• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • jagkan

nej. jag har fortfarande kvar 10 sprutor på 150 att ta ut, så jag åker in och gör det imorgon. Eftersom dem hade ökat dosen idag så fick jag ut 3 st 75 så att en 75 skulle tas med en 150 som jag hade i kylen. Så eftersom 150 var frusna så tog jag 3 75 idag eftersom det blev tillsammans 225. Apoteket hade även slut nu på 75 så jag tar imorgon och söndag två 150 fast den ena drar jag ner till 75 så att det blir rätt dos. Det blir ju lite svinn där, men det är ju så svårt att få tag på sprutorna här och jag tvivlar på att dem kommer svara i telefon imorgon för att ge mig en dos på 225 i recept...

• Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-23 21:18:29 följande:

nej. jag har fortfarande kvar 10 sprutor på 150 att ta ut, så jag åker in och gör det imorgon. Eftersom dem hade ökat dosen idag så fick jag ut 3 st 75 så att en 75 skulle tas med en 150 som jag hade i kylen. Så eftersom 150 var frusna så tog jag 3 75 idag eftersom det blev tillsammans 225. Apoteket hade även slut nu på 75 så jag tar imorgon och söndag två 150 fast den ena drar jag ner till 75 så att det blir rätt dos. Det blir ju lite svinn där, men det är ju så svårt att få tag på sprutorna här och jag tvivlar på att dem kommer svara i telefon imorgon för att ge mig en dos på 225 i recept...

Hoppas de har sprutorna inne på Apoteket då! Lycka till!
  • Juliii86
    Lelin skrev 2016-09-23 18:39:18 följande:

Hej!

Jag hoppar oxå in här.

Var idag på äggplock för andra gången. Fanns 2 ägg att plocka ut, hoppas hoppas att dem tar sig!

Nervöst och jobbigt att behöva vänta 2 dagar nu.

Jag har endometrios och min kropp svarar inget bra på behandlingen. Så hoppas verkligen att det fungerar den här gången, så jag inte behöver gå igenom det igen.

Hej hej välkommen!
    Vi håller tummarna för dig att det går bra med dina 2 ägg!
    Lycka till.
    Veronicasnart30 skrev 2016-09-23 19:37:29 följande:

Hej,

Får jag också hoppa in i tråden? Håller på med min så kallade andra IVF försök, äggplock på måndag =) Nervöst!

Hej hej
    klart du får :) Åh lycka till på måndag!

• Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-23 21:25:04 följande:

hoppas jag med... enligt fass.se skall det finnas på lager i alla fall, så hoppas!!!

Okej. Kan man kolla det där? På våra apotek har de aldrig hemma, måste alltid beställa. Däremot har de alltid vid sjukhusapoteket vid kliniken. Så det är tur!
  • Yonnahanna

Ultraljud här idag... Fick höja menopur ännu mer... Men jag hade 8 ägg som vuxit å såg bra ut nu :)

Ultraljud på måndag igen :)

jagkan skrev 2016-09-22 22:30:46 följande:

ja precis, men idag verkar det bättre. ultraljud imorgon bitti men jag tror nästan att det måste bli höjning här med, förväntade mig definitivt mer kramp än vad jag har, men jag vet inte riktigt, har inte något att jämföra med så jag vet inte vad som känns rätt eller fel. men det fixar sig nog.

• jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-23 21:54:21 följande:

Ultraljud här idag... Fick höja menopur ännu mer... Men jag hade 8 ägg som vuxit å såg bra ut nu :)

Ultraljud på måndag igen :)

vi lägger rätt lika till tror jag. fick också höja idag och tillbaka för UL på måndag!
  • jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 21:46:53 följande:
    Okej. Kan man kolla det där? På våra apotek har de aldrig hemma, måste alltid beställa. Däremot har de alltid vid sjukhusapoteket vid kliniken. Så det är tur!
    ja, det finns en knapp till höger som heter "sök lagerstatus", där kan man välja ort och så kan man se vad de har i lager.
  • Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-23 21:56:56 följande:
    ja, det finns en knapp till höger som heter "sök lagerstatus", där kan man välja ort och så kan man se vad de har i lager.
    Bra! Tack. Kan vara bra att veta!
  • Tomkartong

Hur har det gått för alla? Jag har förhoppningsvis ett litet embryo i mig som varit där sedan i torsdags. Kan inte låta bli att tolka kroppens alla signaler trots att jag vet att de sannolikt beror på vaginaltabletterna. Testdag om 9 dagar. 

Svar på tråden IVF-hösten 2016