• FruHolmli

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej alla.

Jag önskar att få vara med på en hörna om ok?

Jag har egentligen inte svårt att få barn, jag har redan barn sedan tidigare.

Jag steriliserade mig för 11 år sedan pga olika orsaker.

Nu önskar jag mig gravid en sista gång.

Eftersom jag är steriliserad behövs IVF. Så jag genomgår samma form av behandling som vissa av er.

Jag har tagit menopur sedan i tisdags, igår tog vi första sprutan av oraglutran.

Imorgon ska jag till Falun för blodprov och UL.

• FruHolmli

God förmiddag.
    Sprutdag 8 blir det ikväll för mig.
    Var nyss på UL, ena sidan finns 3-5 fina ägg som mäter 14-15 cm. De önskar 18, så vi ska invänta blodprovsvar vid 14 innan jag får besked om ett nytt UL kanske skall göras torsdag eller fredag.
    ÄP blir troligt måndag. Om inte blodprov säger tidigare.

Ena äggstocken kunde de ej titta i för den lagt sig bakom tarmar(?) vanligt på vissa sa hon. Men hon skymtade snabbt 2 stora fina iaf.

Om ÄP blir på måndag är jag på sprutdag 14.
    Kort protokoll med 300 i 4 dagar och 225 sedan av menopuren. Kan bli dosändring sa hon idag.

Jag är lite nervös! ????

• FruHolmli

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5, TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet

;Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

;Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5.

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. Sprutdag 1 3/5, Gjorde UL 9/5 och har Nytt UL på fredag med ÄP på måndag 16/5 preliminärt.

• FruHolmli
    Marre22 skrev 2016-05-11 21:44:25 följande:

Vi är ju några som är med i studien i Falun!

Har ni fått IL-droppet vid ÄP eller ET?

Togs det några andra prover?

Jag är också med. Vid ÄP skulle jag få.
  • FruHolmli

Idag blir sprutdag 10 för oss. Har inte känt något speciellt förutom ökade flytningar och sista dagarna 2, svullen och öm kring äggstockar/livmoder.

Hade UL idag igen. Allt ser fin fint ut.
    På tisdag blir ÄP.
    Jag blir lite orolig då ingen jag läst om fått väntat så länge.
    Det blir på egentligen sprutdag 14 (fr. Dag 1 mens, 16)

Det är ju läsnojjan som slår in.
    Läkaren sa att allt ger superfin respons (har haft samma doser som sattes sedan besök 1) , så jag måste ju lita på det! ????

Lycka till alla ni som är på G o i startgropar!

• FruHolmli
    malre skrev 2016-05-13 14:12:57 följande:
    Fast om du är på sprutdag 10 idag så ska du väl bara ta lördag och söndag (om du har ÄP  på tisdag). Man brukar ha en dag som är sprutfri innan ÄP. Då har du haft 12 sprutdagar som är väl inom "normalen". Egentligen spelar antal dagar ingen större roll, det som är viktigast är att dina äggblåsor är i rätt storlek och antal.

Jag ahde samma dos båda gångerna, första gången 11 dagar till ÄP andra 10 dagar.  Det kan då anses som kort eftersom jag bara sprutade i 9 och 10 dagar. Jag fick fina ägg som befruktades som de skulle. Så oroa dig inte, det blir säkert hur bra som helst. Alla är olika och reagerar olika på hormoner. Hålelr tummarna för fina ägg på tisdag
    Japp, 12 sprutdagar blir det.
    Måndag fri.
    Tycker alla som börjat efter mig fått plock mkt tidigare!
    Och det är som du säger, huvudsak är hur jag reagerar.
    Men man längtar så förbaskat så jag vill ju ha det gjort nu! ????
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-05-15 11:08:45 följande:

Satt nyss och kollade pä mina anteckningar från telefonsamtalet i fredags när jag pratade med sköterskan som gav mig instruktioner för sluttampen här innan äggplock. Skulle fortsätta med menopur + orgalutran över helgen. Imorgon måndag ska jag ta orgalutranen kl 18.00 och ovitrellen endast två timmar efter kl 20.00. Tycker det låter som så tätt att ta en spruta som "bromsar" för att sedan ta en som "gasar" endast två timmar senare..! Hur har ni andra fått ordinerat? Känner mig lite orolig :-/

Vi ska idag ta oraglutran 18:00 och ovitrelle 20:00.
    Så det är exakt lika för oss.
  • FruHolmli
    Marre22 skrev 2016-05-16 12:23:34 följande:

Nu har jag fått samtal från distanskliniken.

Blodprov och VUL på torsdag och så samma procedur på måndag, blodprov och VUL.

Lät mycket med två blodprov, men så kanske det är?!

Jag gjorde 2 VUL o 2 blodprov.
    1 på tisdagen o åter igen fredagen.

Kändes bra, hellre 1 gång mer än mindre kände jag mest ????
    Vi ska in för ÄP imorgon och jag är sjukt nervös!
  • FruHolmli
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Wohoooo!!
  • FruHolmli
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller tummarna att det är erat guldägg! ????????
    Vi ska ju följas till testdag o resten av graviditet vi!
    Jag tror på det!

Jag hade ÄP idag med också 6 fina ägg o makens spermier var på topp.
    Är nervös nu att få samtalet om hur många som blivit befruktade! ????
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj