ems86 skrev 2016-09-03 13:23:44 följande:
Men ja!! Bra ide! Skit i vågen! Känns så jävla omodernt att titta på de där siffrorna. Jag har en undervikt från början och givetvis kommer jag gå upp procentuellt mera. Kroppen vet vad den behöver! Sen finns det hälsoaspekter så klart. Jag behöver hålla koll på blodsocker och pga diabetes men ingen brydde sig om att kolla min vikt de första 25 veckorna.....
Barnmorskan vill ju ändå väga, men jag sa som det var sist: "jag orkar verkligen inte ha pressen på mig angående min vikt, så väg du, men jag vill inte se siffrorna."
Inga problem, jag ställde mig på vågen och hon höll för siffrorna och skrev in dom i datorn utan att säga till mig vad det var. Jag vet att jag gått upp i vikt, jag är inte blind men jag vill inte få det slängt i ansiktet. Jag jobbar på gym och har ständigt den pressen på mig, men just nu vill jag inte bry mig och vill inte må dåligt över att ställa mig på vågen, och hon förstod.
Prata med er barnmorska, de kommer förstå!
Jag har en vän som är magsäcksopererad sedan två år, gått ner till normalvikt, som nu i vecka 20 gått upp två kilo, skärpte maten och nu är nöjd då hon går ner igen och det skrämmer mig, det är SÅ fel fokus! Men jag når inte fram...
Vikten kan vi ta tag i sen, tjejer, det är det viktigaste. Må bra nu och låt inte några siffror på vågen dra ner er. Kram!