• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Fia 28
    stor grön drake skrev 2017-02-07 12:18:48 följande:

Konstigt. Min bästis hade jättemycket (hon såg ut att vänta trillingar, minst) fostervatten med sin 2:a och 3:a och gick fullt över tiden och måste sättas igång med båda.

Jag har alltså varit på flera extra ultraljud just pga den stora vattenmängden som inte minskar. De påstod iaf det då mängden vatten gör att livmodern är så spänd att jag har sammandragningar mest hela tiden.
  • Fia 28
    Svansjön skrev 2017-02-07 12:40:17 följande:

2 dar till bf. Trodde grodan skulle kommit nu. Min första är 6 dar tidig.

Får minst 3 sms per dag "har bebis kommit", gaaahhhh NEJ, jag meddelar er när bebis är här, låt mig vara!!!

Fast jag vet att de bara vill väl så är det ganska drygt ändå.

Ja dedär frågorna börjar gå en på nerverna. De frågar varje dag om vi e på bb eller om bebisen kommit nu. Nej, vi skulle ju meddela när något sker och eftersom vi inte meddelat så har inget skett heller!!
  • Fia 28
    Fia 28 skrev 2017-02-07 14:42:12 följande:

Ja dedär frågorna börjar gå en på nerverna. De frågar varje dag om vi e på bb eller om bebisen kommit nu. Nej, vi skulle ju meddela när något sker och eftersom vi inte meddelat så har inget skett heller!!

Ja eller min favorit "När kommer han"? Ja hur sjutton ska ja veta det? Han säger inget.
  • Gamlamamman
    Fia 28 skrev 2017-02-07 14:43:52 följande:

Ja eller min favorit "När kommer han"? Ja hur sjutton ska ja veta det? Han säger inget.

Hahaha. Så skönt. Hade ju onekligen varit bekvämt om det var så.
  • Gamlamamman
    Ivana1988 skrev 2017-02-07 14:25:08 följande:

Tack! Ja imorgon är det dags, och vecka 43. Helt galet!

Jag är så spännd och nervös att jag inte vet vart jag ska ta vägen längre! har packat och städat och fixat för hus/hundvakt men det är så svårt att inte tänka på det... kan knappt förstå att jag ska få träffa mitt barn snart..

Åh va kul! Efter all denna väntan. Härligt!
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-02-07 14:07:12 följande:

Jag är glad att jag varit vag med "när", och bara sagt "förhoppningsvis innan mars" när folk frågat. Minns hur det var förra gången. Det är inte kul

Haha. Ja så kunde man ju gjort förstås. :)

Detta är till 99% min sista graviditet. Annars skulle jag lätt tagit i med två månader extra.
  • Ivana1988
    Fia 28 skrev 2017-02-07 14:43:52 följande:

Haha min favorit just nu är Du är gravid lika länge som elefanter )
  • Lixom

Här är en till som väääääntar.... Vill gärna att prinsen kommer till helgen. Är i 38+3 så känner mig klar nu :) alllt fixat.

Gamlamamman > då skiljer det bara en dag på bf för oss!

• Gamlamamman
    Lixom skrev 2017-02-07 16:38:11 följande:

Här är en till som väääääntar.... Vill gärna att prinsen kommer till helgen. Är i 38+3 så känner mig klar nu :) alllt fixat.

Gamlamamman > då skiljer det bara en dag på bf för oss!

Ja va roligt! Då får vi se vem som hinner först nu då. :)

Heja oss!
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-07 14:38:41 följande:

Jag har alltså varit på flera extra ultraljud just pga den stora vattenmängden som inte minskar. De påstod iaf det då mängden vatten gör att livmodern är så spänd att jag har sammandragningar mest hela tiden.

Hon var på väldigt många UL ochassit kontroller. Hennes SF mått var enormt, tror de pratade om +72% från normalkurvan när det var som värst med 2:an vid v.30 höll de på och lovade igångsättning så fort bebisen passerat v.36, men då var det "bara" +48% så sen vägrade de iallafall fall.

Hoppas du blir igångsatt snart!
Svar på tråden BF Februari 2017