Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

BF Februari 2017

Cecilia13 skrev 2017-02-16 15:28:10 följande:

v39+0 idag och ingen bebis än... Precis varit på nästsista besöket hos bm, fick en ny tid nästa fredag och då kommer hon skriva en remiss för att diskutera igångsättning?!

Jag har inte haft en tanke på igångsättning och vill absolut inte. Visst ev igångsättning blir isåfall först om tre veckor och det är väl tusan om det inte kommit igång av sig självt innan dess, men har börjat förlora hoppet.

De bokade samma för oss förra veckan (39+6 idag) och sa att det var för att det är sådant om tider att det är bättre att ha en tid och avboka den, än att behöva den och inga tider finns.
  • stor grön drake
    Fia 28 skrev 2017-02-15 23:06:58 följande:

Jo precis. Jag är sjukt imponerad va snabba och proffsiga teamet var. Hann inte alls bli nervös. Hellre ett ärr på magen än riskera att det gått illa med bebisen. Känner mej inte speciellt mörbultad heller och det gick bra att komma upp på benen ikväll.

Visst är det så. Hellre ärr på magen än i själen. Vi har tur som har tillgång till den förlossningsvård vi har
  • stor grön drake
    Gamlamamman skrev 2017-02-20 16:35:50 följande:

Vår tjej kom imorse på bf+2. Vattnet gick vid ett inatt och hon var ute strax innan 8. :)

Så skönt att hon är ute nu. Allt gick bra o vi mår toppen!

Grattis

Själv visas inga tecken på förlossning, två dagar till bf. Har grymt svullna händer, just nu känns de som ballonger
  • stor grön drake

BF imorgon och igår nådde vätskemängden i benen nya rekord. Huden var så spänd att vaderna var stenhårda, i avslappnat läge

Vilket naturligtvis ledde till att jag antastade min stackars sambo vid läggdags. Och belönades med ganska kraftig mensvärk inatt, och några rejäla förvärkar. Dock lugnade det sig fram mot morgonen, men mina vanliga sammandragningar (har ju haft flera i timmen sen november) har börjat kännas och jag får ont av dem om jag ligger på vänster sida.

Bebis är inte road av dessa dumheter och verkar ha svängt på sig, för har känt sparkar på höger sida hela dagen, och där brukar annars ryggen vara...

Hur går det för er andra som ännu inte fått era hjärtan på utsidan?

• stor grön drake
    Goochigoo skrev 2017-02-22 19:08:04 följande:

Är på BF+6 idag. Känner ingenting, har sammandragningar men det är ungefär så spännande det blir här (alltså inte spännande alls.) Ska in till sös på fredag om lilleman inte kommit (då 41+0) för ultraljud o som jag förstod det, koll av tapp o fostervatten. Ser allt "lugnt" ut förstod jag det som att jag får hålla ut i en vecka till, och sedan komma in för igångsättning. Födde dottern 2014 på bf+2 så det här med igångsättning har aldrig ens funnits i tankarna, alla har trott att nr två skulle komma flera veckor tidigt, och som senast på bf. Men nope, så blev det inte alls!

Hoppas fortfarande på att det sätter igång av sig själv här kommande dagarna o att vi får en bra o liknande förlossning som med dottern. Tror inte på ananas, te osv utan försöker vila så mycket jag kan nu inför förlossning. Kommer behöva kraften!

Spännande att läsa om er andra och roligt att ha följt denna tråd under graviditeten

Ja, jag har druckit hallonbladste några veckor, men mest för att de sa att det skulle hjälpa livmodern efteråt när jag väntade sonen, och få gick allt ihop jättefint. Och jag tycker att det är gott ananas ska tydligen vara pinfärsk för någon som helst effekt så vi är i fel världsdel för det

BM tyckte jag skulle ut och promenera, älskade hennes min när sambon frustade fram "vad skulle det göra för skillnad? Hon går ju redan 4km om dan". Har även badat bastu hela graviditeten, och lyft tungt. Har 3 våningar hemma så springer massor i trappor. Typ allt sånt som "ska" sätta igång det hela har jag ju gjort hela tiden, min kropp är van.
  • stor grön drake
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-02-22 19:48:50 följande:

Du får chocka kroppen genom att lägga dig och vila, haha ;)

det skulle vara det då
  • stor grön drake
    Cecilia13 skrev 2017-02-24 10:32:11 följande:

Enligt bm var bebis fixerad vid kontrollerna typ de sista 6 veckorna, men på förlossningen tyckte de att huvudet var ruckbart. Är detta möjligt?

Javisst. De ligger inte stilla där inne så de kan komma lös.
  • stor grön drake
    Tussilago89 skrev 2017-02-25 05:35:10 följande:

I torsdags kom vår lilla tjej äntligen ut v.39+1 precis som sin storasyster.

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

Vad härligt! Grattis!
  • stor grön drake

Imorse gick slemproppen och jag var in på kontroll. Värkarna ökat under dagen och nu väntar vi bara på barnvakten så åker vi in till BB Tjoho, det verkar bli februaribebis iallafall

• stor grön drake
    micjos skrev 2017-03-02 10:55:44 följande:

Samma här! Är rädd stt det blir en stor än :/ min vägde strax över 3,7 i v.39 så lite till går han ju upp. Min tyngsta vägde 4140 g, tyckte jag var mycket.

Min lilla som kom i tisdags vägde 4130 och jag tycker han är så pluttig fast eftersom alla de kläder som storebror hade hela första månaden knappt räcker till så är han bevisligen stor.

Han var dock inget problem att föda fram, han hade dessutom ena armen längs med huvudet... busunge
  • stor grön drake
    micjos skrev 2017-03-02 14:08:00 följande:

Nä tyckte inte vår dotter var så stor heller trots vikten och sprack mina med henne konstigt nog.

Men vill inte stt han blir för stor bara.

Nej, det vill man ju inte. Jag blev väldigt förvånad då han följt samma kurva som storebror, och var viktskattad till samma. Båda skrattades till 3,6 kg på TUL och till 3,9 av BM. Stora vägde 3180 g så ett helt kilo mindre. Att det kan vara så olika sprack mer med storebror, för då fanns inte tid att stanna och hålla emot utan det var tryck ut NU som gällde. Denna gång fick jag stoppa och andas med huvud+arm mitt i bäckenöppningen. Det var tufft, för det blev en ganska lång paus innan nästa krystvärk kom. Men tack vare det fick jag vara en liten bristning. Tydligen ovanligt att brista så lite när barnet har armen fram.
  • stor grön drake
    Hondendär skrev 2017-03-03 14:46:35 följande:

Min lille stora plutt (4700gr, 56 cm) kom med raketfart imorse. Vattnet gick intt kl 2, vi va på förlossningen för kontroll halv 3, va då öppen 6 cm, sen kom värkarna å efter de krystvärkar å kl 5 va han ute :D

Hur har de gått för er? :D

Grattis! Oj vad lång!
    Applerose skrev 2017-03-03 16:42:32 följande:

Vår lilla dotter kom 26/2, helt underbart!

Grattis
  • stor grön drake
    micjos skrev 2017-03-04 11:13:30 följande:

Vid 21 igår blev värkarna tätare och ondare, vid 23 åkte vi in, tyvärr inte till Nyköping som vi ville då det var fullt, men till Eskilstuna. Strax innan 05 är han född :) min bästa och värsta förlossning i ett men nu är vi nöjda o kan lägga denna del av livet bakom oss.

Grattis till bebis <3
Svar på tråden BF Februari 2017