• jagkan

IVF-hösten 2016

shrigley skrev 2016-11-03 07:55:27 följande:
    RD 13 och oförändrat läge, borde väl bli en stegring om allt var som det ska... Jag känner intr av några symptom i kroppen :( Testdag 5/11, i övermorgon.
    det är ju i alla fall fortfarande positivt. Vad jag undrar är om det var starkare förut för att du kanske hade hcg i kroppen från ovitrelle kvar? och ju mer av den som försvinner u kroppen, så blev testet svagare. Jag bara spekulerar här, men det ser ju inte ut att bli svagare i alla fall. Du får vänta till testdagen, och sedan kanske be om blodprov också för att vara på säkra sidan att det går i rätt riktning?

Lycka till! 
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-03 12:31:57 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Ja, jag försöker också tänka att det fortf är positivt, och kanske att Ovitrelle haft ett finger med i spelet. Det är väl det här som är kruxet med att testa för tidigt, man jämför jämt med det senaste testet.

Pratade med kliniken och de sade att Ovitrellen i alla fall hade gått ut vid det här laget och att det kan handla om en tidig graviditet, men att det är för tidigt för att veta om den är normal (befintlig o tilltagande) eller inte (avtagande). Imorgon, på RD 14, borde Clearblue digital väl visa på "2-3 v" om allt är i sin ordning?
    det är möjligt, men allting beror ju på när det fäste och började utsöndra hcg... Så jag skulle ge det ett par dagar i alla fall. Visar det inte 2-3 så stressa inte ut över det.
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-03 12:33:25 följande:
    Hur tidigt kan man eg göra blodprov för att testa hCG? När jag frågade kliniken sade de att det var för tidigt för det (?). Men blodprov är väl långt känsligare än urinprov tänker jag.. konstigt.
    jag tror man kan göra blodprov mycket tidigare än urinprov i alla fall. Men jag är inte säker på varför de sade så...
  • jagkan

av er som ruvar just nu, vilken dag är ni på och har ni några symptom?

Jag är bara på dag 3, tiden går så sakta!

• jagkan
    typjag skrev 2016-11-04 07:06:43 följande:

Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt än på bilden . Jag är såååååå lycklig och pirrig. kan de va sant?!

Jättegrattis!!! Och då tidigt du fick pluss!!!!
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-03 12:31:57 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Ja, jag försöker också tänka att det fortf är positivt, och kanske att Ovitrelle haft ett finger med i spelet. Det är väl det här som är kruxet med att testa för tidigt, man jämför jämt med det senaste testet.

Pratade med kliniken och de sade att Ovitrellen i alla fall hade gått ut vid det här laget och att det kan handla om en tidig graviditet, men att det är för tidigt för att veta om den är normal (befintlig o tilltagande) eller inte (avtagande). Imorgon, på RD 14, borde Clearblue digital väl visa på "2-3 v" om allt är i sin ordning?
    Hur går det för dig???
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-04 17:12:49 följande:
    Ja! Kände att de va nåt som va lite annorlunda å tänkte typ att " bättre prova för tidigt å få minus så kan mam iaf känna att de finns hopp sen" å så blev de såhär ? kan knappt fatta det själv.
    jätteroligt! hur var det annorlunda, om man får vara lite nyfiken och fråga?
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-04 18:27:45 följande:
    Alltså jag vet inte helt. De sista två dagarna har de känts i magen som att jag varit nervös eller nåt. Pirrat liksom. Å ner mot.. ja du vet. Som att de varit lite pirr å svidit lite när jag kissat. Å idag pyttepytte molvärk men mest att jag inte känt nåt egentligen. Inge pms å inge mensvärk. De andra gångerna har jag känt mig negativ pga pmssymtom. Men vem vet vad som är vad egentligen.. kanske bara inbillning alltihop. Men absolut inget i brösten än.
    intressant! Jag är bara på dag 4, men väntan är olidlig.
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-04 19:46:02 följande:
    Ja. Jag förstår. Håller tummar. När ska du tjuvtesta? Ska du?
    jag vet inte om jag vågar... just nu går man och tänker att det är ju högre chans att det skall lyckas, och bara tanken att man kanske kan vara gravid är ju lite som att gå på moln, och testar man tidigt så kommer man snabbt ner på jorden igen. men på samma gång så vill man ju veta NU! och testar man tidigt, jag vet inte hur länge hcg finns kvar efter ovitrelle, så det kan ju bli falskt också.
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-05 07:07:11 följande:

Officiell testdag idag, är på resa men kunde inte låta bli. Det har väl tagit sig?

det ser mycket lovande ut!
  • jagkan

usch vad jobbigt att må så där! Men om man tänker positivt så är det ju ett väldigt bra tecken att det är något som händer där inne!

• jagkan
    Juliii86 skrev 2016-11-08 20:07:17 följande:
    Väntar fortfarande svar från Sahlgrenska om jag får börja detta året eller om det blir att börja om nästa år.
    hoppas det blir snart!
  • jagkan

idag är jag på RD 10, på RD 7 tyckte jag att jag fick se ett streck på stickan, men det var väldigt väldigt svagt så jag antog att det var ett spökstreck. Detta lilla spökstreck har nu blivit lite starkare för varje dag, så om vi har tur, efter 15 års väntan, så blir det kanske ett litet sommarspöke att vänta sig...

• jagkan
    Humla85a skrev 2016-11-10 13:15:11 följande:
    Men shit vad kul! :D Håller tummarna för er
    tack!
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-12 11:35:07 följande:

Officiell testdag idag!

Grattis!!!!
  • jagkan

jag skall ringa kliniken imorgon, men lite nyfiken, vad är det som händer från och med nu? Kommer dem att ta blodprov eller skickar dem vidare en till MVC direkt för att skrivas in?

• jagkan
    Juliii86 skrev 2016-12-24 12:55:57 följande:

hej tjejer!

Jag behöver eran hjälp!! Jag vet inte om jag vågar tro på att detta är sant? Är på ruvardag 10 och jag kunde bara inte hålla mig för jag har känt mig så konstigt de senaste dagarna så därför bestämde jag mig att få svar nu eller aldrig.

BM säger ju att man inte ska testa sig tidigt innan testdagen för att inte få falsk positiv men stämmer det verkligen? Måste jag då vänta med och bli glad över mitt plus?

Är i chock!! Har liksom inte fattat det än att jag har plussat? Vi har försökt i över 9 år utan att lyckas. Kan det verkligen vara sant?? Snälla hjälp mig!

Skickar med en bild!

Jaaaa så skall det ju se ut, och på julafton av alla dagar. Jättegrattis!!!!!
  • jagkan
    Juliii86 skrev 2016-12-24 20:10:46 följande:
    Ja eller hur! Tänkte inte ens på att testa mig på julafton det var bara en ren reflex haha. Tack så jätte mycket! Vågar jag lita på det? I vilket fall som helst så kommer jag testa mig igen på torsdag som är min testdag. Helt otroligt... Idag har jag känt av mer mensvärk. Ibland gör det ont och sen går det över.. så håller det på så :)
  • jagkan
    jagkan skrev 2016-12-24 20:20:48 följande:
    Det låter mycket bekant! Jag fick första plusset runt den tiden också. Jag tycker ibland det är svårt att känna skillnad på mensvärk och växtvärk. Men jag blir orolig de dagarna jag inte känner något!
Svar på tråden IVF-hösten 2016