ellbennet skrev 2016-09-07 21:46:21 följande:
Är i v.15 + 4 med andra barnet med BF 24e just nu. Ultraljudet kan ju ändra på det. Vår son är 3,5år och född 3e mars så hoppas lite de inte får dela födelsedag ;)
Har varit lite kluven över när vi ska berätta för honom. Han pratar om att han vill att jag ska ha en bebis i magen och magen syns ju så lockad är man! Känns däremot bäst att vänta om allt ser bra ut på ultraljudet i slutet av september.
När berättade ni/ska ni berätta för syskon? Hur tänker ni kring det? :)
Min son frågade när jag var i v.8 om jag hade bebis i magen (det har han gjort med jämna mellanrum sedan hans pappa fick barn med sin nya fru) och så han just nu är extremt känslig för allt som han.upplever att är lögner så ville jag varken ljuga eller prata bort det. Så jag berättade. Han blev jätteglad och bestämde direkt att han ville ha en lillebror, för en syster har han ju redan
Min sambo delar födelsedag med sina två småsyskon (ingen av dem tvillingar) och visst var det drygt ibland, speciellt i tonåren när lillebror var 10 år yngre och han ville ha "coola" kalas och så skulle allt funka med en som fyllde 4 liksom
men han och systern skiljer de 4 år och se hat alltid gillat att fira ihop. Sen lillebror blev "vuxen" har de ofta firat tillsammans och nu tycker de att det är en riktigt kul grej. Kan tilläggas att sambon är född i v.34, lillasyster i v.42 och lillebror exakt på BF