• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • stor grön drake

Grattis till nya bebisar i tråden

Välkomna ni nya

Ang att föda andra barnet... jag försöker att inte förvänta mig likadan förlossning, men märker att jag gör det endå. Min syster hade 3 väldigt olika förlossningar, där den sista var "värst".

Jag var på TUL igår (36+5) och bebis låg på ca 2700gr och följde precis sin kurva från tidigare UL. Huvudet var ganska litet, så läkaren trodde inte det skulle vara något större bekymmer att få ut barnet allt annat såg bra ut. Vid efterföljande gynundersökning konstaterade han att tappen var väldigt mjuk, men stängd och högt upp. Bebis huvud låg också högt, så ingen förlossning i helgen åtminstonde

• Svansjön

Grattis till alla bebis, känns overkligt att vår månad är här nu.

Är det någon mer än jag som upplever mindre fosterrörelser nu i slutet? Har en vecka till bf och tycker inte bebis rör sig alls så mycket just nu. Igår kväll låg jag i en 45 minuter och buffade på magen för att få en reaktion. Blir jättenojig att något är tokigt.
    Annars har jag fått mycket intensivare mensvärk och förvärkar. Ilningar i underlivet, värre foglossning i blygdbenen och en mage som är halvkass. Inbillar mig att det närmar sig förlossning för mig. Sonen är född bf-6, dvs som i morgon för mig. Men antar att jag får vänta längre på denna groda.

• Gamlamamman
    Svansjön skrev 2017-02-02 08:24:37 följande:

Är det någon mer än jag som upplever mindre fosterrörelser nu i slutet? Har en vecka till bf och tycker inte bebis rör sig alls så mycket just nu. Igår kväll låg jag i en 45 minuter och buffade på magen för att få en reaktion. Blir jättenojig att något är tokigt.

Annars har jag fått mycket intensivare mensvärk och förvärkar. Ilningar i underlivet, värre foglossning i blygdbenen och en mage som är halvkass. Inbillar mig att det närmar sig förlossning för mig. Sonen är född bf-6, dvs som i morgon för mig. Men antar att jag får vänta längre på denna groda.

Ja det känns väldigt overkligt... fattar liksom inte. :)

Min bebis är så upp o ner. Bufflar runt som en tok ena dan o lugnare nästa. Däremot tycker jag att rörelsemönstret är ungefär detsamma och endast intensiteten som förändras.

Annars nojjar jag överlag att nåt ska gå fel såhär på slutet. 16 dagar till bf idag o det känns som en evighet. :)
  • Gamlamamman
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2017-02-02 08:35:06 följande:

Har 10 dagar kvar helt obeskrivligt hahha shit va tiden har gått fort

Ja blandade känslor där... har gått fort samtidigt som att det känns som att jag varit gravid i en hel evighet. Haha.
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Jag går stenhårt på vad min bm sagt, att det ska kännas lika ofta men kan kännas på ett annat sätt (mer bökande eller hur jag ska säga än rena sparkar), och ibland känner jag inte inne i magen men lägger jag handen på så känner jag tydligt om du förstår hur jag menar. Känner du dig orolig så ring förlossningen och be att få komma in. De finns där för oss!

Svansjön skrev 2017-02-02 08:24:37 följande:

• Ivana1988
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-02-01 16:50:13 följande:

Välkommen! Hoppas det kommer igång för dig snart :)

tack! det hoppas jag verkligen, har börjat må illa dygnet runt nu och sover inget samt huvudet trycker på précis allt där nere...

6 dagar kvar till igångsättning.. herregud att man blir mamma senast om en vecka är helt galet... hur sover ni andra? jag känner att på nätterna kan jag inte slappna av brukar sova nån time då och då och går upp kl 6 med maken och lägger mig I soffan då sover jag säkert till 11...
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Haha ja visst är det galet att det kommer små bebisar snart, så himla underbart! :) Jag har sovit rätt bra innan men senaste två nätterna har jag sovit som en riktig kratta.. Skönt att man kan sova på dagarna ;)

Ivana1988 skrev 2017-02-02 12:19:39 följande:

tack! det hoppas jag verkligen, har börjat må illa dygnet runt nu och sover inget samt huvudet trycker på précis allt där nere...

6 dagar kvar till igångsättning.. herregud att man blir mamma senast om en vecka är helt galet... hur sover ni andra? jag känner att på nätterna kan jag inte slappna av brukar sova nån time då och då och går upp kl 6 med maken och lägger mig I soffan då sover jag säkert till 11...

• Gamlamamman
    Ivana1988 skrev 2017-02-02 12:19:39 följande:

Sover hyfsat bra när jag sover men vaknar väldigt tidigt. Somnar om ifall jag har tur men sen ringer klockan så då är det bara att gå upp iaf.

Men jobbar hemma från o med nu så det känns skönt att slippa stappla sig till jobbet.
  • FrökenStrut
    Gamlamamman skrev 2017-02-02 08:49:28 följande:

Ja blandade känslor där... har gått fort samtidigt som att det känns som att jag varit gravid i en hel evighet. Haha.

Håller verkligen med om att det både gått fort och varat en evighet. För mig är det andra barnet, första fyller två i april. Känns som om jag varit gravid sedan sommaren 2014...vilket jag i stort sett har.
Svar på tråden BF Februari 2017