• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • FruHolmli

Det är svårt att skriva ett positivt inlägg när man lider med de som inte fått lika bra besked..

Men jag vet att jag skulle glädjas åt alla ni som lyckas, även om jag misslyckas.

Vi är ju inte klar än heller :S

På fredag kl 13:00 blir jag ruvande!

4 fint befruktade av våra 6.

Jag smäller av vad lycklig jag är just idag. Jag njuter av lyckan så länge den varar!

• stajlish
    provi87 skrev 2016-05-18 09:36:30 följande:

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 
    Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

Åh finaste du! <3 Tråkiga besked, lider med dig. Vet hur det känns :( Det är tufft! Men man orkar, tro det eller ej. Viljan gör så man orkar. Men man får lov o sörja o bli besviken, arg och bitter. Man kommer igen! Och som sagt, även om många lyckas på första (iaf känns det så när man själv inte gör det) så är det faktiskt lite av en "testomgång", för kroppen på alla sätt. 

En dag, kommer du vara tjejen som får överraska din kille så du se <3 <3 <3

Nu kan du fokusera på dig och din kille o er kärlek o ladda om inför nästa försök.

Stor kram
  • stajlish
    FruHolmli skrev 2016-05-18 12:02:05 följande:

Det är svårt att skriva ett positivt inlägg när man lider med de som inte fått lika bra besked..

Men jag vet att jag skulle glädjas åt alla ni som lyckas, även om jag misslyckas.

Vi är ju inte klar än heller :S

På fredag kl 13:00 blir jag ruvande!

4 fint befruktade av våra 6.

Jag smäller av vad lycklig jag är just idag. Jag njuter av lyckan så länge den varar!

Klart man ska glädjas åt sin egen lycka även om andra misslyckas. Det måste man få göra. Superglad för er skull! Var ju ett kanonresultat med 4 av 6 befruktade! Grattis =) Och det ska du göra, man vet aldrig i den här karusellen, så NJUT! <3
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-18 11:49:56 följande:

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

Ja, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlan! Denna ovisshet är värst! :( 
    Men som sagt, det behöver verkligen inte betyda att det är kört! Kram
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-18 11:43:54 följande:

Nu har jag varit på äggplock!

Det gick jättebra! Vi fick ett eget rum och alla var jättesnälla. Själva plocket KÄNDES NÄSTAN INTE ALLS!! Snarare tvärtom - var lugn och mjuk inombords med tanke på morfinet jag fick Roligt att se när de punkterade äggblåsorna Mannens simmare var även de bra och många.

Fick ut 7 ägg. Inte supermånga, men ändå bra. Vet inte hur många av dem som är mogna och så. Är jättespänd inför morgondagen då de ska ringa och meddela befruktning och dag för ET.

TACK för all pepp från er! <3

Åh va skönt att ha det gjort! Och vad positivt att det gick så bra och smärtfritt! :)
    Samma upplevelse som mitt låter det som, jag hoppas verkligen jag får samma denna gång..men är nervös för att det inte kommer bli det.. men men, bara o bita ihop :D

Ja, det är häftigt o se o följa hela processen på skärmen :) Det är fantastiskt att det går o göra! 7 ägg var ju bra, man får tänka på de som inte får några.. så man ska nog va glad för det man får, samt att de behövs ju bara ett egentligen.. jag fick 8 sist och 2 blev befruktade.. ett ET och en blastis som klarade allting o jag blev gravid ju! Sen slutade det ju som de gjorde men ändå.. så tycker du ska ha hopp!

Kram <3
  • Fame

Här var det första VUL idag sedan vi drog igång stimuleringen och det var en besvikelse.. TVÅ ynka blåsor och enligt gynekologen på mitt sjukhus (som skickar svaret till Linköping som bestämmer) kan det inte bli fler även om man ökar dosen för att "de som svarar de svarar". Låter skumt för jag tycker mig ha läst om tjejer som fått höra ett antal på första ultraljudet o sen fler på andra.. men de kanske hade flera bara mindre då.. 

Känns jäkligt deppigt. En blåsa behöver ju inte ens innehålla ett ägg. Känns värdelöst att slösa ett plock på så få blåsor, ska fråga om vi ska avbryta.. 

• provi87
    Fame skrev 2016-05-18 12:35:30 följande:

Här var det första VUL idag sedan vi drog igång stimuleringen och det var en besvikelse.. TVÅ ynka blåsor och enligt gynekologen på mitt sjukhus (som skickar svaret till Linköping som bestämmer) kan det inte bli fler även om man ökar dosen för att "de som svarar de svarar". Låter skumt för jag tycker mig ha läst om tjejer som fått höra ett antal på första ultraljudet o sen fler på andra.. men de kanske hade flera bara mindre då.. 

Känns jäkligt deppigt. En blåsa behöver ju inte ens innehålla ett ägg. Känns värdelöst att slösa ett plock på så få blåsor, ska fråga om vi ska avbryta.. 

Usch vilket tråkigt besked. Mina ökade med tre st från första VUL till andra, läkaren sa att det var för att de inte räknar de som är under 10mm, så ev hade de sett dem på första VUL men ignorerat dem då för de var så små. 

Om det inte kan bli fler så är nog avbryta ett bra alternativ, vänta ett par månader och köra igen. 
  • Fame
    provi87 skrev 2016-05-18 12:49:02 följande:
    Usch vilket tråkigt besked. Mina ökade med tre st från första VUL till andra, läkaren sa att det var för att de inte räknar de som är under 10mm, så ev hade de sett dem på första VUL men ignorerat dem då för de var så små. 

Om det inte kan bli fler så är nog avbryta ett bra alternativ, vänta ett par månader och köra igen. 
    Ah ja då förstår jag att de kan bli "fler". Mina räknade han allt han såg.. vilket ju inte var så mycket. En var 10 den andra mindre. Har försökt boka telefontid till kliniken men det var fullt i kön :/ 
  • Sanlu87

Då var man ruvare då :)

Var helt säker på att de skulle ringa imorse och säga att det inte fanns något att sätta tillbaka. Men alla 5 ägg hade blivit befruktade och delat sig fint och det finaste är nu insatt.

Hoppas på något till frysen också men det är ju ändå väldigt osäkert sa de.

Nu är det bara vänta och se!

• provi87
    Sanlu87 skrev 2016-05-18 13:28:25 följande:

Då var man ruvare då :)

Var helt säker på att de skulle ringa imorse och säga att det inte fanns något att sätta tillbaka. Men alla 5 ägg hade blivit befruktade och delat sig fint och det finaste är nu insatt.

Hoppas på något till frysen också men det är ju ändå väldigt osäkert sa de.

Nu är det bara vänta och se!

Grattis! Det verkar ju lovande för några till frysen också, håller tummarna :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj