• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • FruHolmli
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Usch o fy!!
    Beklagar.
    Ta hand om dig o ta nya tag <3
  • S1981

Mitt enda lilla befruktade ägg (7 celler i morse) har fått en ny bostad i min livmoder (så vackert namn). Jag är alltså nu ruvande med testdag 3/6!

• KaosArt
    S1981 skrev 2016-05-19 15:12:50 följande:

Mitt enda lilla befruktade ägg (7 celler i morse) har fått en ny bostad i min livmoder (så vackert namn). Jag är alltså nu ruvande med testdag 3/6!

Men vad fint :) Grattis. Hoppas den vill vara inneboende i minst 8 månader.

Ja det är ett vackert namn, min sambo uppmärksammade desamma här om veckan. :)
  • Marre22

Nu har jag varit på mitt första VUL - en dag tidigare än vanligt eftersom kliniken har stängt imorgon.

Jag har varit sååå nervös att jag inte har svarat på medicinen.

Men det fanns 3 synliga äggblåsor på varje äggstock, mellan 9-10 mm och flera små som inte räknades.

Jag är glad!

Vi var medvetna om att det inte kommer blir massor med äggblåsor, så detta känns bra.

Han trodde att det är dessa som kommer att fortsätta att växa men att det också kan tillkomma några fler eftersom det är en lite tidig check.

Nytt besök på måndag, för mer info!

Proverna var lite låga så jag ligger kvar på samma höga dos!

• KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-19 15:37:47 följande:

Nu har jag varit på mitt första VUL - en dag tidigare än vanligt eftersom kliniken har stängt imorgon.

Jag har varit sååå nervös att jag inte har svarat på medicinen.

Men det fanns 3 synliga äggblåsor på varje äggstock, mellan 9-10 mm och flera små som inte räknades.

Jag är glad!

Vi var medvetna om att det inte kommer blir massor med äggblåsor, så detta känns bra.

Han trodde att det är dessa som kommer att fortsätta att växa men att det också kan tillkomma några fler eftersom det är en lite tidig check.

Nytt besök på måndag, för mer info!

Proverna var lite låga så jag ligger kvar på samma höga dos!

Härligt! Grattis till positivt besked. :)

6 blåsor hitills plus att det kan komma några till låter bra tycker jag :) nu kan du vara lugn under helgen.
  • Kvinna84a

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Usch! Vet känslan! Ta hand om varandra. Tänker på er!
  • halfmoon

Jäkla skit! Tillåt dig att vara ledsen. Ta en sjukdag om det blir för tungt! Kramar! <3
  • provi87

Usch vad tråkigt! Jag vet, grät också hela dagen igår. Jag var hemma, klarade inte att gå ut. Ta en sjukdag och gråt ut. Jag har börjat nyorientera mig nu, det går inte annars. Jag är fortfarande ledsen men jag måste liksom hantera detta konstruktivt på något sätt för att inte deppa ner mig totalt så jag har beställt massa bäbisfrämjande vitaminer (för typ 800kr..), planerat träningsdejter med vänner och tittat på mysiga weekends. Allt tar lite emot, vi ville ju så mycket, men måste se framåt. Unna dig lite tid, gör saker du tycker om, var ute i solen.  

En dag, snart, är det vår tur Hjärta
  • FruA78
    S1981 skrev 2016-05-19 15:12:50 följande:

Grattis till ruvandet :)
  • FruA78

Nej jäkla skit också :( Förstår att du är ledsen, säger som de andra sjukskriv dig och låt er vara ledsna. Stor kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj