BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Jag har själv gissat på det och innan jag blev gravid ville jag ha en vattentäcke och februari bebis (är själv det o många i familjen) men nu känns det bara Nej januari vore bra )
Jag slutade i v39 men nu ångrar jag lite för det är verkligen knte alls roligt att vara hemma och vänta! Det är mitt första så det är så många känslor även utan det!
Jag försökte få det igår men tydligen kan inte alla göra det! I örebro län iaf gör inte BM nögon undersökning eller hinnsvepning... på Förlossningen ville dom inte göra det heller... lycka till att det sätter igång allt!
Natten till måndagen här var jobbig med mkt förvärkar och ihållande mensvärk. Det var nästan så jag trodde det var dags?! Efter det har nätterna faktiskt varit ganska lugna. Men på dagarna har jag förvärkar ibland som känns mycket. Magen är urform, men det kanske ska vara så när det börjar närma sig.
Hur tänker ni som fött barn tidigare? På något vis har fått för mig att den här förlossningen kommer vara som första, bara att det kommer gå enklare och fortare. Men egentligen finns det väl inget som säger att det kommer börja likadant den här gången eller att det kommer fortsätta på samma sätt?
Natten till måndagen här var jobbig med mkt förvärkar och ihållande mensvärk. Det var nästan så jag trodde det var dags?! Efter det har nätterna faktiskt varit ganska lugna. Men på dagarna har jag förvärkar ibland som känns mycket. Magen är urform, men det kanske ska vara så när det börjar närma sig.
Hur tänker ni som fött barn tidigare? På något vis har fått för mig att den här förlossningen kommer vara som första, bara att det kommer gå enklare och fortare. Men egentligen finns det väl inget som säger att det kommer börja likadant den här gången eller att det kommer fortsätta på samma sätt?
Förstår att du är less, men om du kan så försök vända på det och ta tillvara på din sista tid som ickemamma. Den tiden kommer aldrig tillbaka så även fast det känns jobbigt o du vill träffa din bebis så är mitt bästa tips att försöka njuta av det. För det kommer aldrig bli detsamma igen. :)
Jaså okej vad synd.
Har gjort den nu och det gick bra. Nu är det bara att vänta och se om det hjälper. Min livmodertapp var förkortad till 1 cm. Och jag var öppen 3 cm. Så det såg min Bm som positivt. Man kan väl gå öppen länge som omföderska men då har det väl hänt något när jag haft mina förvärkar iallafall.
Stort grattis! Hoppas det går bra med både prover och ultraljud :)
Hej på er längesen jag skrev något här.. nu ligger vi på bb, i söndags 29/1 föddes vår son.. ska få ta prover i eftermiddag och även ultraljud på hjärtat då han har ett litet blåsljud men förhoppningvis får vi åka hem idag :)
Välkommen! Hoppas det kommer igång för dig snart :)
Hej på er! Jag hoppar in här - skulle ha fått en bebis för 8 dagar sen men den vill inte ut så vi ska någ få en februari bebis....
Jag har bf på fredag och är enormt otålig. Bebisen ligger fixerad med huvudet långt ner, vilket leder till konstant kissnödighet.