• Fame

IVF-start slutet på april/början på maj

Nu hoppar jag in här eftersom vi fick fördröjt så att mars/apriltråden blev inaktuell. 

Kör första IVF, långt protokoll (som blev väldigt långt då jag inte blev nedreglerad som jag skulle), men nu är vi igång på allvar. Börjar med gonal-f imorgon, första VUL+blodprov på ons 18e :) Så hoppas det ser fint ut då! Skraj för översimulering, att det hänt för lite så man måste höja doser det kan jag leva med. 

Tar gonal f, Fragmin mot blodpropp, sprayar fortsatt nässpray fast i mindre dos.. 
    Allt är nytt, min första IVF :) 

• Fame

Här var det första VUL idag sedan vi drog igång stimuleringen och det var en besvikelse.. TVÅ ynka blåsor och enligt gynekologen på mitt sjukhus (som skickar svaret till Linköping som bestämmer) kan det inte bli fler även om man ökar dosen för att "de som svarar de svarar". Låter skumt för jag tycker mig ha läst om tjejer som fått höra ett antal på första ultraljudet o sen fler på andra.. men de kanske hade flera bara mindre då.. 

Känns jäkligt deppigt. En blåsa behöver ju inte ens innehålla ett ägg. Känns värdelöst att slösa ett plock på så få blåsor, ska fråga om vi ska avbryta.. 

• Fame
    provi87 skrev 2016-05-18 12:49:02 följande:
    Usch vilket tråkigt besked. Mina ökade med tre st från första VUL till andra, läkaren sa att det var för att de inte räknar de som är under 10mm, så ev hade de sett dem på första VUL men ignorerat dem då för de var så små. 

Om det inte kan bli fler så är nog avbryta ett bra alternativ, vänta ett par månader och köra igen. 
    Ah ja då förstår jag att de kan bli "fler". Mina räknade han allt han såg.. vilket ju inte var så mycket. En var 10 den andra mindre. Har försökt boka telefontid till kliniken men det var fullt i kön :/ 
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj