Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Hanalaya skrev 2016-06-20 14:04:29 följande:

Jag har blött lite under hela tiden, som en trolig konsekvens av att det är ivf-grav där man lägger till extra progesteron och man dessutom retar slemhinnorna hela tiden eftersom man för en progesteronet i slidan med en plastpinne.

Men idag kom det för första gången ut två små (1x1 mm) klumpar med levrat blod. Så nu är jag övertygad om att det är ett missfall på g.

Detta var för en halvtimme sen. Efter det har det inte kommit något mera. Ingen smärta värre än vanligt heller. Men är ändå nere.

Usch vad jobbigt. Jag ska hålla tummarna för dig.
  • stor grön drake
    Cykeltratt skrev 2016-06-20 16:37:15 följande:

Vad har ni för symptom och hur känner ni er?

Jag börjar få små hugg på vänster sida, ömma bröst, yr och ingen matlust alls. Är väldigt orolig att värken ska bli värre och få missfall.. Tycker inte brösten växer heller men de kanske bara är ömma i början? Inget galet illamående heller bara pyttelite.. Är bara i v5 men vet verkligen ingenting om det här.. Ringde BM imorse och de ska ringa på onsdag så får vi se vad de säger! Hoppas ni alla mår bra <3

Jag har ömma brist, that's it

Har börjat känna av att jag är hungrig, väldigt trevlig biverkning av graviditeten eftersom jag inte har hungerkänslor annars.

Jag är trött, men det har jag varit i ett halvår (sjukskriven pga utmattning/utbrändhet sedan maj) så jag känner inte så stor skillnad ännu.

Jag klarade hela min förra graviditet utan värre krämpor än trångt i karpaltunlarna sista veckorna och det hjälpte akupunktur mot.

Jag tänker ha det lika bra den här gången
  • stor grön drake
    Gamlamamman skrev 2016-06-20 20:01:13 följande:

Ska alla flytta över till FB? Jag hänger kvar här i några v till iaf. :) 

Jag stannar här jag

Inte redo att bli o-anonym riktigt ännu.
  • stor grön drake

Hanalaya, jag hoppas verkligen att ett frö stannade <3 finns det något sätt att kolla det innan VUL?

Min uppfattning förra gången var att psyket blev mer stabilt efter v.12 när kroppen vant sig lite vid alla hormonstormar

• stor grön drake

Va fan är det här? Jag har inte beställt illamående till denna graviditet!

Lätt som en plätt, precis som den förra sa jag ju! Hmpf. Bara för de har de väll glömt volymkontrollen på den här ungen med

• stor grön drake

Välkomna alla nya, och GRATTIS!!!

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-21 07:55:39 följande:

Haha! Jag tycker att jag är "för lite illamående" så jag kan gärna ta det! ;) Förutsatt att allt är bra i magen ;) vilken vecka är du i nu?

Jag skickar det med posten

Jag går in i v.6 imorgon.

Prövade igenom Mamma kläderna från förra gången (6,5-7 år sedan) och konstaterade att precis som jag misstänkte så kommer jag att ha klädproblem innan bebis anländer. Jag väger bara 5kg mindre än när sonen föddes just nu, har gått upp 15kg senaste 2 åren efter att jag blev tvångsförflyttad på jobbet och började tröstäta tog tag i det för ett år sedan, och precis när jag kommit på banan igen så förvärrade cheferna förutsättningarna och situationen ännu mer. Mitt mål är att inte gå upp mer än 10kg denna graviditet.

Är det någon annan som har liknande mål?
  • stor grön drake

Jag vill ju helst inte gå upp alls, men jag hade 25kg upp med sonen så jag inser ju att jag lär inte slippa undan. Kanske jag borde vara glad över illamåendet? Eller så inte, de jag känner som mått illa har måstat småäta konstant och gått upp mycket ...

Vi kommer vänta till efter v.12 med att berätta för sonen.

• stor grön drake
    Blåiris skrev 2016-06-21 17:47:43 följande:

Ansluter mig till tråden! Plussade för drygt 1 v och har BF 13/2. Gick in i v 7 idag. Är dock extremt nojig över att det inte är något liv där inne då j inte har speciellt mkt symtom. Ömma bröst o molvärk...har vul om 1 v. Är mitt första plus efter 10 ivf:er????

Stort grattis till pluset det var verkligen bra kämpat att orka med så många IVF!
  • stor grön drake

Jag kommer bli erbjuden KUB men vet inte om jag kommer göra det. Det går åt en hel dag eftersom sjukhuset här inte gör det utan jag måste till ett annat ganska många timmar bort, och det görs så tidigt att jag inte vet hur jag skulle motivera ev ledighet för chefen...

Idag ska jag på trepartsamtal ang min pågående sjukskrivning. Varit vaken sen 5. Ångest och ont i mage jag vet inte ens vad jag hoppas på att detta ska leda till...

• stor grön drake
    hurtänktedunu skrev 2016-06-22 17:44:26 följande:

Blev ett vul idag. 6+4 och där syntes en liten en med ett fint tickande hjärta. Så skönt

Åååå vad mysigt <3

Är helt slut nu. Skulle kunna gå och lägga mig. Men har massor som måste göras innan vi åker till midsommarfirandet i skärgården imorgon. Och det är verkligen måste, inte borde. Borden har jag gett upp för länge sen.
Svar på tråden BF Februari 2017