• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Sanlu87
    provi87 skrev 2016-05-18 09:36:30 följande:

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 

Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

Lider verkligen med dig! Men det kommer lösa sig! Nu får du ha en jättehärlig sommar och samla kraft och energi och försöka njuta av tiden! Kram!
  • Sanlu87
    provi87 skrev 2016-05-18 13:32:18 följande:

Grattis! Det verkar ju lovande för några till frysen också, håller tummarna :)

Tack :)
  • TP86

Hej

Får man hoppa in här?

jag och min man gör IVF på Carlenderska i Göteborg, någon mer som är där?

Vi gjorde återförande igår (dag 5), så sjukt nervös vet knappt var jag ska göra av mig själv.

Det är vårt första försök och vi fick 6 mogna ägg och alla befruktade, dock kunde inget frysas.

Skönt att der verkar finnas fler i samma situation..

• grodan26
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Beklagar verkligen, jag hoppades så för din skull :(
    Förstår att det känns tungt nu. Gråt ut det, tillåt dig att vara ledsen och arg en stund. Din tur kommer Hjärta
    Såg att du skrivit längre ner att nästa försök blir i September, varför så länge? Har inte Sahlgrenska öppet i augusti? 
  • KaosArt
    FruHolmli skrev 2016-05-18 12:02:05 följande:

Det är svårt att skriva ett positivt inlägg när man lider med de som inte fått lika bra besked..

Men jag vet att jag skulle glädjas åt alla ni som lyckas, även om jag misslyckas.

Vi är ju inte klar än heller :S

På fredag kl 13:00 blir jag ruvande!

4 fint befruktade av våra 6.

Jag smäller av vad lycklig jag är just idag. Jag njuter av lyckan så länge den varar!

Ja njut av lyckan! :) Grattis till fyra fina befruktade ägg! Håller tummarna att ni får tillbaka ett fint embryo på fredag! :)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-18 11:43:54 följande:

Nu har jag varit på äggplock!

Det gick jättebra! Vi fick ett eget rum och alla var jättesnälla. Själva plocket KÄNDES NÄSTAN INTE ALLS!! Snarare tvärtom - var lugn och mjuk inombords med tanke på morfinet jag fick Roligt att se när de punkterade äggblåsorna Mannens simmare var även de bra och många.

Fick ut 7 ägg. Inte supermånga, men ändå bra. Vet inte hur många av dem som är mogna och så. Är jättespänd inför morgondagen då de ska ringa och meddela befruktning och dag för ET.

TACK för all pepp från er! <3

Gud vad skönt att det gick bra! :) vi fick rum nr 2, ja visst är dom supergulliga alla som jobbar där! Man känner sig så omhändertagen; )

Grattis till 7 ägg! Är ju fint resultat :)

Hoppas de befruktas bra under natten så du får bra nyheter imorgon! Väntan på förmiddagen var olidlig tycker jag, hehe satt med telefonen redo hela tiden :P
  • KaosArt

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 

Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

Åh så tråkigt att det blev så. Lider med dig, förstår dina känslor kring att vara den som blir gravid och får överraska pojkvännen. Har tänkt så så många gånger, set svider verkligen att det inte är. Att det ska vara en sån kamp. Men som sagt så kommer ni att lyckas till slut! Vi alla kommer till slut att lyckas, och vi ska hoppas och önska att det ska lyckas för er på era nästa försök efter sommaren. <3 <3 <3
  • KaosArt
    daisy80 skrev 2016-05-18 11:49:56 följande:

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

Åh jobbigt med oron. Men det behöver du verkligen inte betyda att det är kört. Liten blödning är ju helt normalt. Men förstår verkligen att du tycker det är jobbigt, skulle känna samma. Kram!
  • malre

Så tråkigt, men det kommer ske det måste man tro på! Det tog några försök för oss också

Kram

Kram på er alla 

• provi87
    grodan26 skrev 2016-05-18 15:31:42 följande:
    Beklagar verkligen, jag hoppades så för din skull :(
    Förstår att det känns tungt nu. Gråt ut det, tillåt dig att vara ledsen och arg en stund. Din tur kommer Hjärta
    Såg att du skrivit längre ner att nästa försök blir i September, varför så länge? Har inte Sahlgrenska öppet i augusti? 
    Tack! Jag har gråtit massor hela dagen och har börjat förstå nu. Hade känts lite lättare om jag hade haft nåt i frysen men vi får hoppas det blir nästa gång. 

Jag vill börja i september eftersom mitt arbete är väldigt krävande på sommaren, kan inte ta ledigt med gott samvete för ultraljud och ÄP osv. Sahlgrenska sa det är helt upp till mig när jag känner att jag vill ha nästa försök (dock inte direkt efter nu men det orkar nog inte min kropp heller) och psykologiskt känns september okej, då kan vi få en junibäbis om vi har riktig tur nästa gång :) 

Håller tummarna för er andra sålänge och som jag skrev i ett annat svar, hoppas inte vi ses i IVF-september tråden för då är ni alla redan gravida :D 
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj