• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Gamlamamman
    Fia 28 skrev 2017-02-14 14:10:39 följande:

Det var nog tydligen värkar jag hade, dock inte så starka. Har nu fått igångsättning pga att jag läckt fostervatten sen igår förmiddag. Fåsi om han hinner komma på vändagen.

Spännande!

Lycka till!
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-14 14:10:39 följande:

Det var nog tydligen värkar jag hade, dock inte så starka. Har nu fått igångsättning pga att jag läckt fostervatten sen igår förmiddag. Fåsi om han hinner komma på vändagen.

Finlandssvensk? (väldigt få svenskar vet ens vad vändagen är)

Lycka till <3
  • Fia 28
    stor grön drake skrev 2017-02-14 16:46:38 följande:

Finlandssvensk? (väldigt få svenskar vet ens vad vändagen är)

Lycka till <3

Jupp. Men ser int ut att hinna nå mer idag, så blir nog 15.2 iaf.
  • micjos

Igår sprack mina ända passande gravidbyxor! Fasiken vad arg jag blev, är ju inte långt kvar :/ (v.38+1) vägrar gång mysbyxor bland folk så min man köpte ett par nya idag :) pju! Känns så onödigt bara!!!! Massa sammandragningar idag, var 5-15 min hela dagen oavsett om jag sitter/står. Men magkänslan säger att det inte är på G :/

• stor grön drake
    micjos skrev 2017-02-14 20:20:18 följande:

Igår sprack mina ända passande gravidbyxor! Fasiken vad arg jag blev, är ju inte långt kvar :/ (v.38+1) vägrar gång mysbyxor bland folk så min man köpte ett par nya idag :) pju! Känns så onödigt bara!!!! Massa sammandragningar idag, var 5-15 min hela dagen oavsett om jag sitter/står. Men magkänslan säger att det inte är på G :/

Samma här. Mitt sista par gav upp för en vecka sedan. Fuskar mig fram med leggins och tunika/klänning, ett par brutalt fula hängseljeans och så mina allvädersbyxor (de får hänga på höfterna, viker linningen, funkar inte om bebis ligger lågt).

Vägrar köpa nya för någon vecka.
    Fia 28 skrev 2017-02-14 19:19:13 följande:

Jupp. Men ser int ut att hinna nå mer idag, så blir nog 15.2 iaf.

Nå, ännu hinner du några timmar kvar av dagen
  • Fia 28
    stor grön drake skrev 2017-02-14 21:03:02 följande:

Samma här. Mitt sista par gav upp för en vecka sedan. Fuskar mig fram med leggins och tunika/klänning, ett par brutalt fula hängseljeans och så mina allvädersbyxor (de får hänga på höfterna, viker linningen, funkar inte om bebis ligger lågt).

Vägrar köpa nya för någon vecka.Nå, ännu hinner du några timmar kvar av dagen

Det gick lite för långsamt i början så hann inte. Sen tog de hål på fosterhinnorna o jisses vilka värkar jag fick. Tacka vet jaag min vän epidural. Ska nog klara resten med honom.
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Så spännande! Hoppas allt går bra :)

Fia 28 skrev 2017-02-15 00:11:59 följande:

Det gick lite för långsamt i början så hann inte. Sen tog de hål på fosterhinnorna o jisses vilka värkar jag fick. Tacka vet jaag min vän epidural. Ska nog klara resten med honom.

• stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-15 00:11:59 följande:

Aj aj

Jo, det brukar bli åka av när de tar hinnorna. Med sonen tog det 40 minuter från att de lade skalpelektrod (och då spräckte hinnorna tillika) vid 5cm till att sonen är född. Hoppas du fått din bebis nu <3
  • Cecilia13

Igår hade jag jobbiga förvärkar var 10:e minut nästan hela kvällen, men det slutade när jag gick och la mig. Inatt spårade magen ur helt, blev en total urrensning plus att jag mådde ganska illa. Men nu är allt som vanligt igen. Hur ska man veta när det verkligen är dags??

Nu försöker jag tänka att det är sju dagar kvar till bf och att det troligen inte blir tidigare än så (även om dottern föddes på bf-17). Har kontroll på MVC imorgon och det är väl bara att acceptera att jag ska gå på den också.

• Gamlamamman
    Cecilia13 skrev 2017-02-15 09:39:13 följande:

Igår hade jag jobbiga förvärkar var 10:e minut nästan hela kvällen, men det slutade när jag gick och la mig. Inatt spårade magen ur helt, blev en total urrensning plus att jag mådde ganska illa. Men nu är allt som vanligt igen. Hur ska man veta när det verkligen är dags??

Nu försöker jag tänka att det är sju dagar kvar till bf och att det troligen inte blir tidigare än så (även om dottern föddes på bf-17). Har kontroll på MVC imorgon och det är väl bara att acceptera att jag ska gå på den också.

Har bf på lördag och har ju varit ganska säker på att hon skulle vilja komma innan men hoppet för det börjar dala. Haha.

Var hos bm igår o har ny tid på tisdag. Är nästan säker på att vi får gå dit då också. :/

Börjar ställa in mig på igångsättning 5/3. ;)

Var risig i magen förra veckan o tänkte att det var en förberedelse då med uppenbarligen inte. :)
Svar på tråden BF Februari 2017