Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Svansjön skrev 2016-09-19 22:03:51 följande:

Haha, vore ju förvånande om det bara fanns en underarm och hand. Blev så full i skratt när jag läste det!

Jag hade också moderkaka fram och mer åt vänster. Förklarar kanske varför jag bara känner sparkar på höger sida. Sen var ju benen också på höger sida.

Jag har hela allihop på höger sida om naveln, livmoder och allt. Tomt på vänster sida typ. Ser fånigt ut vid sammandragningar

.
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-19 22:17:25 följande:

Så mysigt! Och så full i skratt jag blev nu när jag tänkte på att det skulle ligga en lös arm och vinka i din mage, haha ;)

Såg lite så ut dock var armbågarna i symmetrisk höjd när han hade båda händer för ansiktet då läkaren var nöjd även om hon inte lyckades se överarmen. Underarmen låg liksom exakt ovanpå och hon kunde inte skilja dem.åt när hon "zoomade" neråt.
  • stor grön drake
    Svansjön skrev 2016-09-20 11:41:47 följande:

Fick precis besked om att vara med i en undersökning där de ska höra 3D och 4D ultraljud på mig i vecka 24. Ska bli väldigt spännande. Sen blir det även ett TUL i vecka 32.

Oh. Det skulle vara så kul att testa 3D men vår närmaste är i Stockholm och då måste vi vara borta hela dagen och det blir för jobbigt för mig bara för att stilla min nyfikenhet om hur det skulle vara
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-22 19:09:06 följande:

Jag har ingen aning, men min lilla pojk på 8 år säger att 4D är när man även kan känna känslan. Alltså om 3D är att man kan se ett lejon komma ut från skärmen och ryta så kan man tydligen i 4D känna hur lejonet ryter. Vi kanske ska ta honom med en liten nypa salt, men om dét är så så är det ju superhäftigt ;) Och undra hur det blir på ett ultraljud! Du måste rapportera till oss! Haha ;)

4D på bio är som han beskriver, då är det med interaktiva biosoffor som rör sig, skakar, vinddrag och i vissa fall även dofter.
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-23 07:44:43 följande:

Så häftigt! Och så duktig han är som kunde det, jag känner mig som en stenåldersmamma nu, haha ;)

Haha, min systers pojkar som har berättat det för mig och då måste jag googla det för jag trodde dem inte. Tji fick jag
  • stor grön drake
    Svansjön skrev 2016-09-23 11:04:03 följande:

Haha, bara inse att vi börjar bli gamla och inte hänger med längre. Nä jag får nog börja köra bomben i badhuset och jaga Pokémon för att testa hur det är att vara ungdom! :)

Jag går på vattengympa och gör alltid bomben när jag hoppar i fast mest pga att mina knär är lite trasiga och inte riktigt fixar att klättra i stege utan uppvärmning. Sen efteråt när jag ska ur går det bra. Men min mamma tyckte att det verkade kul, så nu gör hon också bomben. I sin pensionärsgrupp
    1900920802 skrev 2016-09-23 11:29:58 följande:

Hej, nu har väl dom flesta varit på rul, hur gick de för er? (Jag har inte hängt med här senaste dagarna, glömmer bort å gå in å läsa här ibland) :)

Vi var på rul 19de.. en liten frisk flicka i v 18+3 som var 16 cm och huvudmått 43.5 mm diameter! (De enda ja kmr ihåg att bm sa) :D man var så inne i sina egna gjädjetankar! Jag är nyfiken på hur era mått var på era små när ni var på rul och hur de gick :)

Äntligen kan man köpa baby tjejkläder!! Galen på att handla kläder men inte vågat köpa förrän nu :D

Minns inga mått alls men allt såg bra ut, de kunde inte se kärlen vid hjärtat så vi ska tillbaka, men eftersom det fanns 3 kärl i navelsträngen och hjärtat såg helt perfekt ut så fanns ingen orsak till oro. Av misstag såg de att det var en pojke vi väntade. Typiskt killar att fladdra med snoppen i fel ögonblick liksom
  • stor grön drake

Äntligen är arbetsveckan slut!

Efter att ha varit sjukskriven sedan maj så gråter typ hela min kropp efter 7,5 timmar om dagen i stålhättor på hårda betonggolv (som har förstärkningsmassa för att tåla slitage från truckar) fötter, knän och rygg vill bara säga upp sig. Det hugger av foglossningar i vänster höft för nästan varje steg jag tar (dock med varierande styrka tack och lov) och jag är helt slut.

Ha en.riktigt trevlig helg allihop! Själv tänker jag ligga på soffan under en katt eller två så mycket jag bara kan.

• stor grön drake

Jag kan få bli sjukskriven, men jag har varit det så länge redan pga utbrändhet att jag bara får dagpenning. Haft semester nu i september och GUD vad skönt att får full lön! Senaste jag fick utbetalt täckte med nöd och näppe lånen och hyran...

Det finns tjänster att omplacera mig till om bara cheferna är villiga. Just nu är jag ganska nöjd att de åtminstonde gått med på att jag får jobba dagspass nästa vecka.

Jag har ortopediska inlägg med damp, och tyvärr kräver vårt arbete skyddsskor (dvs stålhättor) då vi konstant flyttar runt varubärare på hjul. Och det finns truckar mm i arrbetsområdet. Skulle jag bli förflyttas skulle jag kunna byta skor utan att det märks, men inte där jag är nu då jag eg är skiftesledare och med andra ord måste föregå med gott exempel.

• stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-30 21:22:43 följande:

Vilket moment22 :/ Jag förstår att du biter ihop så länge det går, för det är ju skönt med ordentlig lön, men slit inte ut dig helt bara.. Hoppas du kan vila ordentligt i helgen!

Det är ju lite det. Jag hoppas på bättre lösning nästa vecka, då ska vi ha 3-partssamtal också. Antar jag. Om inte storchefen bestämt att det inte behövs...

Till viss del så gör inte smärtan så mycket, samtidigt så stör det mig enormt att jag ska måsta stå och gå hela dagarna när det finns sittande tjänster på grannavdelningen. Och cheferna vet vart foglossning leder, det har varit många gravida i år, nästan alla har haft det (golven är en stor bov) och en blev sjukskriven redan i v.9
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-01 10:24:08 följande:

Ja jag tycker helt klart de borde kunna erbjuda dig en sittande tjänst, iaf del av dagen! Men det är ju bara min åsikt ;) Om det inte löser sig så får du försöka tänka att de är glada du kan vara tillbaka på din gamla tjänst och att de saknat dig där :) Iofs en klen tröst när man går och har ont..

Både MVC läkaren och min företagsläkare har samma åsikt som du och jag med. De borde kunna, och de kan, OM de vill...
  • stor grön drake

Kan inte svara om havandeskapaförgiftning, hoppas att det bara är falsklarm <3

Jag blir omplacerad på jobbet! jag är så lättad, talade med företagshälsovården idag, och sköterskan där blev helt förskräckt att jag jobbade 100%. Storchefen har, precis som jag trodde, meddelat dem att trepartsamtal inte behövs då jag är på jobb och det funkar bra... blir lite trött för att vara ärlig, men jag hoppas att det blir bra med omplaceringen. Det kommer finnas mycket större möjlighet till att sitta vid behov dit jag flyttar, och att ha gummimattor om jag vill stå.

Svar på tråden BF Februari 2017