• jagkan

IVF-hösten 2016

Veronicasnart30 skrev 2016-09-26 18:24:37 följande:
    Jag förstår hur du känner dig! Bröt ihop helt när detta hände mig innan sommaren. De kanske gör som de gjorde med mig nu, högre doser hormoner. Vad har de sagt? Konstigt att de inte kollade bättre läkarna, var går du?
    ja det är lite deprimerande. Nästa omgång höjer de dosen till 300. Denna omgång började jag på 150 sedan höjdes det i fredags till 225. Så hoppas 300 är den magiska siffran...
    Dem sade inte så mycket, jag tycker det är konstigt att hittar man inte ena äggstocken, så letar man väl tills man hittar den för att få ett rätt antal med ägg som finns? Och han försökte inte ens värst mycket på den sidan han hittade, två ägg sedan slutade han leta.
  • jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-26 18:43:45 följande:
    Men finns ju ingenting som säger att du utvecklar fler till nästa gång? Jag tycker det var dumt av läkaren att avbryta när du hade blåsor som var tillräckligt stora ju. Men nu är det som det är. Önskar er all lycka!
    japp.jag håller med helt. Men innan vi började cykeln så var jag inne på ultraljud, och då hade jag fått pergo innan och då hade jag 10 på vardera sida, så jag vet att jag kan ha mer.
  • jagkan
    Veronicasnart30 skrev 2016-09-26 20:41:36 följande:
    Jo det trodde jag alla läkare gjorde, tittar tills man hittar!? Vilken hormonspruta tar du? Även fast man är van att sticka sig själv så känns ju magen som en nåldyna =( På mig trycker de ner äggstocken utifrån, på magen, för att kunna se äggstocken ibland, gjorde de inte ens det?
    Jo trodde det med, och han tryckte och höll på med. Jag tar bemfola, började med 150 sedan gick upp till 225 i fredags. Som tur är behöver jag inte ta sprutorna själv, min man studerade till sjukskötare för länge sedan, så han har varit en enorm hjälp med det. Tror jag inte skulle kunna göra det själv...
  • jagkan
    Juliii86 skrev 2016-09-27 12:27:52 följande:

Igår började jag med sprutan på andra dagen :) Det känns overkligt att jag ska börja med sprutorna. Nu hoppas vi på att det blir plus i tråden :D

vad skönt att komma igång nu! lycka till!
  • jagkan

är det någon här som vet vad det är för skillnad mellan gonal-f och bemfola? Gick på bemfola första gången, men nu ser jag att jag får gonal-f till andra omgången. 

• jagkan
    Juliii86 skrev 2016-10-06 11:18:55 följande:
    Jag ska göra ÄP imorgon bitti så jag återkommer imorgon hur det har gått för mig. Just nu känner jag mig nervös då det är första gången. Hoppas att det går bra imorgon, håll tummarna för mig!!
    spännande!!! lycka till!
  • jagkan
    Juliii86 skrev 2016-10-06 12:58:35 följande:
    ja det ska bli spännande :) tackar! hur går det för dig?
    det går framåt... en vecka kvar till jag börjar sprutor igen...

hoppas att allt går bra idag! Berätta gärna efteråt!
  • jagkan

ok då börjar vi snart igen, imorgon börjar sprutorna, UL på månday. Hoppas det går bättre den här gången...

• jagkan

idag var det nytt ultraljud, och planerat äggplock på onsdag, och förhoppningsvis insättning på fredag...

Svar på tråden IVF-hösten 2016