allt ser så bra ut! Lycka till på torsdag! :)

• 91erica
    angiiee skrev 2016-09-20 20:04:30 följande:

Åh tack så mycket :) hur går det för dig ? :)

Jo tack. Här hos mig är väntan lång..men den som väntar på nått gott..:)

Har 13 dagar kvar till mens. Och då hoppas jag få starta. Verkar som många blir nekade..framförallt i Malmö. Vi går i Linköping, någon som vet om de är samma där? :)
Svar på tråden IVF-hösten 2016