Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Svansjön skrev 2017-02-07 12:40:17 följande:

2 dar till bf. Trodde grodan skulle kommit nu. Min första är 6 dar tidig.

Får minst 3 sms per dag "har bebis kommit", gaaahhhh NEJ, jag meddelar er när bebis är här, låt mig vara!!!

Fast jag vet att de bara vill väl så är det ganska drygt ändå.

Jag är glad att jag varit vag med "när", och bara sagt "förhoppningsvis innan mars" när folk frågat. Minns hur det var förra gången. Det är inte kul
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-07 14:38:41 följande:

Jag har alltså varit på flera extra ultraljud just pga den stora vattenmängden som inte minskar. De påstod iaf det då mängden vatten gör att livmodern är så spänd att jag har sammandragningar mest hela tiden.

Hon var på väldigt många UL ochassit kontroller. Hennes SF mått var enormt, tror de pratade om +72% från normalkurvan när det var som värst med 2:an vid v.30 höll de på och lovade igångsättning så fort bebisen passerat v.36, men då var det "bara" +48% så sen vägrade de iallafall fall.

Hoppas du blir igångsatt snart!
  • stor grön drake
    Ivana1988 skrev 2017-02-08 11:27:38 följande:

Hej på er! Nu ligger vi på förlossningen och har börjat med cytotec! Nu hoppas vi på att allt går bra och att vi får våran bebis idag!

Lycka till
  • stor grön drake
    Gamlamamman skrev 2017-02-12 11:40:50 följande:

Sex dagar kvar till bf och så fruktansvärt otålig. Det händer inte ett smack förutom att jag blivit förkyld. Friskare idag så nu tycker jag att det kan hända nåt förlossningslikt. Slempropp, vattenavgång eller bara sjuhelvetes värkar. Aldrig längtat så mycket efter smärta tror jag.

Min yngsta föddes i 38+5 så jag tänkte att denna lilla skulle följa typ samma mönster. Men icke. O det verkar inte ha nån betydelse heller när man fått sina andra barn har jag nu hört.

Vill bara klaga av mig lite. Har ju som sagt flera dar kvar till bf så kan ju egentligen inte börja klaga på riktigt än. ;)

Klaga på du

Jag har bestämt mig för att förvänta mig samma mönster (bf+9) bara för min mentala hälsas skull. Jag trodde ju då att det skulle komma 1-3 veckor innan bf, så alla de dagarna efter var vidrigt plågsamma... bättre att förvänta sig det och få en trevlig överraskning. Börjar dessutom bli bebissjuk efter alla sötnosar som ploppar ut och kommer ut i fb gruppen <3
  • stor grön drake
    Gamlamamman skrev 2017-02-12 19:40:26 följande:

Ja, det är ju bra att förvänta sig nio dagar över. Betydligt hälsosammare kan jag tro. ;)

Jag trodde inte själv att jag skulle känna såhär men ack vad jag bedrog mig. Haha.

Jaja. De kommer när de behagar.

Ja, inte ens födda och redan visar de hur mycket de bryr sig om vad vi tycker...
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-13 19:17:45 följande:

Ni som fått barn. Är det nån tvekan när värkarna startat? Jag kan inte riktigt avgöra om det är värkar eller bara sammandragningarna som blivi intensivare.

När jag väntade sonen sa de att om det ger sig med vetevärmare eller varmt bad så är det "bara" sammandragningar/förvärkar, de riktiga kan lindras av sånt men slutar inte.
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-14 14:10:39 följande:

Det var nog tydligen värkar jag hade, dock inte så starka. Har nu fått igångsättning pga att jag läckt fostervatten sen igår förmiddag. Fåsi om han hinner komma på vändagen.

Finlandssvensk? (väldigt få svenskar vet ens vad vändagen är)

Lycka till <3
  • stor grön drake
    micjos skrev 2017-02-14 20:20:18 följande:

Igår sprack mina ända passande gravidbyxor! Fasiken vad arg jag blev, är ju inte långt kvar :/ (v.38+1) vägrar gång mysbyxor bland folk så min man köpte ett par nya idag :) pju! Känns så onödigt bara!!!! Massa sammandragningar idag, var 5-15 min hela dagen oavsett om jag sitter/står. Men magkänslan säger att det inte är på G :/

Samma här. Mitt sista par gav upp för en vecka sedan. Fuskar mig fram med leggins och tunika/klänning, ett par brutalt fula hängseljeans och så mina allvädersbyxor (de får hänga på höfterna, viker linningen, funkar inte om bebis ligger lågt).

Vägrar köpa nya för någon vecka.
    Fia 28 skrev 2017-02-14 19:19:13 följande:

Jupp. Men ser int ut att hinna nå mer idag, så blir nog 15.2 iaf.

Nå, ännu hinner du några timmar kvar av dagen
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-15 00:11:59 följande:

Det gick lite för långsamt i början så hann inte. Sen tog de hål på fosterhinnorna o jisses vilka värkar jag fick. Tacka vet jaag min vän epidural. Ska nog klara resten med honom.

Aj aj

Jo, det brukar bli åka av när de tar hinnorna. Med sonen tog det 40 minuter från att de lade skalpelektrod (och då spräckte hinnorna tillika) vid 5cm till att sonen är född. Hoppas du fått din bebis nu <3
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-15 14:52:35 följande:

Det gick lite för långsamt, så det hela slutade med kejsarsnitt då plutten blev stressad o jag dessutom fått feber. Men vi mår båda bra.

Oj då tur att allt gick bra i slutänden
Svar på tråden BF Februari 2017