Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-07-23 12:00:23 följande:
Nu kikar jag in här igen ;) Går in i v 13 idag, mår fortfarande illa och blir yr och trött av minsta lilla men jag tycker det är sååå skönt! Ställde mig på vågen igår och hade gått upp ungefär ett kilo, men det är nog mest "vanliga semesterkilon" ;) Hur mår ni andra? :)
Hej
Välkommen tillbaka!
Jättetrött, blev sjukskriven till sista augusti. Det drar och sträcker i magen mellan varven. Jag är osäker om det är rörelser eller "bara" livmodern som gör rum åt sig
kände tidigt rörelser med sonen, men inte så här ofta så därför tror jag mer att det är tarmar och livmoder.
.
Elderflowerblossom skrev 2016-07-23 12:21:03 följande:
Jag mår helt ok. Är piggare och inte ont i brösten längre. Fortfarande illamående om jag inte äter regelbundet (hinner inte känna hunger innan illamåendet sveper över) så får hålla koll på tiden. Har inte kräkts men mår illa och yr. Har liten bula men går att dölja med kläder. Har gått ner 1 kg men det har omfördelat sig en del i kroppen så kan inte ha vanliga byxor. 11+0 idag men Trots Bf 10/2 blir det nog en januaribaby pga planerat snitt.
Skönt att du mår bättre
Jag kan ha mina byxor egentligen, men klarar inte det minsta tryck på magen de flesta dagar. Så går i mjukisar och använder "bellybelt" för att inte tappa mina uppknäppta jeans om jag måste ha långbyxor.
Har du fått skriftlig bekräftelse på snittet? Jag har flera vänner som blivit nekade planerat snitt senaste halvåret pga resursbrist
även en som hade skriftligt från förra gången att hennes kropp inte klarar av en vaginalt förlossning pga missbildningar vid övergången mellan slida och livmoder. Hennes nuvarande läkare tycker att hon ska prova vaginalt, för det går säkert bra denna gång (både hon och barnet höll på att förloras innan de gjort urakut snitt och fått stopp på blödningarna).
Jag vill inte oroa dig, bara förbereda dig på att du kan få strida mycket för det du blivit lovad. Jag hoppas verkligen att du slipper det dock!