micjos skrev 2016-12-21 11:53:20 följande:
Hur mår ni som har bf i slutet av feb? Själv börjar jag tycka att det känns tungt och bökigt. Ont i ryggen och flåsig som bara den. Längtar som en galning till en julskinkmacka ;)
BF 23:e
Jag mår jättebra, både fysiskt och psykiskt. Vikten har börjat fara iväg lite, men sen är det bättre någon dag igen så jag misstänker att jag har börjat samla vätska. Jag mår lite illa, maten åker hiss i halsen en timme efter att jag ätit, men det är så litet bekymmer att jag inte fäster mig vid det.
Jag var på "kurs" för omföderskor igår. Tydligen är det nära jul för det var bara en annan mamma där
inte ens personalen från BB
dock kom de genast när vi frågade runt, och det blev väldigt informellt. Vi satt i stort sett och pratade med 2 BM i 1.5 timmar om tidigare förlossningen (vi hade båda en äldre son född i november, jag för 7 år sedan, hon för 11 år sedan) som hade varit ganska lika för oss två. Vi hade väldigt roligt, det var mycket skratt, väldigt mycket var lika för oss. Våra nuvarande graviditeter har hittills varit väldigt lika, båda varit in till akuten med blödningar, båda haft nästan exakt samma "problem" vid UL, ja, det blev nästan fånigt till slut
vi hade dessutom väldigt lika tankar inför kommande förlossning och amningen, så vi bara måste ju bli vänner på FB, så vi kan se om dessa februaribebisar fortsätter att gå samma spår