• jagkan

IVF-hösten 2016

Yonnahanna skrev 2016-09-23 21:54:21 följande:

Ultraljud här idag... Fick höja menopur ännu mer... Men jag hade 8 ägg som vuxit å såg bra ut nu :)

Ultraljud på måndag igen :)

vi lägger rätt lika till tror jag. fick också höja idag och tillbaka för UL på måndag!
  • jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 21:46:53 följande:
    Okej. Kan man kolla det där? På våra apotek har de aldrig hemma, måste alltid beställa. Däremot har de alltid vid sjukhusapoteket vid kliniken. Så det är tur!
    ja, det finns en knapp till höger som heter "sök lagerstatus", där kan man välja ort och så kan man se vad de har i lager.
  • jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-24 09:38:58 följande:

Vad spännande!! Då får vi verkligen följas åt :)

Klockan 8 på måndag ska jag dit :)

Kroppen börjar bete sig som vid ägglossning... Sötsugen, lite kort stubin å lite molvärk i magen emellanåt :) känns iallafall lovande :)

oj spännande! här känns ingenting alls. Jag hade lite kramp för ett par dagar sedan, men inte sedan dess, så jag tvivlar verkligen på att något händer där inne... UL på eftermiddagen på måndag, runt 14, så nu får de rackarna skynda på att växa!!!
  • jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-25 19:49:52 följande:

Åh vad spännande! Men drygt att ha tid så långt fram på dagen.. Är glad att jag har tid på morgonen, annars hade jag nog flippat ur... :P

Är så nervös för att det inte ska se bra ut.

Preliminärbokade plock å tillbakasättning denna vecka så hoppas verkligen de vuxit!! :)

jag kunde fått det tidigare, men jag ville undvika att gå tillbaka till jobbet efteråt. Hur stora var dina sist? och när är plocket inbokat till?

Jag hoppas verkligen dem växt... jag känner fortfarande ingenting alls... hur känner du dig? har du kramp och liknande som innan äl?
  • jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-25 19:49:52 följande:

Åh vad spännande! Men drygt att ha tid så långt fram på dagen.. Är glad att jag har tid på morgonen, annars hade jag nog flippat ur... :P

Är så nervös för att det inte ska se bra ut.

Preliminärbokade plock å tillbakasättning denna vecka så hoppas verkligen de vuxit!! :)

Lycka till idag!
  • jagkan

då växer dem i alla fall, vilket är positivt! Mina var runt 7 också, förutom en som låg på 10, och sedan en massa småttingar som dem inte räknade. Vi får se vad dosändringen gav...känner ju absolut ingenting så jag tror det blir doshöjning igen.... men vi får se!

• jagkan

ok, så det gick inte bra alls idag. De bestämde sig för att avbryta för de hittade bara ägg på 18mm vardera. Jag tycker inte de gjorde ett bra jobb alls, de hittade inte ena äggstocken, och de letade inte mycket heller, sedan slutade de efter de hittade de två äggen på andra sidan. men, men... bättre lycka nu nästa gång antar jag, med högre dos.

• jagkan

ja precis, skrev lite för fort. De hittade bara 2 på 18. Fast i fredags hittade dem 6 stycken.

• jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-26 17:01:03 följande:
    Fast de kan inte bara ha försvunnit väl? En sak om de inte växt till sig tillräckligt. Vart går du någonstans? Verkar skitkonstigt att avbryta för det, särkilt om du egentligen har fler blåsor och två som var rätt storlek. Är det ert första försök?
    nej jag tror inte att dem har försvunnit. Han hittade ju bara en äggstock, och slutade leta efter han hittade de två äggen. Jag är säker på att de andra finns där också, för sånt kan ju inte bara försvinna tycker jag...men har han rätt och det bara finns två, så tror jag inte att det är lönande att chansa bort en av de tre ivf försöken man har.
  • jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-26 17:30:57 följande:

Men fy vad jobbigt för dig :( låter sjuktkonstigt att de väljer att avbryta å inte att plocka :/

ja, men jag var i alla fall positivt överraskad att dem hade växt så pass mycket på 3 dagar, även fast jag inte hade några känningar alls...
Svar på tråden IVF-hösten 2016