Inlägg från: Havregry |Visa alla inlägg
  • Havregry

BF Maj 2017

Hej allihopa! Jag hoppar in här, plussade idag :D Först svagt svagt med RFSU:s test imorse, sedan bekräftat med digitalt i eftermiddags. Första gången jag är gravid!

• Havregry
    nygelpicka skrev 2016-09-02 07:32:04 följande:
    så kul med andra första-gångare :D grattis!
    Ja vad roligt :) Grattis du med! Du ligger några dagar före mig då bara. Är så spännande det här!
  • Havregry
    misslina skrev 2016-09-02 14:56:31 följande:

Inskrivning 5 oktober, då är jag i vecka 9.
    Vet inte om det kändes sent? Kom inte ihåg hur det var sist! Hmmm

Jag har ju inte varit med om detta förut, men pratade med mvc närmast mig idag och skulle få komma redan nästa vecka (borde då vara i vecka 5 bara). Men det kanske skiljer sig mellan olika ställen...
  • Havregry
    Bettieboop skrev 2016-09-03 23:12:08 följande:
    Haft ytterst lite känningar i livmodern och liiiite ömma bröst, annars ingenting.
    Första graviditeten så hoppas inte att jag blir illamående fram över :( men tiden går såååå sakta! Kan det inte bara bli vecka 12?! När får man gå på ultraljud? Vill verkligen se att något lever där inne.
    Precis samma för mig just nu, bara lite öm i brösten till och från och ev lite känningar i livmodern, lite mer flytningar ett tag också men de verkar ha avtagit. Vill också gärna få bekräftat så snart som möjligt... Men antar att man får vänta till RUL om det inte är något speciellt.
  • Havregry
    Mammaullis1978 skrev 2016-09-05 21:59:33 följande:
    Hej igen, tja mensen e ju inte beräknad förrän onsdag eller torsdag och inte förrän måndag nästa vecka skulle jag göra ett test men kunde inte hålla mig, så jg gjorde ett tidigt grav test idag
    ..och vad fick du för resultat då? ;)
  • Havregry
    L 91 skrev 2016-09-19 17:40:58 följande:

Hur mår ni?

Lätt illamåendes i princip konstant. Skönt att det inte är starkare, men jobbigt då det finns där hela tiden. Gasig som bara den, rätt jobbigt det med. Smått ömma bröst men det är inget som stör.
    Bruna, småklumpiga flytningar sedan i fredags. Tror det är koagulerat blod. Orolig pga det. Ska få göra vul på torsdag, och det känns bra. Hade inte förväntat mig att få tid samma vecka.

Jobbigt att må illa men med tanke på flytningarna är jag ändå glad att jag gör det, hade det försvunnit hade jag ännu mer trott att något var på tok.

Svar på tråden BF Maj 2017