Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Det blev ett svagt + imorse, efter ett år av försök, de senaste månaderna med stöd av metformin. Bf enligt räknaren är 21 februari ????

Jag har en pojke sen tidigare som blir 7 i november och jag är så glad att få barn tidigt på året om detta lilla gryn vill stanna ?

Jag är 32 och överviktig, så kommer väll att få skäll av BM på det inskrivningen, men förutom 7 år äldre så är förutsättningarna samma som med sonen, och jag hade inte ett fel i världen den graviditeten.

• stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-18 09:34:59 följande:

Stort grattis och välkomna! :)

Jag tror inte ni behöver vara oroliga att få skäll. Sist jag var gravid fick jag bara rådet att inte öka för mycket eftersom jag redan var tung, och sen fick jag göra en extra glykosbelastning (eller vad det heter). Alla värden var bra hela tiden och det kändes inte som någon tittade snett.

Tack

Jag fick mycket skäll förra gången,trots att jag då var mycket aktiv och tränade 6 gg/vecka. BM som var större än mig fattade troligtvis inte hur det var möjligt.

Jag har alla värden perfekta, och kommer att vägra den BM denna gång. Förra bytte jag efter sommaren när jag fick en jätegullig när hon hade semester
  • stor grön drake

Jag är nog nöjd att vara på fl än så länge. Det blir så snabbt flöde på fb, omöjligt att följa med.

Vad trist att det är sådan stämning, inga frågor är ju dumma frågor, och om man inte "får" fråga dem med erfarenhet, hur ska man då lära sig?

Jag träffade min (blivande)bästa vän i min fl mammagrupp med sonen. Visade sig att vi pratat massor i en annan tråd redan utan att tänka på det. Har fortfarande kontakt med flera från den tiden.

• stor grön drake

Jag är 4+3 och mina brist är galet ömma. Kan inte vara utan BH (samma med sonen första månaden) och jag är ju trött från innan så det vet jag inte om kommer göra skillnad, är det som då så kommer det om ca 2 veckor. Som en gjutjärnspanna i bakhuvudet

• stor grön drake
    jessimalm skrev 2016-06-18 18:30:30 följande:

Hoppar in här med!

Plussade igår, väntar 3e barnet :)

Enligt min egna beräkning att räkna från ägglossning så har jag BF i mars men apparna i februari, hur ska man räkna? jag kommer ej ihåg haha.

Jag vet ju att jag blivit gravid nu denna månad :)

Jag skrev i senaste mens första dag, det borde stämma någorlunda med ÄL och jag har fått samma svar på alla ställen. Det räknas ju ett år fram, minus 3 månader plus några dagar. Typ. Minns inte exakt
  • stor grön drake

Inatt har jag drömt om tandborstning det har jag inget minne av att ha drömt om förut. Det är nog ert fel

Sov med sportbh inatt och har mycket mindre ont i brösten idag. Skönt.

Mycket tankar idag. Om framtiden och praktiska saker. Vårt boende är just nu inte anpassat för ett barn till, vi måste bygga om. Vi har inte rum med en barnvagn någonstans. Bara 2 sovrum, inte speciellt stora. Kommer ekonomin hålla när jag är föräldraledig?

• stor grön drake
    Mallin87 skrev 2016-06-19 10:13:27 följande:

Stackare :)

Precis samma tankar flyger runt i mitt huvud. Men det var samma sak förra gången.

Saker brukar lösa sig men när en liten ska till världen vill man ju helst att allt ska vara klart innan den blir till helst hehe.

Såhär går mina tankar :)

Vi har två sovrum var ska bebis få plats? -min sambos syster har en likadan lägenhet med 3 barn så vi borde kunna klämma in två.

Vi bor högst upp utan hiss. Vart ska barnvagn vara? Ja i värsta fall få får den väl bo i bagageluckan på kombin hehe

Osv. :)

Ja, visst är det så

Flera i området med likadana (rad)hus har både 2 och 3 barn så nog löser det sig egentligen. Jag vet att närmaste grannen har delat av det stora vardagsrummet för ett sovrum till.

Och om ett år är bilen avbetald så då lättar ju det ekonomiska läget betydligt.

Men tankarna snurrar ju på endå jag är sådan som alltid ska planera för alla möjliga händelser och utfall...
  • stor grön drake

Surfade blocket på skoj. Drömvagnen till salu. För 1500. I min närmaste stad. Hur fånig är jag om jag köper den?

Det enda negativa är färgen, den är inte ful, jag hade samma färg till sonen, men det är den färg jag ogillar mest och ändå kan tänka mig att köpa

Sambon bara skrattade åt mig och kallade det karma. Jag skrattade nämligen åt jobbarkompisen som köpte vagn i v.10 och tyckte hon var galen som köpte vagn så tidigt...

• stor grön drake
    Cykeltratt skrev 2016-06-19 23:01:53 följande:

Gjorde abort förra året pga att jag var aktiv i ett drogmissbruk, helt rätt val men ändå jättetufft..

Tack för stödet!

Starkt av dig att ta dig igenom det <3
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-19 22:22:39 följande:

Och jag fick hejda mig för att inte kontakta en säljare som lagt ut fullständigt startkit inkl vagn för 2.500, haha! Jag kommer inte våga köpa så mycket som ett par strumpor ens innan fullgångna 12 veckor ;)

Så var jag förra graviditeten, och egentligen nu med. Det är bara det att jag vill ha en vagn som är väldigt ovanlig i sverige, och kostar skjortan (och byxorna och slipsen) att importera en ny. Jag brukar på skoj söka blocket efter den, bara för att, sedan jag sålde sonens. Lite som att för att se om den ligger ute igen osv. Det brukar aldrig bli träffar, så just att den fanns, till så bra pris (och legat ute ganska länge så tror att de sänkt några gånger) i vår närmsta stad gör att jag vet inte om jag vågar chansa på att den är kvar sen. Mailade försäljaren, men jag hinner inte dit före midsommar så håller tummarna för att inte någon annan ska få upp ögonen för den
Svar på tråden BF Februari 2017