• jagkan

IVF-hösten 2016

får man komma in här? Jag har PCOS, och vi har försökt väldigt länge själva men har nu precis börjat försök 1, första sprutan var igår vilket gick bättre än förväntat...

• jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-18 19:40:59 följande:

Självklart får du komma in här!! Välkommen!! :) vart i landet går Du på ivf-klinik? :)

jag går på karolinska universitetssjukhuset i stockholm
  • jagkan

jag började med orgalutran igår, mådde skit hela kvällen. Hur mår ni andra? Imorgon är det dags för ultraljud så får vi se hur det står till så här långt... gör dem något annat än UL?

• jagkan

ja precis, men idag verkar det bättre. ultraljud imorgon bitti men jag tror nästan att det måste bli höjning här med, förväntade mig definitivt mer kramp än vad jag har, men jag vet inte riktigt, har inte något att jämföra med så jag vet inte vad som känns rätt eller fel. men det fixar sig nog.

• jagkan

gjort första UL vilket gick som förväntat. Ökat dos av bemfola och skall tillbaka på måndag. Förhoppningsvis hinner det ske lite mer under helgen...

• jagkan

när jag fick min så ringde jag in och dem frågade om jag var en sådan som "fegblöder" så att säga, vilket jag själv inte är, här är det vattenfall från första början... Men ring dem för att vara på säkra sidan. När det gällde när jag började med sprutan så var det 2a mensdagen...

• jagkan

litet problem... när jag kom hem idag så såg jag att paketet på bemfolan hade frusit i kylen. jag vet inte om jag fortfarande kan använda dem sprutorna?

för er som haft äggplock, hur har det känts? hur har processen varit? jag har tyvärr suttit och läst skräckhistorier om det hela dagen och hoppas innerligt att de inte är sanna...

• jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 19:02:15 följande:
    Om någon spruta frusit måste du definitivt ringa kliniken om det! Så ska det ju förstås inte vara. Jag vet att vi fick kassera en ägglossningsspruta en gång då vi haft EN grad för varmt eller kallt (kommer inte ihåg) i kylen. EN grad. Så är nog rätt noga det där.

Gällande äggplocket så behöver du inte vara orolig. Jag brukar säga till folk att den fysiska delen i en IVF-process är enkel i jämförelse med den psykiska. Tror nog alla som genomgått IVF håller med om det. Så du klarar ÄP utan tvekan <3
    ja som tur är har jag tillräckligt för ikväll, så det blir en runda till apoteket imorgon igen... även ovitrelle sprutan frös så....vilket j-a skit och timing alltså!
  • jagkan

nej. jag har fortfarande kvar 10 sprutor på 150 att ta ut, så jag åker in och gör det imorgon. Eftersom dem hade ökat dosen idag så fick jag ut 3 st 75 så att en 75 skulle tas med en 150 som jag hade i kylen. Så eftersom 150 var frusna så tog jag 3 75 idag eftersom det blev tillsammans 225. Apoteket hade även slut nu på 75 så jag tar imorgon och söndag två 150 fast den ena drar jag ner till 75 så att det blir rätt dos. Det blir ju lite svinn där, men det är ju så svårt att få tag på sprutorna här och jag tvivlar på att dem kommer svara i telefon imorgon för att ge mig en dos på 225 i recept...

Svar på tråden IVF-hösten 2016