-
jag hoppas det går bättre nästa gång!Juliii86 skrev 2016-10-25 16:21:11 följande:Tyvärr sån blev det inget denna gången :( Ringde sahlgrenska och defråg
-
jag tycker det är jättejobbigt att dem stänger sådär. Då måste allt läggas på is under tiden, och det är inte alla som har lyxen med tid, som jag själv. Vi får bara hålla på till februari så då känns det så meningslöstJuliii86 skrev 2016-10-26 18:11:52 följande:
Idag kom min blödning som jag har väntat på. Det endast en dag och var helt säker på att det skulle dröja ännu mer men icke. Ringde till sahlgrenska igen och berättade att jag fick blödningen så nu väntar jag på ordination från läkaren. Vi vet inte om vi kommer hinna göra behandlingen detta året då de kommer ha stängt vecka 51, om jag uppfattade det rätt. BM sa om jag inte hör från läkaren så skulle jag ringa tillbaka inom 2-3 veckor.
Hur går det för er?
-
äggplock idag, fick tydligen ut 8 ägg så vi ser hur det blir. Men något jag undrade över var insättningen. Dem sade att klarar sig mer än 5 så blir det insättning på måndag, annars om det blir mindre än 5 så blir det insättning på fredag. Någon som vet varför det blir så?
-
ja samma här, pengarna blir jobbigt i så fall, det är enbart jag som jobbar just nu, men vi försöker spara så mycket som möjligt just nu för att kunna köpa ett paket ifall det inte går vägen. Bara till februari pga åldern, man får ju bara hålla på med dessa gratisförsök tills man blir 40. Och tyvärr så är man ju inte så jätteung längreJuliii86 skrev 2016-10-26 19:19:49 följande:Först tyckte jag att det var jobbigt att det har stängt men sen tänkte jag efteråt att det kanske är lika bra för då har jag kvar mina två försök för sen vet inte varken jag eller min man hur vi ska göra här näst? Då blir det att vi måste köpa paket eller vad det nu blir om vi inte lyckas innan våra tre försök tar slut. Vi ligger ju inte alls bra med pengar. Det känns jobbigt... Hade varit bra om vi lyckades första försök men så lätt är det ju inte...
Varför får ni endast gör till februari? Har inte så stor koll på ivf :) -
då förstår jag bättre, tack!!! tyckte det lät lite konstigt, men nu förstår jag mycket bättre. Så då vore det väl bättre chans ju längre de odlas innan insättning?Mabe skrev 2016-10-26 20:14:21 följande:Hej! Om man får många ägg så odlar de i vissa fall vidare embryona till blastocyster (5dagar i stället för två). Med långtidsodlade embryon kan man välja ut de starkaste men en del riskerar att dö när de odlas. Därför gör man inte det om det är få embryon för då kan man riskera att stå utan efter 5dagar.
-
ja visst är det jobbigt... men man får ta en dag i sänder. Det löser sig i längden. Går man privat så ökar ju åldersgränsen också.Juliii86 skrev 2016-10-26 19:49:30 följande:ok, det är samma här att det är bara jag som jobbar, min man är sjukskriven. Men åh så jobbigt :( Tycker det är så tråkigt att det ska finnas åldersgräns för ivf. En vän från min mans kompis fick inte göra gratis ivf för hon fyllde nyligen 39 så det verkar som det är olika beroende på vart man gör det. Hoppas att ni får ert efterlängtade plusset innan februari. Håller mina tummar för er!
Åh vad roligt att det fick ut 8 ägg :) hoppas att dem delar sig fint till insättning och till frysen. Ingen aning varför dem sa så till dig? Hoppas att någon annan kan svara på det :) -
efter äggplock, hur länge har ni haft ont?
-
vi gjorde insättning idag. Ser ut som om vi kan få 4 stycken till frysen, vilket var bättre än förväntat. Men nu hoppas vi på att den här tar sig
-
ok, jag hade inga problem att ta lutinus efter ÄP, förutom att mycket rinner ut, men det skall nog vara rätt normalt. Vad jag har upptäckt efter ET är att den blir svårare att få in, nästan som om att det inte finns lika mycket plats som förut, är det vanligt? blir det bättre?
-
ja precis, fast efter ÄP var det rätt ok, och binda har jag haft hela tiden. Trodde inte så mycket skulle rinna ut, men det märkte jag ju rätt snabbt, och bindan hade jag ju i alla fall eftersom jag blödde lite efter ÄP. Men jag försöker igen, var väldigt trångt i morse, och mer än normalt rann ut så jag får försöka lite mer helt enkelt. Sedan känner man sig ju inte helt motiverad kl 4.30 på morgonen hahahaJuliii86 skrev 2016-11-01 12:26:44 följande:Så var det med mig efter ÄP att det var så trångt och det gick inte få in hela men det blev bättre efter några dagar. Jag fick tips att använda binda om det skulle kännas jobbigt att det rinner så det gjorde jag. Inte så kul att ha binda hela tiden men det hjälpte.