• Sanlu87

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej,

Hoppar också in här!

Första gången med ivf och är på sprutdag 6 idag med första UL imorgon. Både spännande och nervöst! Tycker att det har fungerar bra med sprutorna även om det inte är det roligaste jag varit med om...

Vi har försökt i 1,5 år, har dock inte fått någon ägglossning utan hjälp av letrozole sedan jag slutade med p piller för 1,5 år sedan så känns inte riktigt som att man fått någon riktig chans.

• Sanlu87
    S1981 skrev 2016-05-10 15:52:55 följande:

Spännande! Då är vi på samma tidsplan :) Känner du av något i magen av sprutorna? Själv tycker jag att de känns lite spänt/trångt men kanske inbillar mig..

Har börjat känna av mer i magen idag och varit svullen i några dagar. Började ta den andra sprutan som börjar på o som jag nu glömt namnet på igår kväll och den kändes efteråt tycker jag.

Önskar att man redan nu kunde veta hur vägen framåt ser ut och när det är dags för äggplock.
  • Sanlu87

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Korta protokollet.

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll.

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5.

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

• Sanlu87

Varit på UL nu. Såg bra ut. Blir äggplock på måndag och sen återinföring på onsdag. Spännande!!

• Sanlu87
    finee skrev 2016-05-11 10:21:00 följande:

Vad spännande! Hur många äggblåsor hade du?

Vet faktiskt inte riktigt hur många det var, han var inte så talför ;), och tänkte att det kanske är lika bra att inte veta exakt för då kommer jag hänga upp mig på det. Men typ 10 kanske. Så inte jättemånga.

Bara att hålla tummarna för att de växer till sig nu..
  • Sanlu87
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-12 08:28:13 följande:

Jaha första sprutan Bemfola togs igår kväll! Gick förvånansvärt bra med tanke på min spruträdsla men nålen är ju ganska tunn, värre blir det väl med orgalutranen sen om några dagar, den är ju lite tjockare...hua. Sitter å känner efter nu, känns det nåt men det gör det inte. Ni som har erfarenhet, när börjar det kännas att man faktiskt sprutar in massa hormoner i kroppen? Efter hur många sprutdagar? Och vilka symptom har ni fått? Är jätterädd för att bli överstimulerad..

Orgalutran är lite värre än puregon tycker jag men inte så farligt, så det fixar du! Du behöver inte oroa dig! Jag började känna mer igår tycker jag, sprutdag 7. Sådär att man känner sig konstig i kroppen, lite illamående, rejält svullen etc. Får se hur det utvecklar sig de kommande dagarna..
  • Sanlu87
    KaosArt skrev 2016-05-13 20:00:48 följande:

Här har det hänt en del under dagen! =) Vi har alltså två äggplock nästa vecka här inne. Kul, spännande att så många börjar komma en bit in i det hela!

Nu är jag också en ruvare! =D=D Känner mig så glad, känns så skönt att känna så. Och nu har jag bestämt mig för att hoppas och tro så mycket jag vill. Vet att jag ändå kommer att bli ledsen och besviken om det inte går vägen, men just nu känns det så bra så nu ska jag hålla fast vi det!

Dock var det inte helt klart med att jag skulle få tillbaka idag. Jag är ju lite överstimulerad och mitt blodvärde var högt så Staffan var inte säker på att han ville sätta tillbaka. Men efter att att han undersökt mig och sett att jag inte hade så mycket vätska i magen och att jag ändå mår hyfsat bra, så fick vi göra det ändå! =) Blev så besviken när vi fick höra att de kanske inte skulle gå, då innebär det ju att vi skulle fått vänta till efter sommaren. Så nu är jag glad!

Fick också veta att alla våra 6 ägg var mogna och att alla egentligen blev befruktade, dock blev ett ägg befruktat med tre spermier. Så de fick kasseras. Men sedan blev det tydligen fem som blev bra, en hade varit lite seg bara. Så nu ska de odla de andra fyra vidare till 5 eller 6 dagar. Så hoppas de klarar sig! 

Fick tillbaka ett 8 celligt litet embryo, vi gav den lille ett arbetsnamn : ministrumpan! (sambon kallar mig lillstrumpa) =) tror vi har fäst oss lite väl mycket redan, lite farligt jag vet. Men jag kan inte hjälpa det! Vill ju så gärna!

Grattis! Håller tummarna!!
  • Sanlu87

Äggplock avklarat. Gick bra, det kändes lite men inte så farligt.

Fick dock bara 5 ägg.. Så nu är ju oron väldigt stor att inget ska bli befruktat och se bra ut. :(

• Sanlu87
    provi87 skrev 2016-05-16 12:36:59 följande:

Förstår din besvikelse och oro med inte så många ägg men på min klinik sa de att 5-15 ägg är okej och att det är väldigt ovanligt att inte få nånting tillbaka, det finns oftast iallafall ett ägg som är moget och bra oavsett hur få de är.

Har de sagt något om när det blir återföring?  

Tack för dina ord. Onsdag kl 13 är det dags , om det finns något att sätta tillbaka, annars skulle de höra av sig. Så nu vill man inte ha ngt samtal. Vore så sjukt jobbigt om allt var gjort "i onödan"... Men håller tummarna för att det går vägen !
  • Sanlu87
    halfmoon skrev 2016-05-16 11:59:05 följande:

Skönt att det gick bra! Kvalitet framför kvantitet! Hoppas på bra befruktning! :)

Ja precis :) tack!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj