BF Februari 2017
Hej på er! Jag hoppar in här - skulle ha fått en bebis för 8 dagar sen men den vill inte ut så vi ska någ få en februari bebis....
Hej på er! Jag hoppar in här - skulle ha fått en bebis för 8 dagar sen men den vill inte ut så vi ska någ få en februari bebis....
Välkommen!
Februari är ju en bra månad! ;)
Förstår verkligen att det måste vara jättejobbigt att gå över tiden så länge. Hoppas verkligen jag slipper... bf 18/2 för mig. Jobbar sista veckan på kontoret denna vecka sen kommer jag jobba hemifrån. Mitt tredje barn detta. :)
Jag hoppas att det sätter igång för dig snart! Är det ditt första barn?
Här ska man in till BM och få en hinnsvepning om en stund. Har 9 dagar kvar egentligen men har haft så mycket smärtsamma förvärkar dom senaste veckorna så fick lov att prova med detta. Hoppas så att det ska ge resultat även om jag vet att det inte behöver leda till något heller. Lite spännande är det iallafall :)
Hej! Är det du som är i_am_ivana på instagram? :)
Jag följer dig (camilla_pt) och känner med din frustration, jag har bf 10/2 med min fjärde men min sambos första. Mina andra har alla kommit innan bf, två första dagarna innan bf och tredje 38+2 så jag kan inte relatera till din sits men jag följer med spänning :)
Förstår att du är less, men om du kan så försök vända på det och ta tillvara på din sista tid som ickemamma. Den tiden kommer aldrig tillbaka så även fast det känns jobbigt o du vill träffa din bebis så är mitt bästa tips att försöka njuta av det. För det kommer aldrig bli detsamma igen. :)
Jaså okej vad synd.
Har gjort den nu och det gick bra. Nu är det bara att vänta och se om det hjälper. Min livmodertapp var förkortad till 1 cm. Och jag var öppen 3 cm. Så det såg min Bm som positivt. Man kan väl gå öppen länge som omföderska men då har det väl hänt något när jag haft mina förvärkar iallafall.
Välkommen! Hoppas det kommer igång för dig snart :)
Pang sa det när jag vaknade och var genomförkyld, ännu mer orkeslös o trött än annars :/ fler dom väntar på bf o blivit förkylda? Är i v.36+4.
De kollade hur öppen jag var i fredags, 1,5 cm. Men jag tänkte inte på att påpeka igen min misstanke om läckt fostervatten så det kollade det inte. Igår morse kl 9 sa det nämligen lite mer splash och det luktade så som det hade gjort vid mina "flytningar" i några dagar (sött och typ som sperma). Så vi ringde och åkte in. Det var vattnet som hade gått! Då var jag öppen 3 cm. Och då eftersom jag inte visste hur länge det hade läckt så satte de igång mig direkt! Vi var på plats kl 12, fick oxytocin kl 13 och kl 16.26 föddes en liten pojke på 3550 g och 51 cm!! Helt galet att han är här nu, jag var liksom övertygad om att vi skulle bli hemskickade och vänta på att värkarna skulle kicka igång ordentligt av sig själv.
Fantastiskt att vi fick åka in i lugn och ro och hann lämna storasyster till mina föräldrar. Så tacksam!
Lycka till nu för alla er andra, trots frustration så är det inte länge kvar nu!
Skönt att det snart är dags för dig. Måste underlätta att iaf ha ett datum att fokusera på. :)
Stort lycka till iaf!
Åh då är det snart dags för dig också! Härligt! :)
Ja eller min favorit "När kommer han"? Ja hur sjutton ska ja veta det? Han säger inget.
Hej på er! Nu ligger vi på förlossningen och har börjat med cytotec! Nu hoppas vi på att allt går bra och att vi får våran bebis idag!
Grattis till alla nya bebisar!!
Inget här.. reagerar inte på cytotec så fick åka hem idag och är nu tillbaka så ska vi köra imorgon... inte som jag tänkt mig:(
Nämen så snopet. Vad gör de nu då? Blir det KS?
Nämen va! Och jag som tänkt att det var klart för dig nu. Vad himla typiskt! Vad händer nu då? Lycka till iaf! Bebisen kan ju iaf inte stanna där till sommaren (även om det känns så).
Igår kom våran son Vilde! Gud vilken känsla. 17 dagar över tiden, 3445g/51cm och helt perfekt.
Det blev tufft, fick ballong kl 10 kl 2 var den ute och då började värkar från helvete.. öppnade mig 3-7cm på en timme, fixk epidural men krystvärkarna kom efter en timme.. tyvärr hade jag feber hela tiden och frossa, kräktes som galen under krystningen och fick avsluta med sugklockan och blev klippt men personalen var helt underbar jag skulle aldrig klara detta utan dem!!
Lycka till alla!!