• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • jagkan

gjort första UL vilket gick som förväntat. Ökat dos av bemfola och skall tillbaka på måndag. Förhoppningsvis hinner det ske lite mer under helgen...

• Juliii86

I måndags började jag få bruna flytningar och det brukar jag få innan mens och det brukar vara i 2-3 dagar men nu har det gått 4 dagar och mensen syns inte till. Har bara fått en droppe men inget mer. Hoppas att den startar igång snart, suck orkar inte vänta mer :( Jag antar att man börjar med sprutan när mensen kommer igång ordentlig?

• jagkan

när jag fick min så ringde jag in och dem frågade om jag var en sådan som "fegblöder" så att säga, vilket jag själv inte är, här är det vattenfall från första början... Men ring dem för att vara på säkra sidan. När det gällde när jag började med sprutan så var det 2a mensdagen...

• Juliii86
    jagkan skrev 2016-09-23 14:58:28 följande:

när jag fick min så ringde jag in och dem frågade om jag var en sådan som "fegblöder" så att säga, vilket jag själv inte är, här är det vattenfall från första början... Men ring dem för att vara på säkra sidan. När det gällde när jag började med sprutan så var det 2a mensdagen...

Jaha ok, jag ska ringa imorgon och avvakta för idag. För jag har alltid normal blödning eller att det forsar med blod. Det kan variera men aldrig droppar. Har ju provera hemma om mensen inte skulle dyka upp men får se imorgon hur det ser ut annars får jag ringa dem. Tack för hjälpen :)
  • Lelin

Hej!

Jag hoppar oxå in här.

Var idag på äggplock för andra gången. Fanns 2 ägg att plocka ut, hoppas hoppas att dem tar sig!

Nervöst och jobbigt att behöva vänta 2 dagar nu.

Jag har endometrios och min kropp svarar inget bra på behandlingen. Så hoppas verkligen att det fungerar den här gången, så jag inte behöver gå igenom det igen.

• jagkan

litet problem... när jag kom hem idag så såg jag att paketet på bemfolan hade frusit i kylen. jag vet inte om jag fortfarande kan använda dem sprutorna?

för er som haft äggplock, hur har det känts? hur har processen varit? jag har tyvärr suttit och läst skräckhistorier om det hela dagen och hoppas innerligt att de inte är sanna...

• Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-23 18:52:20 följande:

litet problem... när jag kom hem idag så såg jag att paketet på bemfolan hade frusit i kylen. jag vet inte om jag fortfarande kan använda dem sprutorna?

för er som haft äggplock, hur har det känts? hur har processen varit? jag har tyvärr suttit och läst skräckhistorier om det hela dagen och hoppas innerligt att de inte är sanna...

Om någon spruta frusit måste du definitivt ringa kliniken om det! Så ska det ju förstås inte vara. Jag vet att vi fick kassera en ägglossningsspruta en gång då vi haft EN grad för varmt eller kallt (kommer inte ihåg) i kylen. EN grad. Så är nog rätt noga det där.

Gällande äggplocket så behöver du inte vara orolig. Jag brukar säga till folk att den fysiska delen i en IVF-process är enkel i jämförelse med den psykiska. Tror nog alla som genomgått IVF håller med om det. Så du klarar ÄP utan tvekan <3
  • Veronicasnart30

Hej,

Får jag också hoppa in i tråden? Håller på med min så kallade andra IVF försök, äggplock på måndag =) Nervöst!

• jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 19:02:15 följande:
    Om någon spruta frusit måste du definitivt ringa kliniken om det! Så ska det ju förstås inte vara. Jag vet att vi fick kassera en ägglossningsspruta en gång då vi haft EN grad för varmt eller kallt (kommer inte ihåg) i kylen. EN grad. Så är nog rätt noga det där.

Gällande äggplocket så behöver du inte vara orolig. Jag brukar säga till folk att den fysiska delen i en IVF-process är enkel i jämförelse med den psykiska. Tror nog alla som genomgått IVF håller med om det. Så du klarar ÄP utan tvekan <3
    ja som tur är har jag tillräckligt för ikväll, så det blir en runda till apoteket imorgon igen... även ovitrelle sprutan frös så....vilket j-a skit och timing alltså!
  • Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-23 20:08:45 följande:
    ja som tur är har jag tillräckligt för ikväll, så det blir en runda till apoteket imorgon igen... även ovitrelle sprutan frös så....vilket j-a skit och timing alltså!
    Du har ringt om nya recept då? För ingen idé att åka till Apoteket om du inte har recept ju. :-/ Du får kolla över tempen i din kyl sen, så du inte förstör fler. Tur du upptäckte det!
Svar på tråden IVF-hösten 2016