Goochigoo skrev 2017-02-22 19:08:04 följande:
Är på BF+6 idag. Känner ingenting, har sammandragningar men det är ungefär så spännande det blir här (alltså inte spännande alls.) Ska in till sös på fredag om lilleman inte kommit (då 41+0) för ultraljud o som jag förstod det, koll av tapp o fostervatten. Ser allt "lugnt" ut förstod jag det som att jag får hålla ut i en vecka till, och sedan komma in för igångsättning. Födde dottern 2014 på bf+2 så det här med igångsättning har aldrig ens funnits i tankarna, alla har trott att nr två skulle komma flera veckor tidigt, och som senast på bf. Men nope, så blev det inte alls!
Hoppas fortfarande på att det sätter igång av sig själv här kommande dagarna o att vi får en bra o liknande förlossning som med dottern. Tror inte på ananas, te osv utan försöker vila så mycket jag kan nu inför förlossning. Kommer behöva kraften!
Spännande att läsa om er andra och roligt att ha följt denna tråd under graviditeten
Ja, jag har druckit hallonbladste några veckor, men mest för att de sa att det skulle hjälpa livmodern efteråt när jag väntade sonen, och få gick allt ihop jättefint. Och jag tycker att det är gott
ananas ska tydligen vara pinfärsk för någon som helst effekt så vi är i fel världsdel för det
BM tyckte jag skulle ut och promenera, älskade hennes min när sambon frustade fram "vad skulle det göra för skillnad? Hon går ju redan 4km om dan". Har även badat bastu hela graviditeten, och lyft tungt. Har 3 våningar hemma så springer massor i trappor. Typ allt sånt som "ska" sätta igång det hela har jag ju gjort hela tiden, min kropp är van.