Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Jag var på VUL idag och fick se ett litet hjärta picka på jag fick nytt bf, flyttades från 21:a till 27:e så från 8+6 är jag återigen i 8+0...

Nå, det blir väll ändrat igen vid RUL.

Läkaren titta konstigt på oss att vi avböjde KUB men det blir ett helt dygn borta då närmsta sjukhus som utför KUB är 6-7 timmars resa bort. Vi bestämde att det är ok för oss att få en downie och att det inte kommer göra skillnad om vi vet i förväg. Vårt barn är välkommet oavsett vem Hen visar sig vara

• stor grön drake

Grattis och välkomna alla nya.

Jag är övertrött, har ont, är grinig och meh!

Jag borde absolut gå och lägga mig, men är så övertrött att jag vet att jag blir att ligga och grubbla.

Och det kommer bara skräp på TVn.

Inget är bra. Sambon är iof söt och gullig men inte tusan hjälper det när jag är på detta humör. Känner mig nästan lite deppig... (har haft depressioner, detta är bara pga trötthet och grinighet)

• stor grön drake
    Nickelin skrev 2016-07-21 21:37:20 följande:

Du får sova lite mer då! Eller vila. Jag var tvungen att sova 9-10 timmar vecka 7-10. Det var helt hopplöst, hann inte med ngnting. Sedan bara försvann det i lördags!!! Illamåendet också. Så härligt. Mitt liv är tillbaka XD

Någon som vet var jag kan köpa svarta bootcut graviditetsjeans? Har uniform på jobbet - svarta byxor och vit skjorta.

Jag sover så mycket jag kan, har utökat min normalsömn med flera timmar senaste månaden.

HM har många sorters byxor i sitt sortiment, fast sist jag var dit var det enda som fanns på hela ställningen "super skinny bla bla" i ljus jeansfärg, med eller utan färdiga hål på benen. Tror närbutiken är bättre fylld.
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-07-23 12:00:23 följande:

Nu kikar jag in här igen ;) Går in i v 13 idag, mår fortfarande illa och blir yr och trött av minsta lilla men jag tycker det är sååå skönt! Ställde mig på vågen igår och hade gått upp ungefär ett kilo, men det är nog mest "vanliga semesterkilon" ;) Hur mår ni andra? :)

Hej Välkommen tillbaka!

Jättetrött, blev sjukskriven till sista augusti. Det drar och sträcker i magen mellan varven. Jag är osäker om det är rörelser eller "bara" livmodern som gör rum åt sig kände tidigt rörelser med sonen, men inte så här ofta så därför tror jag mer att det är tarmar och livmoder.

.
    Elderflowerblossom skrev 2016-07-23 12:21:03 följande:

Jag mår helt ok. Är piggare och inte ont i brösten längre. Fortfarande illamående om jag inte äter regelbundet (hinner inte känna hunger innan illamåendet sveper över) så får hålla koll på tiden. Har inte kräkts men mår illa och yr. Har liten bula men går att dölja med kläder. Har gått ner 1 kg men det har omfördelat sig en del i kroppen så kan inte ha vanliga byxor. 11+0 idag men Trots Bf 10/2 blir det nog en januaribaby pga planerat snitt.

Skönt att du mår bättre

Jag kan ha mina byxor egentligen, men klarar inte det minsta tryck på magen de flesta dagar. Så går i mjukisar och använder "bellybelt" för att inte tappa mina uppknäppta jeans om jag måste ha långbyxor.

Har du fått skriftlig bekräftelse på snittet? Jag har flera vänner som blivit nekade planerat snitt senaste halvåret pga resursbrist även en som hade skriftligt från förra gången att hennes kropp inte klarar av en vaginalt förlossning pga missbildningar vid övergången mellan slida och livmoder. Hennes nuvarande läkare tycker att hon ska prova vaginalt, för det går säkert bra denna gång (både hon och barnet höll på att förloras innan de gjort urakut snitt och fått stopp på blödningarna).

Jag vill inte oroa dig, bara förbereda dig på att du kan få strida mycket för det du blivit lovad. Jag hoppas verkligen att du slipper det dock!
  • stor grön drake
    1900920802 skrev 2016-07-23 22:23:11 följande:

Nån som har lust å svara på min bild å text jag la ut igår? :)

Jag vet inte vad jag ska svara? Nej, jag har inte upplevt det,men så är du ca 1 månad längre gången än mig också.
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-07-24 08:39:12 följande:

Tack! :) Vilken vecka är du i nu? Häromdagen när jag nös så kittlade det i magen, vet inte om det var en fis eller om det var ett busfrö där inne som sprattlade, haha ;) Var så länge sen jag var gravid sist, och då hade jag moderkakan i framvägg, så jag minns knappt hur det känns! Men det där med att ha långbyxor är ett gissel! Har dessutom arbetskläder som jag måste komma i från och med imorgon, önska mig lycka till! Haha ;) Vilken vecka är du i nu?

v.9 (8+5) jag fick bf flyttat från 21:a till 27:e på VUL, känns lite drygt att åka tillbaka till 8+0 från att ha varit 8+6 så nu längtar jag verkligen efter att gå in i v.10

Har du testat bellybelt? Jag hade det på jobb några dagar tills jag hade töjt ut jobb-byxorna. Sen ett långt linne eller magtub över gör att dölja den öppna gylfen.
  • stor grön drake
    Idahelenasweden skrev 2016-07-24 14:47:36 följande:

Jag hoppar in här. Har bf i slutet av februari. Mitt andra barn.

Så spännande är de.

Läste att de finns en Facebook grupp. Någon som vet vad den heter? Skulle vilja gå med i dem.

Välkommen!

De flesta grupperna är hemliga, dvs man måste bli inbjuden, om du går en sida eller två tillbaka så ser du vem du ska prata med, Mickan88 eller nått liknande (jag och namn alltså...)
  • stor grön drake
    BjörkW skrev 2016-07-25 09:37:26 följande:

Konstigt. Enligt 1177 börjar barnet röra sig först i v 12. Så då är det rätt omöjligt att känna att den rör sig innan de. 

Fast även om barnet inte rör armar och ben ännu så rör sig ju den lilla kroppen runt i livmodern, den "simmar som en räka" typ, det syntes tydligt på vårt VUL hur huvud och "svans" rörde sig ihop och ifrån varandra innan läkaren frös bilden, och det kan man nog känna av om det sker nära nog livmoderväggen. Det sägs ju att omföderskor känner tidigare iom att kroppen vet hur den ska tolka nervimpulserna, dvs som förstföderska känns det annorlunda eftersom hjärnan tolkar det annorlunda.
  • stor grön drake

Woho!!!

Äntligen v.10

Efter två veckor i v.9 känns det bara så skönt att bli tvåsiffrig det blir att fira med en glass på gröna lund idag!

• stor grön drake
    Applerose skrev 2016-07-27 19:13:19 följande:

Är det någon här som haft någon blödning?

Jag har haft strimmor av blod i flytningarna vid två tillfällen. Ringt bm och så länge jag ej har ont eller blöder mensliknande så är det oftast ingen fara. Är så sjukt orolig just nu :( vågar knappt gå på toaletten, suck!

Jag hade under midsommar helgen

Men var på VUL förra veckan och allt såg bra ut.
Svar på tråden BF Februari 2017