• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • lilaemma

Smyger in jag med. Har haft stegrande streck på stickorna i några dagar och så Gravid 1-2 på CB idag. Har haft många tidiga mf, så funderar över hur jag ska lyckas fördriva tiden fram till v.12. Upptäckte dock något som faktiskt verkar bita lite på illanpendet (har varit sjukskriven på grund av illamåendet i två graviditeter) att lukta på rå ingefära... Så ett litet tips för andra illamående att pröva ( har inte mått värst mycket bättre av att äta ihefäran, men lukte, åh, lättnad...)

• Bettieboop
    kohler12 skrev 2016-09-03 15:30:35 följande:

hur mår ni alla? 
    jag mår illa så fort jag ser på till exempel Kungliga Lasarettet på tv kan inte se det längre haha 
    brösten är ömma ordentligt men svullnaden över magen har lagt sig 

Haft ytterst lite känningar i livmodern och liiiite ömma bröst, annars ingenting.
    Första graviditeten så hoppas inte att jag blir illamående fram över :( men tiden går såååå sakta! Kan det inte bara bli vecka 12?! När får man gå på ultraljud? Vill verkligen se att något lever där inne.
  • Tatami

Grattis till nya plus!! :D

Majis17 skrev 2016-09-03 22:29:49 följande:

Finns det någon grupp på fb än för oss? Känns smidigare eller?

Det finns! Kontakta Ememem.
  • Havregry
    Bettieboop skrev 2016-09-03 23:12:08 följande:
    Haft ytterst lite känningar i livmodern och liiiite ömma bröst, annars ingenting.
    Första graviditeten så hoppas inte att jag blir illamående fram över :( men tiden går såååå sakta! Kan det inte bara bli vecka 12?! När får man gå på ultraljud? Vill verkligen se att något lever där inne.
    Precis samma för mig just nu, bara lite öm i brösten till och från och ev lite känningar i livmodern, lite mer flytningar ett tag också men de verkar ha avtagit. Vill också gärna få bekräftat så snart som möjligt... Men antar att man får vänta till RUL om det inte är något speciellt.
  • kohler12

någon mer som har ont vid högra äggstocken nu i början det har jag annars mår man kanon bra 

• Teresiat

Det som är positivt är ju att vi är många som mår bra och har förhållandevis lite symtom. Säkert ingen fara :) ännu är det ju väldigt tidigt också. Många kan ju vara gravida i flera veckor utan att veta om det.,

• Micka!

Plussade idag på bim, men svagt! Har bf 14 maj om allt går som det ska!

Har lite illamående bara, och lite molvärk. Har inte fattat än, var så inställd på mens, min man blev också paff!

Grattis till alla er andra som också plussat!

• Micka!
    misslina skrev 2016-09-03 17:44:07 följande:

Trött är jag och ont i brösten. Men annars lugnt. Men illamåendet kommer typ om två veckor....gjort det med de andra två! Så kring Vecka 7.

Så nu ska jag njuta ;) för sen är det kört! För då kommer toaletten vara min bästa vän ;)

Så har det varit för mig med de första två också, men inte med 3:an, då mådde jag mycket bättre! Hoppas det blir lika nu med 4:an, nått jag är rädd för är pupp, gravidklåda som är jättehemskt. Blev igångsatt i 38+ 0 med 3:an för att jag kunde inte sova, rev sönder magen, höll på att bli tokig av klådan!! Men ha toan som bästa vän är inte kul heller....
  • misslina
    Micka! skrev 2016-09-04 11:47:00 följande:
    Så har det varit för mig med de första två också, men inte med 3:an, då mådde jag mycket bättre! Hoppas det blir lika nu med 4:an, nått jag är rädd för är pupp, gravidklåda som är jättehemskt. Blev igångsatt i 38+ 0 med 3:an för att jag kunde inte sova, rev sönder magen, höll på att bli tokig av klådan!! Men ha toan som bästa vän är inte kul heller....
    Kan ju hoppas att det blir bättre denna gång ;)

Jag har haft med med båda graviditeterna något som heter hepatos. Och då har man för höga värden på gallsyrorna, vilket ger väldigt klåda. Med nummer två blev jag också igångsatt för jag fick aldrig sova och blev helt koko hahha
Svar på tråden BF Maj 2017