• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • FruHolmli
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Wohoooo!!
  • FruHolmli
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller tummarna att det är erat guldägg! ????????
    Vi ska ju följas till testdag o resten av graviditet vi!
    Jag tror på det!

Jag hade ÄP idag med också 6 fina ägg o makens spermier var på topp.
    Är nervös nu att få samtalet om hur många som blivit befruktade! ????
  • FruHolmli
    FruHolmli skrev 2016-05-17 23:02:26 följande:
    Håller tummarna att det är erat guldägg! ????????
    Vi ska ju följas till testdag o resten av graviditet vi!
    Jag tror på det!

Jag hade ÄP idag med också 6 fina ägg o makens spermier var på topp.
    Är nervös nu att få samtalet om hur många som blivit befruktade! ????
    Mina smilegubbar blir frågetecken!!
  • FruHolmli

Idag har jag haft ÄP.

Plocket kändes inte något alls på ena sidan, men andra stingde det till lite mer. Men 1-10, ger jag smärtan 3. Värst smärta var att ta bort plåster i armvecket :P

Hade "bara" panodil och start morfindosen.

Men eftermiddagen har varit värre. Då vill jag sätta en 5-6 på smärtan.
    Så ha piller hemma är ett tips! Jag fick med mig 4 panodil! Dom har inte hjälpt mig så mycket.

Vi fick 6 fina ägg. Och maken spermier var på toppalerten!
    Vi hoppas dom sköter sitt! :)

Kliniken ringer imorgon fm!

• S1981
    FruHolmli skrev 2016-05-17 23:11:30 följande:

Idag har jag haft ÄP.

Plocket kändes inte något alls på ena sidan, men andra stingde det till lite mer. Men 1-10, ger jag smärtan 3. Värst smärta var att ta bort plåster i armvecket :P

Så ha piller hemma är ett tips! Jag fick med mig 4 panodil! Dom har inte hjälpt mig så mycket.

Åh va jag håller på dina ägg nu! :) smileys blir ! om man skriver på telefonen. Håller alla tummar för oss alla här inne!
  • provi87

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

• halfmoon
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Åh, så förjävligt med negativt test! :(

Försöker också förbereda mig på att det här inte går vägen och en ny vända till hösten. En dag i taget, men det är tungt och segt!
  • FruHolmli

Usch och fy :(
    Hoppas ändå på mirakel imorgon!

Kramar i massor till er!
  • S1981

Usch va tråkigt :( kram! <3
  • KaosArt
    FruHolmli skrev 2016-05-17 23:11:30 följande:

Idag har jag haft ÄP.

skönt att plocket gick bra! :) men mindre bra med smärtan efter, hoppas du känner dig bättre idag. 

Grattis till 6 fina ägg, det låter som att ni har bra förutsättningar. hoppas på fin befruktning idag för er! =)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj