• Fia 28

BF Februari 2017

Är det bara jag som förvånas över hur stor magen är redan? Har 15 veckor kvar till bf, så den kommer ju bli enorm tills dess!
    Hade heller inte räknat med att bebisen sparkar så mycket redan, känns som han håller på och bryter sej ut. Trodde det var först längre fram som sparkarna skulle kännas så tydligt så hela magen guppar.

• Fia 28
    Gamlamamman skrev 2016-10-26 15:22:53 följande:
    Jag är i v 24 nu o känner mig så himla stor emellanåt. Börjar bli jobbigt att ta på strumpor o skor osv redan. Och jobbigt att sitta bekvämt i jobbstolen. :)

Ändå är ju magen förhållandevis liten nu med tanke på hur den förmodligen kommer att bli.
    Ja jobbstolen är nästan värst. Min mage är väldigt högt uppe, och jag sitter hela dagarna då jag har kontorsarbete. I slutet av dan blir jag lite öm under bröstkorgen, så det kommer jag troligen få mera besvär med sen om inte magen sjunker lite. 
  • Fia 28
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-26 20:28:17 följande:

Haha nej det är inte bara du, min mage är enorm! Och jag älskar det ;)

Tur man inte är ensam. Blir lite irriterad när folk tycker att magen är så stor o blir förvånade att det är 15 veckor kvar. Man vill bara skrika att jag ligger faktiskt inom normalkurvan!!
  • Fia 28
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-28 11:00:51 följande:

Hörrni tjejer! Vad är forell för typ av fisk? Har googlat men blir inte klok på om den är ok att äta eller inte.. Hjälp ;)

Forell får du nog äta.
  • Fia 28
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-28 11:47:21 följande:

Jag är lite för nojig för "nog" ;) Men nu för tiden finns ju inte röda listan kvar med fiskar man inte fick äta alls. Nu får man ju äta alla verkar det som men 2-3 ggr/år.. hmm.. Då kommer följdfrågan om halstrad fisk är ok ;)

Kan ju tillägga att "nog" används lite annorlunda i Finland. Så det var inget osäkert, utan mer i betydligen självklart. 

Tillagad fisk får du äta. Kallrökt ska man undvika så länge den inte är superfärsk.
  • Fia 28
    Svansjön skrev 2016-10-28 15:32:52 följande:

Förlåt min viktfråga, men är det nån mer än jag som inte gått upp något i vikt än?
    Tog SF mått igår som visade långt under normalkurvan men strax ovanför den streckade kurvan. Är i vecka 26 nu.

Har bara gått upp 2,5 kilo ännu (v 26), men SF-måttet ligger på översta kurvan så nog växer krabaten i magen för fullt ändå. 
  • Fia 28
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-31 11:25:42 följande:

Har ni blivit erbjudna influensavaccin och hur tänker ni runt det..?

Nope. Har aldrig varit så sjuk som det året jag tog influenssavaccin så vågar inte riktigt riskera att bli så sjuk igen nu när jag är på smällen. Jag springer undan snörvelbollar istället.
  • Fia 28
    Applerose skrev 2016-11-03 10:15:41 följande:
    Ja just det, så heter det, tack! :)
    Vet du om det spelar ngn roll när det skickas in? Var hos bm i förrgår och ska dit nästa gång om ca 5 veckor.
    Hehe ja, är en del att hålla reda på. Tack för svar! :):)
    Iaf i Finland får man intyget först efter v 23. 
  • Fia 28
    Applerose skrev 2016-11-03 13:06:09 följande:
    Okej :) jag är i v.25 å har haft tre olika bm hittills pga semestrar osv. Men får ringa annars om jag behöver något :):)
    Då får du det säkert nästa gång.
  • Fia 28
    Jossaaan skrev 2016-11-06 21:10:52 följande:

Ni som vet att ni väntar pojke, har ni också clementin cravings?? Jag kan typ inte leva utan clementiner just nu och väntar min första son 12 feb. Är själv bara 22 :)

Nope, inga cravings alls.
Svar på tråden BF Februari 2017