• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • stor grön drake
    Tussilago89 skrev 2017-02-25 05:35:10 följande:

I torsdags kom vår lilla tjej äntligen ut v.39+1 precis som sin storasyster.

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

Vad härligt! Grattis!
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Härligt, grattis! :)

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

• Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-02-24 23:57:25 följande:

Ni som fått era bebisar, har erat avslag kommit och gått lite eller har ni blött konstant? Jag blödde ordentligt första tiden, sen har det gått över till bruna flytningar men så idag kom det blod igen. Känns drygt men det är nog normalt va? Ingen konstig lukt och jag mår bra..

Ja! Kommer o går o i olika mängd. Ska vara heeeelt normalt! ;)
  • Gamlamamman

Stort grattis!
  • Svansjön
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-02-24 23:57:25 följande:

Ni som fått era bebisar, har erat avslag kommit och gått lite eller har ni blött konstant? Jag blödde ordentligt första tiden, sen har det gått över till bruna flytningar men så idag kom det blod igen. Känns drygt men det är nog normalt va? Ingen konstig lukt och jag mår bra..

Jag har så också nu två veckor efter.
    Jag blöder extra mycket om jag varit lite för aktiv, gått mycket osv.
  • Goochigoo

Stort grattis! Underbart
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Så bra då är jag lugn och slutar fundera på framfall, haha ;) Jag hade hållit igång rätt bra och lyft vagnen i och ur bilen några gånger för mycket kändes det som. Säkert därför ;)

Gamlamamman skrev 2017-02-25 10:24:33 följande:

Ja! Kommer o går o i olika mängd. Ska vara heeeelt normalt! ;)

Svansjön skrev 2017-02-25 10:29:44 följande:

Jag har så också nu två veckor efter.

Jag blöder extra mycket om jag varit lite för aktiv, gått mycket osv.

• micjos

Bf idag och har i natt haft enorm mensvärk i samband med sammandragningar, hela natten så är helt ännu magen :/ aldrig varit med om o detta är 4:e barnet.... nu inget alls mer än sd och halsbränna.

• Gamlamamman
    micjos skrev 2017-02-27 08:29:40 följande:

Bf idag och har i natt haft enorm mensvärk i samband med sammandragningar, hela natten så är helt ännu magen :/ aldrig varit med om o detta är 4:e barnet.... nu inget alls mer än sd och halsbränna.

Plötsligt händer det. Jag hade sd flera dgr nu m tredje men de gjorde inte ont. Sen gick vattnet helt plötsligt. Det känns ju som att det kan starta när o hur som helst. Bara att vänta. :)

Det är iaf inte länge kvar för dig nu. :)
  • stor grön drake

Imorse gick slemproppen och jag var in på kontroll. Värkarna ökat under dagen och nu väntar vi bara på barnvakten så åker vi in till BB Tjoho, det verkar bli februaribebis iallafall

Svar på tråden BF Februari 2017