BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Förstår dig precis, min första kom bf-6, idag är jag bf+3. Inget händer, lite mer sammandragningar och någon ilande förvärk. Men nej... bara jag inte blir igångsatt.
Sex dagar kvar till bf och så fruktansvärt otålig. Det händer inte ett smack förutom att jag blivit förkyld. Friskare idag så nu tycker jag att det kan hända nåt förlossningslikt. Slempropp, vattenavgång eller bara sjuhelvetes värkar. Aldrig längtat så mycket efter smärta tror jag.
Min yngsta föddes i 38+5 så jag tänkte att denna lilla skulle följa typ samma mönster. Men icke. O det verkar inte ha nån betydelse heller när man fått sina andra barn har jag nu hört.
Vill bara klaga av mig lite. Har ju som sagt flera dar kvar till bf så kan ju egentligen inte börja klaga på riktigt än. ;)
Klaga på du
Jag har bestämt mig för att förvänta mig samma mönster (bf+9) bara för min mentala hälsas skull. Jag trodde ju då att det skulle komma 1-3 veckor innan bf, så alla de dagarna efter var vidrigt plågsamma... bättre att förvänta sig det och få en trevlig överraskning. Börjar dessutom bli bebissjuk efter alla sötnosar som ploppar ut och kommer ut i fb gruppen <3
Ja, det är ju bra att förvänta sig nio dagar över. Betydligt hälsosammare kan jag tro. ;)
Jag trodde inte själv att jag skulle känna såhär men ack vad jag bedrog mig. Haha.
Jaja. De kommer när de behagar.
Ja, inte ens födda och redan visar de hur mycket de bryr sig om vad vi tycker...
10 dagar till bf och har redan börjat ge upp... Dottern föddes 17 dagar före bf och det kändes verkligen som att denna skulle komma ännu tidigare. Vi har haft barnvakt boende hos oss i 1,5 vecka och risken är att alla har tröttnat på att hjälpa till när det väl är dags...
I eftermiddags ökade mina sammandragningar från att varit ett par/timme till kanske var 3:e-5:e minut. De är hårdare och börjar mola lite samt att det ilar i slidan. Börjar tro att något är på gång nästan. Eller kan man gå så här nu i flera dagar?
I eftermiddags ökade mina sammandragningar från att varit ett par/timme till kanske var 3:e-5:e minut. De är hårdare och börjar mola lite samt att det ilar i slidan. Börjar tro att något är på gång nästan. Eller kan man gå så här nu i flera dagar?
Nu är bebis här. 2 timmar från första värk och vi hann bara vara 30 minuter på förlossningen.
Ringde in då jag endast haft värkar i 15 minuter då de kom varannan minut. BM tyckte allt att jag kunde vänta hemma ett tag till annars skulle jag säkert bara bli hemskickad. Öppen 7cm när jag kom in och BM lämnade aldrig rummet ens. Gick på tok för fort för att kroppen skulle orka med. Känns som en konstant värk hela förlossningen. Blev chockad när jag kände krystvärkarna nästan direkt när jag kommit in till förlossningen.