gammelpysen skrev 2016-10-06 19:04:35 följande:
Vet inte, känner av äggstockarna idag. Antar att de kikar i morgon.
Tack, maken och jag är minst sagt nervösa nu...
Jaha ok, tyckte det var rätt många ägg men vad vet jag :) Det kommer gå bra ska du se. Annars får du ha din man bredvid dig som stöd. Du får berätta imorgon hur det gick.
gammelpysen skrev 2016-10-06 19:06:57 följande:
Stort lycka till. Det kommer nog att gå bra. Jag fick en lugnande tablett innan i samband med smärtstillande, vet inte om det hade väldigt mycket effekt men var nog rätt skönt. Se till att ta det lugnt efter - en vän till mig som gjort IVF var mycket noga med att poängtera att ta det lugnt. Det är lätt att ångra sig i efterhand, om det inte tog sig, och gräma sig över att man kanske borde ha tagit det lugnare...
Tackar! Jag brukar vara nervös när jag är påväg till sjukhuset men när jag väl sitter inne så brukar nervositeten försvinna, har annars min man som kommer sitta bredvid mig när de plockar ägg. Det jag mest nervös över är att de kommer se färre ägg än vad läkaren såg i söndags.
Kan det bli så att ägg släpper innan ÄP? Är det någon som har varit med om det?
Veronicasnart30 skrev 2016-10-06 20:00:49 följande:
Det kommer gå bra, men förstår nervositeten. Vill bara att veckorna ska flyga förbi till testdagen!
Tack :) usch jobbigt att känna så men det kommer gå över när jag väl sitter där. Åh, vad kul! När har du testdag? Ja, den väntan känns ju en evighet men som tur är så går dagarna fort. Man får försöka tänka på något annat och göra saker för att undviks räkna dagarna. Håller mina tummar på att det blir ett plus för er :)