• angiiee

IVF-hösten 2016

Hejhej

Kan jag också hoppa in här ? :)

Påbörjade precis våran första ivf behandling:)

Är inne på dag 2 av sprutor, jag fick menopur och orgalutran.. Några fler som kör den varianten också ?

Har korta protokollet :)

Vet någon om det ska svida med menopur? Idag sved det mer än igår, dock så gav jag mig själv sprutan idag och min man gav mig igår. Jag sprutade in medlet sakta idag och mannen gjorde det snabbt igår , kan det vara med nått sånt ? Att det därför det svider mycket värre idag?

Jättetacksam för svar.

Och lycka till allihopa <3

• angiiee
    Yonnahanna skrev 2016-09-16 14:54:54 följande:

Självklart kan du hoppa med!! Välkommen!! :)

Jag kör lika som du gör :D

Oftast svider det när man ger för snabbt... På mina instruktioner står det att man ska spruta långsamt :)

Släpp efter lite på greppet i huden när du sprutar så kanske det svider mindre :) att du Börjar med ett ordentligt grepp men sen släpper lite lite :)

Heejj ååhh men tackar :)
    va roligt att du kör lika som mig, hur går det för dig? har du äggplock snart? :)
    Jag var på mitt första vul idag och ska tillbaka på tisdag och ev plock nästa vecka också.. så spännande :D vill mest vara över med sprutorna dom är lite jobbiga :P men det är ju värt det :)
    tack för tipset, ska testa det ikväll :) 
  • angiiee
    Yonnahanna skrev 2016-09-17 16:37:55 följande:

Jag håller på förfullt med sprutorna. Kör 75enheter nu :) hur många har du? :)

Ska på VUL å provtagning på tisdag få se då hur planen ser ut. Men preliminärbokat v39 för plock :D

Vart i landet går du? Jag är på kliniken i Falun :)

Tycker det går bra med sprutorna här... Är väldigt trött, har huvudvärk å mår lite illa... Men känner mig lugn å stabil i humöret å nästan lite som att man fyller på med det som fattas i kroppen, i o m att jag har pco. Låter kanske lite töntigt men ah, så känns det iallafall :) hihi!

Ja men precis, det jobbiga vägs upp av det bra som blir i slutändan :D

hehe vet inte riktigt vad du menar med 75enheter :P det jag tar är 150 menopur i 9 dagar :)
    jag går på cvl i uppsala :) jättenöjd med dom.
    Hehe jag förstår vad du menar, låter inte töntigt alls :)
    Hoppas att allt går som det ska och att det tar sig på första försöket :)
  • angiiee
    Yonnahanna skrev 2016-09-18 10:56:34 följande:

75 menopur menade jag ;)

Blev ju överstimulerad när vi höjde lite lite på Pergotime förut så vi börjar med 75. Får se sen på tisdag hur det ser ut och om vi behöver höja till 150 här med :)

Ja vi håller verkligen tummarna för oss! Tänk om vi kunde få tillhöra de som lyckas på första :'D

Jaha hehe då förstår jag :)
    Jaaaa men eller huur det vore ju drömmen :)
    har ni pratat nått om hur länge era ägg ska befruktas?
    Våran läkare sa att vi ska köra på 5-dagars :)
  • angiiee

Jahaa okej :)

Välkommen @jagkan :)

Yonnahanna skrev 2016-09-18 19:40:04 följande:

De sa att man avgör det samma dag som plocket :) för att man ska se först hur många ägg man har.. Beroende på det blir det 2-5 dagar :)

• angiiee

Hoppas det gick bra idag :)

Själv var jag på andra kontrollen och som det ser ut så blir det plock på torsdag redan :) nu blev man lite nervös :)

Yonnahanna skrev 2016-09-19 21:34:40 följande:

Åh imorgon klockan 8 ska jag på ultraljud å provtagning, för att se hur jag svarat på menopur. Nervöst å spännande samtidigt :)

• angiiee

Åh hoppas på att dom växer på sig till på fredag :) det gör det säkert jag ska hålla tummarna :)

För på min första kontroll så var det också många små och en jättestor men förmodligen som va kvar från förra månaden sa hon.. Men idag så såg det jättefint ut, jag såg många fler och stora :) så det händer mycket på 3 dagar :)

Så inge mer menopur lr orgalutran idag som det va tänkt utan ovitrelle blir det :) känns som en evighet tills på torsdag hahaha

Vi ska fixa det här på första försöket ! :D

Yonnahanna skrev 2016-09-20 15:33:38 följande:

Blir en andra kontroll här med... Många men för små ägg... Så nu höjd dos till 112,5 menopur å ingen andra spruta än. Kanske inte överhuvudtaget. Kan bli äggmognadssprutan direkt sen sa dom... Så trycka på med lite mer hormoner nu då och hoppas på att de växer på sig tills på fredag då. Fy! Blir så nervös för att det ska krångla å inte bli något denna första gång :/ :(

Men vad spännande med plock redan på torsdag!! Heja!! Håller tummarna!! :D

• angiiee

Åh tack så mycket :) hur går det för dig ? :)

91erica skrev 2016-09-20 17:24:53 följande:

Åh va kul att allt ser så bra ut! Lycka till på torsdag! :)

• angiiee

Haha exakt väntar aldrig för länge..

Men förstår vad du menar tiden går så långsamt när man räknar mer dagarna..

Jaha jasså varför blir dom nekade ? Visste inte att det kunde ske

91erica skrev 2016-09-20 20:16:17 följande:

Jo tack. Här hos mig är väntan lång..men den som väntar på nått gott..:)

Har 13 dagar kvar till mens. Och då hoppas jag få starta. Verkar som många blir nekade..framförallt i Malmö. Vi går i Linköping, någon som vet om de är samma där? :)

• angiiee

Hejhej,

Okej jag hoppas det finns någon som kan ge mig svar på min fråga :)

Det är nämligen så att igår tog jag min ägglossingsspruta, och jag och min man hade sex ( ja jag vet det var dumt av oss :( )

Jag trodde först att det va inom två dagar minst mannen skulle "hålla" sig och tänkte att man ska passa på innan äggplock för sen vågar jag inte göra något. Och så läser jag nu att det va tre dagar innan.

Någon som har varit med liknande och det inte har varit någon fara?

Jättetacksam för svar

• angiiee

Jo ringa kommer jag självklart göra men tänkte ifall det var någon här som visste eller själv har varit med om liknande ?

Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 06:52:31 följande:

Jag skulle definitivt ringt kliniken och frågat om jag var du. Det blir ju aningen pinsamt på äggplocket annars också om du bara låter bli att säga något. För det kommer de ju med all sannolikhet att se.

• angiiee

Jahaa det visste jag inte..

Har pratat med kliniken och det va ingen fara med det som hände, så det va skönt , vaknade med lite ångest och tänkte att nu är allt kört och med dåligt tålamod så ville jag veta på en gång om det var fara och dom öppnade inte förrän 9.. Så därför chansade jag fråga här också :)

Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 06:53:06 följande:

Nekad blir man pga kö. Det är det ofta i Malmö.

• angiiee

Hejhej :) längesen jag skrev här men hur går det för alla ?

Är det några som ruvar ? Eller är snart där ? :)

Har någon kommit så långt till testdag ? :)

• angiiee
    Juliii86 skrev 2016-10-08 20:31:55 följande:

hej angiiee!

Jag gjorde äggplock i fredags och imorgon blir det insättning kl 13.00 så jag kommer snart ruva :) Hur går det för dig?

Åh va spännande lycka till, hoppas allt går jättebra :)

Jaa jag hoppas att det går bra , har inte känt av så mycket förutom gasig mage men förmodligen av lutinus,

Har testdag på måndag så snart får man veta :) men kommer nog tjuvtesta imorgon
  • angiiee
    Juliii86 skrev 2016-10-08 21:00:48 följande:

Tack så mycket :)

Jaha :) åh vad spännande att du snart har testdag! Hoppas det blir ett fint plus :)  Aha, tar du också lutinus, jag började med det i fredags.

Åh tackar :) det hoppas jag med :) hehe jaa och lutinus har varit lite jobbig, mycket geggiga flytningar och gaser som sagt :P men hoppas att det har varit värt det :)

Hur mår du annars under behandlingen ? :)
  • angiiee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-08 21:26:15 följande:

Hej! Jag hoppas in här. Är på ruvardag 3 med en blastocyst (ostimulerad FET) som vi håller alla tummar för ??

Vi har 3 färsk försök bakom oss med 2-3 dagars odlade men alla resulterade i -.

Välkommen :) va härligt , känner du av något än ? :)

Ruvar också med en blastocyst men i stimulerad :)
  • angiiee
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-08 21:52:46 följande:

Svårt att säga faktiskt. Man vill ju känna massor, analyserar minsta lilla känsla. Men har lite molvärk, började igår. Väldigt tidigt dock. Du då? Du är ju jättenära testdag. :) håller tummarna för er :)

Haha jaa exakt man förväntar sig att man ska känna massor :)

Men jag har faktiskt inte känt så mycket alls, kanske någon molvärk i någon sekund haha men däremot är brösten ömma men det brukar dom ändå bara veckan innan mens :) tack så mycket , håller tummarna för er också :)
  • angiiee
    Juliii86 skrev 2016-10-08 23:55:44 följande:

Ja, det är klart det är värt :)

Idag mådde jag jätte bra på morgonen och eftermiddag men nu på kvällen känner jag som mensvärk, vet inte om det beror på ÄP från fredags eller lutinus? Det är min första gång jag gör IVF så jag har inte den blekaste vad som gör vad hehe.

Det här är min första gång också :) jaa asså jag mådde dåligt av äggplocket både under och efter behandling men det berodde på medicinerna inte själva ingreppet :)
Svar på tråden IVF-hösten 2016